2 Kasım 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

2 Kasım 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

hur olan Gaye Güntekin siyah saten dar bir elbise giymiş, göğsüne de çok iri bir iğne takmıştı. Ağabeysinin kızı ile beraber gelmişti. Müjde Görduysus da siyah bir elbise giymiş çok büyük küpeler takmıştı, Oktay Cankardeşle yaptıkları Çaça ve Çarlstonlar gece- nin en büyük ilgisini topladı. jan Şahının doğum yıl dönümü şe- refine Başkonsoloslukta oObir resep- siyon verildi. Davette Vali Niyazı Akı,. Belediye Başkanı Necdet Uğur, komu- tanlar ve eşleri bazı basın mensupları bulundular. İranlılar Yardımlaşma oCemiyeti de Hiltonda bir akşam yemeği o verdi. Gecenin hususiyetleri yalnız tango ve ağır parçalar çalınması oldu. Kızılay haftası münasebetiyle Yeni- şehirdeki Genel Merkez binasının bahçesinde kurulan çadırın içinde bir sergi tertiplenmiştir. (Sergi Pazartesi sabahı yapılan bir merasimle açıldı. Davetlilerden Amerikan Büyük Elçisi Raymond Hare. Vatikan Büyük Elçisi Monsenyör Lardons ve Ürdün Büyük Elçisi Ekselans Şevket Bey ilgi ile ser- giyi gezmişler ve beğenmişlerdir. Ma- alesef ne vilâyetten ne de Hükümet er- kânından hiç kimse bu açılışa iştirak edemedi İstanbul O Üniversitesi sanat tarihi profesörü Mazhar Şevket İpşiroğlu bir sene müddetle ders vermek üzere davet olunduğu Almanyanın Tübingen Üniversitesine gitti. İpşiroğlu bu se- yahate, karısı ve çocukları ile beraber otomobille çıktı. Mizog iu Bakanı oODr. Yusuf herhalde Obakanlık loj- manını eni boşaltmak istediği için acele olarak Yenişehirde arıyor. Örümüzdeki pazar günü, CHP. İl Kadın Kolunun Yenişehirde yeni açılan Kent Oteli salonlarında yapıla- cak çayı için hanımlar şimdiden na- zırlanıyorlar. Hemen, hemen senenin bu çay ilk çayı olacağı için herkes çok hevesli, daha şimdiden davetiye bulmak bir hayli güçleşti. Bunda bi- raz da bu lokalin henüz pek yeni te- masının da tesiri var. çe Bankası idare Meclisi Baş- kam Cabir Selek eşi ve çocukları ve kardeşi Elka Şirketi Müdürü Yavuz Selek eşi ve kızları ile birlikte Cum- huriyet Bayramı tatilini geçirmek üze- re otomobilleri ile Antalyaya gittiler. Bi'lesmiş Milletler Mülteciler Komi- serliği Türkiye temsilcisi Prens Z. Lippe'nin yeni tayin olduğu Casablan- ca'daki işine gitmesi bir ay gecikecek. Türkiyeyi pek çok seven prens bu ge- cikmeden memnun olduğunu söylüyor. pgrfia içinde Ankara Palasta, meş- hur - ve doğrusu gayet münasebet- siz bir numarası olan- Rita Himala- yayı görmek için gidenler arasında. TÜLİDEN HABERLER kalabalık bir masada Prof. Hikmet Belbez, başka bir masada Mardin Va- lisi Bekir Suphi Aktan ve yeni evlen- diği genç karısı, diğer bir masada da C.H.P. milletvekillerinden, Rossano Brazziye benziyen Melih Kemal Kü- cüktepepınar, adeta kızı denilebilecek yaşta bir genç kızla ve aşırı derecede samimi bir pozda oturuyorlardı Saç- larını kabartmış, oObeyaz bir twinset giymiş olan küçük hanım, bu uzun i- simli milletvekilimize pek hayrandı!- ya Operası, geçtiğimiz Cumar- tesi akşamı, perdesini, Ankaradaki gibi "La Boheme" ile açtı. Ev sahibi durumunda olan o Belediye Başkam Necdet Uğur, galada bulunmak ve da- vetlilerini bizzat karşılamak için An- karadan dönmüştü. Ayağının tozu ile bir basın toplantısı yaptı ve artık kurt masalına dönmüş olan Taksimdeki o- Pera binasının 1964 Ekiminde açıla- cağını, tiyatro ve benzeri yerlerden şimdiye kadar alınmakta olan & 25 Belediye hissesinin, sanatı teşvik mak- sadı ile, bundan böyle 9 15'e indiril- diğini gazetecilere müjdeledi