30 Kasım 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

30 Kasım 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

DUNYADA OLUP BITENLER A.B. D. Bir ışık söndü (Kapaktaki Başkan) gağnak yağışlı geçen bir geveueri suri- ra, Texas güneşi, geçen hafta Uu- ma sabahı Dallas şehri üzerinde yeni- den parlamaya başlamıştı. Güneşi gö- ren Texas'lıların büyük bir çoğunluğu yollara döküldü. Hepsinin gözlerinden önemli bir konuk bekledikleri okunu- yordu. Gerçekten, özellikle Demokratların günlerdir etrafa duyurmaya çalıştık- ları gibi, o gün Başkan Kennedy Sergi Sarayında önemli bir konuşma yapmak üzere Dallas'a gelecekti. Demokratlar bu gezinin programını günler öncesin- den yayınlamışlar, Başkanın geçeceği yolları günler öncesinden halka bildir- mişlerdi. Programa göre Başkan Ken- nedy ve yanındakiler o gün öğleye doğru Fort-Worth”dan Dallas hava a- lanına gelecek, orada başkanlık araba- sına binerek şehrin en işlek caddele- rinden ağır ağır ilerleyip Sergi Sara- yına gideceklerdi. Başkanlık arabası üstü plâstik kaplı muhteşem bir limu- sindi, fakat o gün hava sıcak, Texas'- lar da çok sıcakkanlı oldukları için açılır-kapanır plâstik kapak kaldırıl- mıştı. Başkan “hava alanına indiği 2a- man kendisini Texas valisi Conaliy karşıladı. Kısa'bir törenden sonra oto- mobillere doğru gidildi. Başkan ve Ba- yan Kennedy, Başkan Yardımcısı Johnson, Conaliy ve karısı muhteşem limusine bindiler. Bayan Kennedy arka sırada oturuyordu, sağında (Başkan Kennedy, solunda da Conaliy vardı. Herkes yerini aldıktan sonra işaret ve- rildi, önce bir polis arabası, arkasın- dan başkanlık limusini, onun arkasın- dan da diğer arabalar şehre doğru İler- lemeye başladılar. Üç kurşun sesi ol boyunca sıralanan Dallas'lıların Kennedy'ye gösterdikleri (oyakın'ık o kadar büyük oldu ki, buna Kennedy ve'çevresindekiler bile şaştılar demek yanlış olmaz. Çünkü. Dallas ötedenve- ri çok muhafazakâr bir çevre olarak kesin -durumdan hiç hoşlanmıyordu. Hattâ bu tutum yüzünden Dallas'lıla- rın şimdiye kadar bağlı kaldıkları De- mokrat Partiye bir kere daha oy vere- cekleri pek sanılmıyordu. Geçen ay bir konuşma yapmak üzere Dallas'a gelen Demokrat Parti ileri gelenlerinden ve Birleşik Amerikanın Birleşmiş Mıl- letlerdeki temsilcisi Stevenson konuş- masını tamamlamaya fırsat bulama- vurulduktan Megum 66 yen bir gerici topluluğun o saldırısına amış, kafasına indirilen sopaların lime birkaç günde kendini zor t0- parlamıştı. Fakat şimdi görülüyordu ki Dallas'lılar ne de olsa Başkanlarına bağlı kalmışlardı, onu alkışlamak işin birbirleriyle yarış ediyorlardı. Görünü- şe bakılırsa, Kennedy, önümüzdeki seçimlerde buraların oyunu Kendi ce- binde sayabilirdi. Kennedy ve yanındakiler bu düşün- celerle mutlu, Dallas sokaklarındâ iler- lerken, “birden üç el silâh sesi duyul- du. Önce etrafındakiler bunu aşka ge- len bir Texas'lınin havaya sıktığı kur- şünlar sandılar. Fakat aradan bir an bile geçmeden, arka arabalardan birin- den “Başkana ateş ediyorlar, Başkana ateş ediyorlar” feryadı yükseldi. Ortalık önce birden karıştı, sonra, başta ön- deki polis arabası olmak üzere bütün kafile hızlandı. O sırada Başkanın a- rabasına bakanlar, Kennedy'nin, karı- sının kolları arasında hareketsiz yat- makta olduğunu gördüler. Bayan Ken- nedy, “Hayır, hayır” diye kekeliyordu. Bu olay geçtiği sırada saat tam ya- rTundı. Aradan yarım saat bile geçme- den, derhal Parkland Hastahanesine götürülen Başkan Kennedy, yapılan bütün insanüstü çalışmalara rağmen, karısının kolları arasında hayata göz- lerini yumuyordu. sonra, çekilen ilk fotoğraf