2 Kasım 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

2 Kasım 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

Tüli'den haberler Döğer Bakanlığı Personel Dairesi Genel Müdürü Doğan Türkmenin Karaşi Büyükelçiliği (o müsteşarlığına tayini münasebetiyle 21 Ekim pazar- tesi günü Golf Klüpte verdikleri kok- teyl, Ankaranın tanınmış türk, ecne- bi bütün simalarını bir araya topladı. Cânân Türkmen ve Doğan Türkmen hakikaten iyi birer ev sahibi ve istik- bâlin iyi birer elçi ve elçi eşi oldukla- rını ispat ettiler. Orhan Öztrak, siyah- lar içinde çok zarif olan eşi (Ayten Öztrak ve Belçikadan Misafir olarak gelen baldızı Suna Çınar ile beraberdi. Suna Cihara' ikinci izdivaç daha çok yaramış. Şefik İnan ve çok şık bir brokar elbise giymiş olan eşi Handan İnan, Turan Güneş ve eşi, Dışişleri Bakanlığının mensuplarından hemen hemen bütün Genel Müdürler, Genel Sekreter Fuat Bayramoğlu ve eşi Nes- teren Bayramoğlu, İktisadi işler Yar- dımcısı Kâmuran Gürün, NATO İşleri Başkanı Bedii Karaburçak ve eşi, Pro- tokol Dairesi Genel Müdürü Özdemir Benler ve eşi, Enformasyon o Dairesi Müdürü Halük Kura ve siyah dar bir elbise ile siyah tüy şapkalı zarif eşi Lâle Kura, Rahmi Gümrükçüoğlu ve eşi Elçin Gümrükçüoğlu, Orhan Con- ker ve pek zarif eşi Zafire Conker, Mu- zaffer Kâmil Görduysus ve kızı Müj- de (Dışişleri (Bakanlığından o Yusuf Kadri Dicle ile beraber gelmişlerdi. Ay- rca Doğan Türkmenin S.B.F. den ar- kadaşları Ticaret Bakanlığından Sel- çuk İnan ve yeni eşi Gönül, Fahir Savran ve eşi Fahire, Nur ve Fahir Bekdik, Bayan Bekdikin üzerinde Şamdan gelmiş çok şık bir brokar el- bise vardı. İdari İşler Dairesi Genel Müdürü Hikmet Bensan ile Nejat Uç- tum beraber gelip erkenden kaçtılar. 40. Yıl Cumhuriyetin 40. Yıl dönümü bütün yurtta heyecanla kutlandı. Cumhuriyetin ilân edildiği gün yeni doğmuş bulunan bir nesil bugün tam 40 yaşındadır ve içlerinden pek çoğu devletin en can damarı noktalarda vazife, görmekte, şuur boylarında nöbet beklemektedir. Cumhuriyetin 40. yılında bir kere daha büyük Atatürkü anıyor ve yolundan yürüyoruz. AKİS/24 Çumartesi akşamı Operada "La Ser- va Padrona"nın galası vardı. Çok kalabalık olan galada pek çok şık ha- nım vardı. Beylerin de yarısı smokin- liydi. Perde arasında Haşini Hekimoğ- lu çıkıp halka üzücü bir haber vere- ceğini bildirdi ve Behzat Butakın ö- lüm haberini söyleyerek herkesi bir dakikalık tazim duruşuna davet etti. Gene cumartesi akşamı Süreyya Pav- yonu yeni sezona başladı. Oldukça kalabalık olan salonda bilhassa ecne- biler pek fazlaydı. Dört kişilik yeni or- kestra çok güzel. Bu sene meşhur Lefter pavyondan ayrılmış, (o herkesin gözü gayriihtiyari onu arıyordu. Ope- ra dönüşü çok kimse oraya gelmişti. Hemen bütün Devlet Tiyatrosu sa- natkârları vardı. Şeref Gürsoy ve eşi, Cüneyt Gökçerin kızı Deniz Gökçeri de birlikte getirmişlerdi. Osman Kapa- ni de onlarla beraberdi. Gen hariciyecilerimizden Oo Yusuf Kadri Dicle, Bakanlık arkadaşla- rından Gaye Güntekinin Atinaya ta- yini dolayısıyla evinde bir parti verdi. Geç vakitlere kadar çok samimi bir hava içersinde devam eden toplantı- da orijinal giyim ve makiyajı ile meş-