2 Kasım 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

2 Kasım 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

YURTTA OLUP BİTENLER bir spor telâkki eder ve ondan zevk al- mağa çalışırım" demektedir. Deniz sporlarını ve bilhassa kürek ve yelkeni çok Seven Arif Hikmet O- nat İtalyada Po Nehrinde düzenlenen üniversitelerarası oyarışmalarda odü- menci olarak birincilikler almıştır. İtalyan basınını yakınan takip e- der. Çok as sigara içer. En büyük zev- ki tiyatrodur. Bir Gayya Kuyusu yeni İçişleri Bakanı İlyas Seçkin ise Arif Hikmet Onata bırakmış oldu- ğu bakanlığın aksine olarak her ba- kımdan tamamen laçka olmuş bir teş- kilât teslim almıştır. bebi olarak mesleğin meşakkatine mu- kabil ödenen ücretlerin kifayetsizliği gösterilebilir. o Halen Emniyet Genel Müdürlüğünün elinde Kayseri. İzmir ve Ankarada olmak üzere 4 polis e- ğitlm merkezi bulunmakta ve ihtiya- cın büyük bir kısmı bu kanallar vası- tası ile giderilmektedir. Ancak bura- dan çıkan polis namzetleri gerek mes- leki formasyon ve gerekse de fiziki kondüsyon itibariyle yeterli (oOolmakla beraber sayılarının yılda bir kaç yüzü geçmemesi sebebiyle (oadet itibariyle büyük ihtiyaçların yanında bir fanta- zi olmaktan ileri gidememektedir. 1961 yılında çıkarılan bir kanunla ay daha fazla sürmesidir. Yedek polis- lere de öğretmenlere benzer bir hak tanındığı ve gerek askeri eğitim ve ge- rekse de yedek polis olarak yapılan hizmetler toplamının süresi 2 yıla in- dirildiği takdirde aslında büyük fay- dalar sağlanacağı muhakkak olan ka- nun geniş bir tatbik sahası bulabile- cektir. Akla gelen bir diğer ihtimal de tıpkı yedek öğretmenlerde olduğu gibi bir kısım lise mezunlarının askerlikle- rini doğrudan doğruya yedek polis o- larak yapmalarıdır. Bugün için asayiş konusunda Seç- kinin işleri Sıkı Yönetim sebebiyle hiç değilse İstanbul ve Ankara gibi iki bü- Eski İçişleri Bakanı (Hıfzı Oğuz Bekata bir yıl devam eden idaresi li- rasında daha çok politik temaslara ö- nem vermiş, ziyaretçilerle dolup taşan bekleme salonlarındaki -biri özel ka- lem müdürünün diğeri de yaverinin ol- mak üzere iki tanedir - ziyaretçilerinin her birine mavi boncuk dağıtma siya- seti sebebiyle cesur hamlelerle ele a- lınmağa muhtaç bir çok mesele el sü- rülmeden olduğu gibi bırakılmıştır. Asayişi korumakla görevli olan po- lis teşkilâtı ihtiyacı tatminden uzak- tır ve gerekli kadronun çok altında bir sayıyla teknik imkânsızlıklar için- de bocalamaktadır. Bunun başlıca te- AKİS/16 askerliklerini jandarma olarak yap- makta olan lise mezunlarının belirli bir süre askeri eğitini gördükten son- ra 2 yıl da polislik yapması kabul e- dilmiş ve böylece polis kadrolarının takviye edilebileceği düşünülmüşse de tatbikat umulan sonucu verememiş, kanunda derpiş olunan 300 polislik li- mit doldurulamamıştır. Meselâ sade- ce 1963 yılı yazında yedek polislik için müracaat eden lise mezunu sayısı an- cak 31 dir. Aslında müspet sonuç ver- mesi hemen hemen muhakkak olan tatbikindeki o başarısızlığın başlıca sebebi, bu şartlar altında ya- pılan askerliğin diğerlerine nispetle 6 Eğitime tabi tutulacak polisler Geç olsun temiz olsun yük şehirde bir ölçüde o hafiflemiştir. Ancak bu intizar devresinden doğan bir hafiflemedir. Sıkı Yönetimin sert tatbikatı kalkar kalkmaz adliye vaka- ise diğer bir dev problem olarak Seçkini kara ka- ra düşündürmektedir. Güneydoğu ille- rindeki şakilerin yanı sıra her türlü tabii engelden mahrum geometrik Su- riye sınırında kaçakçılık başlı başına çözülmesi hayli çetin bir mesele teş- kil etmektedir. Bu konuda jandarma- nın kifayetsiz kalışının ilk başlıca se- bebi teknik oimkânsızlıklardır. e Vası- talar yıpranmıştır, haberleşme imkân-