2 Kasım 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

2 Kasım 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

Günlerin getirdiği Yurttan Akisler Nurettin Ardıçoğlu Ecel-i kaza Turizm ve Tanıtma — Turizm ve Tanıtma Bakanı Nurettin Ardıçoğlu 15 gün kadar süren başarılı bir Av- rupa gezisini müteakip yurda döner dönmez hayli ente- resan ve son derece iddialı bir demeç verdi: urizm sayesinde Türkiyeyi zengin edeceğim." Ardıçığlunun bu sözlerinde ilk bakışta bir mübalâ- ga payı görünmekteyse de demeç o hiç değilse bir iyi ni- yetin ve çalışma azminin ifadesi olmak bakımından AKİS/4 önemlidir. Ama bu sözlerde bir gerçek payı yok değil * dir. Zira 10 yıllık bir hesapsız idarenin Hazineye tahmil ettiği ağır dış borçlar her yıl büyük miktarda dövizin yurt dışına çıkmasına müncer olmakta ve ihraç malları taksitler ve ithalât giderlerini ancak karşılayabilmekte- dir. Böylece şiddetle hissedilmekte olan munzam bir ge- lir kaynağı ancak turizm sahasında gerçekleştirilecek re- formlarla mümkündür. Ardıçoğlu hemen hemen bütün Avrupa memleketlerini gezmiş ve kalkınmasını özellik- k lere dayanarak Türkiyeyi turizmle kalkındırmanın müm- kün olduğu kanaatine varmıştır. Bu konuda bakanlıkta gerekli çalışmalar tamamlanmak üzeredir. £ Girişilecek teşebbüslerin yerleri, vasıflan ve mali porteleri düşü- bir dilemiyeceğidir. dar bir nezaket ve incelik meselesidir de.. Bir şoförün turiste kapı açmasındaki zerafet, ucuz bir lokantadaki garsonun bırakılan bahşişi alırken esirgemiyeceği sevim- li bir tebessüm turist üzerinde bambaşka bir tesir bıra- k bir Turizm terbiyesiyle. mümkündür. nin kuruluş hazırlıklarıyla uğraşırken son derece çirkin bir sürprizle karşı karşıya kaldı. Küçücük botlarıyla Sakarya nehrini oboydan boya geçmek üzere Türkiyeye gelmiş bulunan Peter Nemirz ve Renata Colschen adlarındaki iki alman genci Polatlı yakınlarında öldürülmüşlerdi-. o Olay biraz daha deşil- dikten sonra cinayetlerin tamamen seks arzusuyla işlen- diği ortaya çıktı, Kaatiller Renatayı iğfal etmişlerdi. Olay bütün yurtta olduğu kadar Ardıçoğlu üzerinde de bir şok tesiri yaptı. Bütün basında ve umumi efkârda kaatillere karşı son derece sert bir tepki görüldü. Öyle ki alman basını dahi olayı bu kadar büyütmedi. Meseleyle gerek İçişleri Bakam İlyas Seçkin ve ge- rekse de Turizm ve Tanıtma Bakanı Nurettin Ardıçoğ- lu bizzat ilgilendiler. Berlin Konsolosu gençlerin ailele- riyle temas ederek onları, bütün masrafları Turizm, ve Tanıtma Bakanlığına alt olmak üzere çocuklarının ce- naze törenlerinde bulunmaları için Türkiyeye davet etti.