2 Kasım 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

2 Kasım 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

ları mahduttur. Bütün bu problemler karşısında Seçkin, çözüm yolunu vilâyetlerin hiç değilse mali bakımdan o idarelerinde ademi merkeziyetçilik sisteminin uy- gulanmasında bulmuş ve bakanlık kol- tuğuna oturur oturmaz verdiği ilk e- plânlanması hazırlıklarına ( girişmiş bulunmaktadır. Seçkin yeni bakana- ğında girişeceği teşebbüsler, hakkında inceden bir de vaâdde bulunmak is- e gülümseyerek: "— Kritik bir zamanda iş başına Seldim. Muhalefeti ve basınıyla bütün vatandaşların müzaharet göstermesi âzım. Yoksa böyle bir zamanda bu iş iadece benim gayretlerimle başarıl- maz" demektedir. Koalisyon Deve mi kuş mu? B haftanın ortasında bir gün Y.T.P. Genel Başkanı Ekrem Alican bir AKİS mensubuna şöyle dedi: — Ne var şu Koalisyonda pekâlâ yürüyüp gidiyor işte Koalisyonun 2 numaralı ortağının başında, bu sözleri söylerken bir sinirli hâl vardı. Hele Bekata — Azizoğlu a- gız dalaşından sonra Koalisyonun yü- rüdüğü, ama kör topal yürüdüğü bir gerçekti. Koalisyon içinde anlaşmazlık, karşılıklı anlayış noksanından ortaya çıktı. Bunda Y.T.P. nin ve onun Genel Başkanının rolü büyüktür. Ağız dalaş- ması başlayınca İnönü büyük bir in- celikle kendi partisine mensup tır- mıkçı kediyi ortadan çekip (o almış, sonra da davasını kendisinin savunma- sına bir şey dememişken Y.T.P. den beklenen, kendi tırmıkçı kedisini or- tadan çekip almaktı. Ancak bu incelik diğer ortağa karşı gösterilmedi. ne Y.T.P. Grup Başkan Vekili Kemâl Aybar meseleyi bir şeref mese- lesi yaptıklarını ifade etti ve o şöyle dedi : > meseleyi Grupta görüştük Azizoğlu haklıdır istifasına cevaz ver- meyeceğiz" Fakat T.B.M.M. de mesele kavara bağlanıp, iki eski Bakan hakkında So- ruşturma açılınca incelik, zarif Aziz- oğlundan geliverdi ve Esat Kemâl Av- barın evdeki hesabı çarşıya, uymadı. Mahalli seçimler arefesinde Koalisyon bir kere daha sarsıntıdan sabık Sağ- lık ve Sosyal Yardım Bakam tarafın- dan kurtarıldı. Ancak derindeki yara- ya çare bulunmadı. Koalisyonun her iki kanadı da "Hele şu mahalli seçim- leri bir atlatalım" dediler. Bir Bakan aranıyor yusuf Azizoğlunun istifası Koalisyon- da bir koltuğun boş kalmasına se- bep oldu. Şimdi Sağlık ve Sosyal Yar- dım Bakanlığına kim getirilecekti? Bu haftanın başında şalı ' akşamı İstanbuldan yeni dönen Y.T.P. li Tur- han Kapanlı bir AKİS çiye bu konu- da şöyle dedi : — Vallahi İstanbuldan daha yeni geldim. Hadiselerin inkişafından oha- berdar değilim. Y.T.P. olarak bir isim tespit etmiş değiliz. Tabii o koltuğun gene Azizoğlu tarafından doldurulması gerekir". . Y.T.P. ye A.P. den transfer Kapanlı bu arada birden bir şey hatırlamış ola- cak ki devam etti: " erçi o koltuğu Azizoğlu için bekletmek gerekir ama buna Anayasa cevaz vermiyor. Hele bir yarın - olsun bir toplanıp konuşalım". Hakikaten Y.T.P. içinde, hissi ha- reket edenlerin gönüllerinde yatan as- lan. Sağlık Bakanı hakkındaki Soruş- turma biter bitmez kendisini gene ayni, koltuğa oturtmaktır. Ne var ki 'Anaya- sanın bir sarih hükmü vardır: Bir Ba- kanlık 15 günden fazla vekâletle idare edilemez. Oysa ki Azizoğlu hakkındaki soruşturmanın sonucu ancak bir ay sonra alınabilecektir.. Bu (bakımdan YURTTA OLUP BİTENLER Y.T.P. liler bakan aramağa koyuldu- lar. İlk ortaya atılan ve en akla yakut gelen isim İmâr ve İskân Bakanı Ord. Prof Fahrettin Kerim Gökay oldu. Gökay İmar ve İskân Bakanlığında ba- şarılı olmuştur. Gökayın Sağlık (oBa- kanlığına getirilmesi ve ondan boşala- cak İmar Bakanlığına ise yem bir ta- yin yapılması en doğru yoldur. İ yeni isimler bu arada ortaya Alaattin Eriş, Ömer Faruk Sanâç ve Turhan Kapanlı Bakan adayı olarak Me çıktılar. Ancak İmar Bakanlığı- nı Gökaydan almak Y.T.P. lilerin pek işine gelmiyordu. Zira F. K. G. orada iyi çalışıyordu. Bunun üzerine Dr. Ge- beloğlunun adı Sağlık Bakanlığı için ortaya atıldı. Şu satırların yazıldığı sı- rada Y.T.P. kanadından kafi bir isim verilmemiştir. Y.T.P. Genel İdare Ku- rulu son bir toplantı yapacak ve yeni Sağlık Bakanını Başbakana bildirecek- tir. "Melek gibi adam" İsmet İnönü de hiç sesini çıkartmadan bu yeni Ba- kanı kabul edecektir. Isyan Son! B- haftanın ikinci yansında perşem- be günü Askeri Yargıtay 20-21 Ma- yıs gecesi silâhlı isyan hareketine ka- tılanlar hakkında Mamak | numaralı Sıkı Yönetim Mahkemesi tarafından verilen kararlar üzerinde yapılan iti- razları tetkik etti ve kararını bildirdi Koalisyonun üç lideri Mecliste Üç el bir baş içindir AKİS/17