2 Kasım 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

2 Kasım 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

Sayı: 488 Cilt: XXVIII Yıl : 10 Sahibi Mübin Toker Yazı İşleri Müdürü KurtulAltuğ Bu sayıda Yazı Kurulu İç Haberler Kısmı : Metin Toker, Atillfa Bartınlıoğlu, Güneri Cıva- oğlu, Egemen Bostancı ve Erdo- gan Kıral (İstanbul). Seyfi Özge- nel (İzmir) - Dış Haberler Kısmı: Halük Ülman — Magazin Kısmı: Jale Candan. Tüli Sezgin, Bihin Anter. Hüseyin Korkmazgil — Ti- yatro: Naciye Fevzi, Lütfi Ay — Radyo: M. T. Öngören. Resim Ali Parmakerli Fotoğraf Sungar Taylaner Klişe Özdogan Klişe Atölyesi. Tel: 117015 Yazı işleri Rüzgarlı Sokak No. 15/2 Tel:118992 İdare Rüzgârlı Sokak No: 15/2 Tel: 1061 96 Abone Şartları 3 aylık (12 nüsha) 10.00 lira 6 aylık (25 nüsha) 20.00 lira I senelik (52 nüsha) 40.00 lira İlân Şartları Santimi 20 lira 3 renkli arka kapak: 1500 lira AKİS Basın Ahlak Yasasına uymayı taahhüt etmiştir. Dizildiği yer Rüzgarlı Matbaa Basıldığı yer Devintes Ticaret ve Sanayi Koll. Şti. Matbaası Basıldığı tarih 1.11.1963 Fiatı I Lira HAFTALIK AKTÜALİTE AK Kendi Aramızda Sevgili AKİS Okuyucuları MECMUASI Bugün dünya basınında, belki de her şeyden fazla yer alan memleket Viet-Nam, adından herkesten fazla bahsedilen kimseler Cumhurbaşkanı Diem, müşaviri olan kardeşi Nhu ve bilhassa Bayan Nhu dur. Şu anda Baş- yazarımız Metin Toker bu ilgi çekici memlekettedir ve oradaki doruma sizin için "ilk elden" incelemekte, adı dünyanın her tarafında bilinen Viet-Nara idarecileriyle görüşmektedir. Bütün bu intibalar, başta Cumhurbaşkanı Di- m'in hadiseleri nasıl gördüğü hususunu anlatan ve her tarafta derin akis- ler bırakacak açıklamaları olduğu halde hem Nhu'ların. hem budist lider- lerin Metin Tokere verdikleri izahların ışığında bir AKİS sayısında nakle- dilecektir. Kapağında Bayan Nhu De kendini yakan budistierden teşekkül eden bir çerçeve içinde. Viet-Nam'ın asıl hakimi ve kuvvetli adamı olan Di- em'in resmi bulunacak o sayı esrarlı ülkedeki gerçek durumu götler önü- ne sezecektir. Metin Toker Viet-Nam'dan Formozaya geçmektedir ve orada Mareşa Çan-Kay-Şek ile dünyanın en önemli kadınlarından biri olan eşi Madam Çang tarafından kabul edüecektir. Milliyetçi Çin başkentinde a1 gün kala- cak olan Metin Toker Kazıl Çinin karşısındaki meşhur Kemoy adasına gi- dip askeri hazırlıkları yerinde görecek, hu arada adadaki hareketleri ince- leyecek, iki tarafın beslediği ümitler hakkında bar kanaat edinecektir. Ba intibalar, kapağında Kızıl Çine karşı Mareşal Çan-Kay-Şeki gösteren bu AKİS sayısında sizlere anlatılacaktır. Başyazarımız Milliyetçi Çinden. Kızıl Çinin batılı kapısı olan Hong- Kong'a geçecek ve bu - dünya pazarı" nın içinden notlar alacaktır. Metin Tokerin son durağı Bangkoktur. (o Alâka uyandırıcı Taylandu - eski adıyla Siam - başkentinde Başyazarımız Kral ve esi Kraliçe Sirikit cularını büyüleyecektir. Tarziyede pek çok kimsenin sinema filmlerinden bir bilgi sahibi olduğu bu esrarlı bölge Metin Tokerin kaleminden anlatılın- ca başka bir renk alacaktır. AKİS okuyucularına bu iyi haberleri vermek bizi gerçekten sevindiri- yor. Bunu, okuyucularımıza karşı bir ödev saymaktayız. Saygılarımızla, AKİS çindekiler Günlerin Getirdiği 4 Tüliden Haberler 24 Yurtta Olup Bitenler 6 Sosyal Hayat 27 Haftanın İçinden 7 Tiyatro 29 Dünyada Olup bitenler 19 Radyo 30 Kitap 21 Eğitim 22 Sinem 55 AKİS/3