2 Kasım 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

2 Kasım 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

ra radyo hatasını anlamış ve bülteni bir kişiye okutmaya başlamıştır. Fa- kat gelirlerini idarenin o zaman ver- diği söze göre ayarlayan iki spikerin iş- lerinin altüst olması ile tabii kimse il- gilenmemiştir. İdare bu parayı kısmak mecburiyetini acaba niçin çok geç far- ketmiştir? Ankara Radyosu bugün ta- mamen kendi kendine çalışmaktadır. Bazı işlerin hemen hemen tesadüf ne- ticesinde yerine getirildiği söylenebilir. İşleri plânlayanlara veya çok önceden hesap ederek gereken tedbirleri alan- lara rastlamak imkânsızdır, o Herşe oluruna bırakılmıştır ve bazı iyi niyetli kimselerin son derece kıt ilgisi ve bil- gisi ile yürütülmektedir. Fakat ne olur- sa olsun haberlerin radyo bütçesi ile beslenmesi ve buna rağmen radyo büt- çesinin arttırılmaması radyonun prog- ramlarını altüst etmiş, bültenin ha- zırlanmasında değil de sadece okun- masında kesenin ağzım bu kadar çok açmak herşeyin üstüne tuz biber ek- miştir. Tut keli perçeminden pen bu kadar karışmasına ve rad- yonun mali durumunun bu derece- ye düşmesine rağmen Ankara Radyo- su, kış programlan hazırlamaya teşeb- büs etmektedir. Bu programlar neler- dir? İncelemekte olduğumuz rapor 1962-1963 kış programlarının sayısının 34 olduğunu belirttikten sonra 1963- 1964 kışında tam 34 programın yayın- lanmasının oplanlandığım bildiriyor. Bu programlar hangi para ile ve han- gi programcı ile hazırlanacaktır? Bu konuda hiç bilgi verilmemektedir. An- kara Radyosu defalarca belirtildiği gi- bi uzun bir süreden beri derin bir uy- kuya dalmış, ve dinleyicisini otatmin etmekten çok uzak kalmıştır. Bu uy- kudan uyanması, ouyuşukluktan kur- tulması şarttır. Radyonun içindeki şartlar ne olursa olsun dinleyici, rad- er Yı ile karşılanacak ve radyo imkânsızlık- larını, özentiye, bezentiye kaçmadan açıkladığı takdirde belki de geçen yaz içinde dinleyicisini hiçe sayması affe- delicektir. Gerçi Ankara Radyosu kı- şa bir takım, yeniliklerle girdiğini a- çıklamıştır bile. Radyonun dinleyicinin ihtiyâçlarım, Kg ve zevkini öğrendikten sonra kış programlarını hazırladığı da bildirilmiştir. Fakat ortaya yeni diye sürülen programla- rın çoğunluğu eskidir. Bu da göster- mektedir ki varlığını hissettirmek için bir takım gösterişe kapılan oOAnkara Radyosu aslında çok akıllıca hareket RADYO ederek eskiden tutulmuş olan o prog- ramların çoğunluğunu yine mikrofo- na çıkaracaktır. Radyo bunu yapmak- la niçin akıllıca hareket etmiş sayıl- maktadır? o İçine düştüğü durumdan Ankara Radyosunun sıyrılıp kurtul- ması artık kolay değildir. Radyonun bu sütunlarda defalarca belirtilen bir takım imkânsızlıkları vardır. o Kimse bu imkânsızlıklarla ilgilenmediği gibi ortaya yepyeni imkânsızlıkların çık- masına sebep olacak eksik işler da yapılmıştır. Üst üste binan bu hata- lar zaten ortada bulunan İmkânsızlık- larla da birleşince meydana pek kolay kolay tamir edilemeyecek durumlar çı- karmıştır. Ankara Radyosunun bu im- kânsızlıkları yenerek 1963-1964 mev- siminde yeni programlar oyayınlama- sına, baştan başa yenilikler yapması- na imkân yoktur. Bu sebepten da An- kara Radyosunun, o eski programları eski program şekillerini, hattâ eski program isimlerini gözden geçirip bun- lardan tutmuş olanları yine kullan- maya başlaması okadar yerinde bir davranış olamaz. Baki oldukları nalda önümüzderi mevsim yine yayınlanması düşünülen programlar arasında "Pazar Skeci, At- lı Karınca. Tarla Dönüşü - şimdiki is- mi Ocak Başı -, Özel Kültür Program- ları. 18 Soru. Hayata Bakış. Açık O- turum, Bir Konumuz Var, Büyük Stüd- yo, Mikrofon 13 ve Hikâye Saati" var- dır. Bunlar halen yayınlanmamakta olan eski programlardır. Halen yayın- lanmakta olan "Mikrofonda Tiyatro, Çocuk Saati, Çocuk Masalları -dra- matize edilecek-, Günaydın. Silâhlı Kuvvetler Saati, Din Ahlâk Üzerine Konuşma, Dünyaya Açılan Pencere, Bu Kadınının Defteri, Radyo Kitaplığı ve Arı Dile Doğru" isimli programlat ise devam edecektir. Bunların çoğu za- ten radyo idaresi ile ilgisi olmayan kuruluşlar tarafından o hasırlanmakta ve çok ilgi toplayamayan programlar- dır. Bu seklide ortaya şu gerçek çık- maktadır: Yeni program devresi diye ilân edilen kış mevsiminde yayınlan- ması düşünülen 32 söz programının 22 tanesi eskidir, Geriye 10 tane yeni program kalmaktadır. Bunlardan bi- rincisi "Çocuk Tiyatrosu" ismini taşı- maktadır. Rapor bu programı şöyle ta- nıtıyor: "Çocuk Saatinden ayrı ola- rak Çocuk Tiyatrosunda sahneye ton- muş oyunlara yer verecektir. Eleman- lar Çocuk Tiyatrosundan ve radyomuz Çocuk Saatinden seçilecektir. Progra- mın süresi 30 dakikadır." Radyo ken- di imkânları olmadığı için dışardan yardım alarak bu programı yerine ge- tirecektir. Bu da mevcut şartlar al- tında yapılan akıllıca bir harekettir. AKİS/31