30 Kasım 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

30 Kasım 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

ER OLUP B A. P, liler Mecliste kulis yapıyor İktidara hazırlık! den politikacılar bir de prensip an- .aşmasına vardılar. Anlaşmaya göre, bundan böyle hiç bir AP li milletve- genel seçimle? ve yetkisinin kez Temsilciler Kuruluna ait olduğu- nu” söyleyeceklerdi. Geçen haftanın sonlarından itibaren karar büyük bir Saadettin Bilgiç Kızma be birader AKİS/16 © koalisyonun devam etmesi titizlikle tatbik edilmeğe başlandı. bekl hiridir ve özellikle haftanın başların- da, Pazartesi gününden beri partınin üst kademelerinde başgösteren panik havasını gizleme gayretinden ibaret- tir. Zira günlerden beri beklenmekte olan seçim sonuçları açıklanmış ve AP nin, oyların ancak yüzde 46'sını a- labildiği anlaşılmıştır. Şimdi, başta Genel Başkan Yar- dımcısı Saadettin Bilgiç olmak ze- Tre, bütün partililer birbirlerine aynı soruyu sormaktadırlar : «— Peki bundan sonra ne yapa- cağız?” Gerçekten, alınan yüzde 46 oranın- daki oylar, AP li yöneticileri çözümlü karşı kadar bir alternatif de, AP nin e bulu- nacağı yeni bir koalisyondur ki, gene aynı sebeple bu yol da AP Ti yönetici- leri ürkütmektedir. Zira hükümet et- me başlıbaşına: bir: sanattır ve Tür- kiyede genel olarak iktidarlar seçmen kitlesinin değil sempatisini kazan- mak, bilâkis onun hışmına - partin'n mevcut kadrosu dikkate atınırsa, bu konuda AP li yöneticilere hak verme- mek elde değildir - uğramaktadır. Bulunan tek hal bugünkü «tabii bu biraz da YTP ve CKMP ye bağlıdır - ve daha bir süre AP nin muhalefet! kalmasıdır. » Fakat bu Ümit de suya düşmüştür. Nitekim haftanın başla- rında kendisiyle görüşen bir AKİS mensubuna, AP Genel Başkan Yar- dımcısı Saadettin Bilgiç : “-— Bir centilmenler anlaşması olur Ve bahara seçimlere gidilmesi karar- laştırılırsa, biz AP olarak bu geçici hükümeti destekleriz” dedi. AKİS mensubu, Şi ie ilgili GEAK bir soru daha sordu: — Peki, bu diri niçin daha ön- ce ik? Yahut niçin bir ge- nel seçime gitmek isteyip istemediği- nizi kesin olarak söylemiyorsunuz?” Bilgiç, bu sözler üzerine, evvelce alınmış bulunan prensip kararına rağ- men, dayanamadı : “-- Kim demiş, istemiyoruz diye, kardeşim? Yalnız, mevsim icabı, bu kış seçim yapılması imkânsızdır. Kar- da kışta seçmen sandık başına gele- mez ki..” “— Peki, seçime gine kararını ne aman vereceksiniz? Bilgiç biraz evvel kırmış olduğu potun farkına varmıştı. Meliki ağ- an yuvarlayarak, acele acele -— Buna Merkez Temsilciler Ku- rulu karar verir” dedi ve birkaç met- re ilerisinde oturmakta olan Mehmet Turguta -Tahkikat Komisyonunun dehşetengiz üyesi - a son- ra, sözlerini tamamlad — Bu da SM ki AP, kelime- nin tam anlamıyla demokratik bir ni- Turhan Bilgin Teknisyen