30 Kasım 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

30 Kasım 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

YURTTA OLUP BİTENLER Ziyarötçilerinin fazlalığı" sebebiyle, A- KİS mensubunu, ikinci kattaki korido- Tüh bir köşesine sıkışmış olan küçük teksir odasında kabul etti ve sorulara mümkün olduğu kadar kısa, Kaçamak i, sorularını biraz daha derinleş- tifinos, Genel Sekreter, önde: “ Canım, bu İşlere befii Karıştır. mâ” dedi ve daha sonra da Cihat Ba bâhla birlikte ofadan ayrılarak yeni Afikara Belediye Başkanı Halil Seza! Erfkutu ziyarete gitti. Anak, Batırdaki bu aşırı iyimsm hâva, teşkilâtin kanaatini âksettirmek tei çok, Genel Merkezdeki iyimser götünme gayretinin bir ifadesidir. As. ıfida Genel İdare Kurulu, mahalli se- çiilerde kaybetmiş çevreleri dahi şimi- dilik. pek sıkıştırmak istemeniekte Ve bü işi kurultay sonrasına o birakmay; tefcili etmektedir. Simdilik, ilçelerden seğimlerle ilgili raporlar istenmiştir. Elâde edilecek materyale göre. mağlü- biyetii nedenlerini araştırma görevi ise Gepel İdare Kurulu üyelerine ve- Möhatli seçimlere iştirak nispeti ve partilerin aldıkları öylar nieyda- nâ çıktığına göre, $imdi iki grüpun bir “Durum Muhlâkemesi” yapması lâzımdır. Bu iki gruptan biri C.H.P, diğeri ise sivili ve askeriyle Geriçlik- tir. 17 Kasım göstermiştir ki C.H.P, ve Gençlik, bir sitedir aralarına 60- kulmak istenilen mânâsız anlaşmaz- lıkları bertaraf edip birbirlerine çes kisdiizen verdikleri ve elele niücade- leye atıldıkları takdirde önümüzdeki ilk genel seçimlerde herkesin hayret- ten — açacak bir netice almas lari kabilâir. M nin, mahalli seçimlere #i- yadesiyle şansli girdiğini söylemek kabil değildir. Bir yandan kuvvetli karşı politikanın, diğer taraflan ata dığimı bulamamanın, nibayet işi faz“ la ümursamamanın tesiriyle C.H.P. de maneviyat bozukluğu C.H.P. Iilerin kendileri bir hezimete kendilerini inandırmışlar, “biz bit- tik, öldük“ adebiyatı yılgınlık ver- miş Ve fazla çalışılmamıştır. rağmen, 1961 seçimlerinde elde edilen oya nisbetle dabi bir kl payı fazla oy alınmış olması durumun pek de söylendiği gibi olmadığına C.H.P. li- leri inandırmış bulunmalıdir. C.H.P. pin bittiği, öldüğü bu partiyi bir ta- 7 görülmüş, Memnai Satir Pembe göslüklü adöm HANGI ve YOL kım Sergüzeşteilere teslim edip ımu- ceraya süvükletmek isterlerken suc- üstü yakalananların ve onlatın dört bit töraftaki ptopagandadilarinın id- diasıdır. Bunlara göre, partiyi başka kumbinesonlarla ayakta tutmak, şa“ ni partiyi asil idenlletinden vazge çirtmek. lâşımdır Halbuki 17 Kasim seçimlerinde C.H.P., âdeta umümi kaide olarak. “ teşkilâtını nerede yenilemişse, teşki- İâtim. netede klasik “D.P, hi tüp il başkanından kuttarmışsa, bit takim iş takipçilerinin hegetnyasına son vetmişse Ve kapılarını, pencerelerini memlekette esen yeni rüzgâra açmış» sa orada galip gelmiştir. Buna müka- bil, bunların tam aksini yapan İs- tanbulda alınan netice O.M.P. için şansın nerede olduğunu ber halde partinin idarecileri gösterecektir. CM.P. belki teşkilâtsız olur. Ama. Gençliksiz olmaz. 1960'da ber şeyle- tiye O.H.P. icin çalışan bir takım. pimi pili gender buğün C.H.P. nin elihden kaymak temayülü içindeyse bunun bir sebebi vardıt ve bü sebep, sadece parti dışı gâyretler değildir. “Aldamıyorlar, aldatılıyorlar” sözleri C.H.P, ye yakışan sözler değildir. Bunları Menderes söylüyordu. Halbu- * ki, eğer aldatmak imkânı bulunsay- rilmiştir. Bu konuda Satır “- Markez İdâre Kurulu gerekli dökümüanlartı toplamaktadır. o Çaliğan ve çalışmayan teşkilât ancak kurül- tayda süzgeçten geçirilecektir” demek» er öylece, kurultaya kadar herhan- gi he ihtilâfın o ötletebileceği düşü- ntlmektedir. Ancak teşkilât, Genel Merkezden va özellikle Satırdan çok ayrı düşün- iMekte ve bunu, kurultayda, ÂGeflel Merkez lehilhs sönüç almak üzere ha. mtlanmış bir taktik olarak kabul et- mektedir. Nitekim aynı AKİS mMehsübu, Sa- tila- olan köhuşmasından hemen bit gün sonhta gens Ganel Merkezde, fâ- kat bir gün önceki konuşmali yapıl- mış olduğu odanın tam altına düşen başka bir ödada, Eğe bölgesine man- sup bir ilçe başkanının şü sözlerine şahit oldu: — Genel İdare Kürulunün teşki- lâtta yapmayı düşündüğü öperasyönu kurultaya bırakmasının mânası âçık- Vr. dı, elinde bunca imkân bulunan Men- d4res bunu yapardı. Hayır. ÖHLP. nerede aranılanı vermişse, bu ses cimlerde orada kazanmıştır. O pırıl pırıl gençler ise aradıklarını. ihtiyaç hissettiklerini OC.M.P. de bularmayas caklarını sandıklarından dolayı uzaks laşmaktadırlar. Bu zehap. Otların vliodanından ve fikrinden en ziyade C.M.P. İllerin gayretiyle, dcraatıyla, yeni ruhla silinmelidir, Gehçlere, butada bir vazife düş. mektedir : Ümütsiliğe kapılmamak, yeis duyup “denize düşen yılana sü“ tüir” târymda karamsarlık gösterme mek ve gerçeklefe doğru teşhis koy- mak. 17 Kasım göstermiştir ki arya- lanan yapmak kabildir ve bu, gene OM.P. eliyle gerçekleşecektir. Onun dışındaki kuvvetlerin bir “hiç” ten, bir “masal” dan ibaret o bulunduğa ve asla ciddi nisbette oy toplayamas yacakları, C.H.P, nin ise bitmediği, öi- mediği anlaşılmıştır. Herkes kendi üzerine düşeni yapas tâk uğraşmak ve birbirine çekidüzen vererek İleriye doğru gitmek. 1900'da memleketi bir ucurumdan bu işbir- liği kurtarmıştı. Yeni ve parlak r- fuklara da bizi gene bu İşbirliği ş#- türecektir. AKİS, 14