30 Kasım 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

30 Kasım 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

/ amli / di) diği Yurttan Akisler İsvan — Haftanın başlarında Pazartesi günü Mamak 1 numaralı Sıkı Yönetim Mahkemesinde 20-21 Mayıs olaylarına katılan sanıkların duruşmasına devam edildi. Mahkemede, Yargıtayca bozulmuş olan 51 sanık hak- kındaki kararlardan 37 si üzerinde israr edilmiş, Giğer IM sanık hakkındaki kararlar ise tasvip edilmiştir. Haklarında bozma kararı alınan sanıklar şunlardır : Kemal Ülkütanak, Ümmet Sarı, Erol Ege, Nezihi Fı- rat, Zihni Çetiner, Atilla Altugan, Tuncay Yener, Alâat- tin Açan, Fethi Işıklıtepe, Halim Menteş, Mustafa Ck, Feridun bay, Emin Arat, Gelip Gültekin. Duruşmadan sonra Emekli Hava Albayı Halim Men- teş Ve Emekli Kurmay Yarbay Mustafa Ok tahliye cdil- mişlerdir. Fuar — İzmirin geleceği ve "Türkiyenin ekonomik du- rumunu son derece yakından ilgilendiren bir olay gerek mahalli şeçimler ve gerekse Başkan Kennedy'nin Ööl- dürülmesi sebepleriyle basına iritikal etmedi. Fakat İz- mir ticari çevrelerinde bir bomba tesiri yanlı. Olay kısa bir süre önce Ticaret Bakanlığınca alınan bir karar ve Fuar kotasının 3 milyon dolar olarak tesbiti ile ilgilidir. Bakanlığın böyle bir karar almasında Türkiye Oda- lar Birliğinin geniş çapta tesiri olmuştur. Bir süre ün- ce 12. kotanın hazırlanması ile ilgili olarak yapılan bir toplantıda, Fuar kotasının istismar edilmekte Ol- duğu gerekçesiyle bu kotanın tamamen kaldırılması ile ri sürülmüş, fakat sonra, İzmir temsilcilerinin mesi karşısında - Temsilciler, “Fuar kotasının kaldırılma» sı demek, İzmir Fuarının sıfıra müncer olması demektir” tezini ileri sürmüşlerdir - Ticaret Bakanlığı kolavı tam3- men kaldırmâmaklia beraber limit rakkam olarak 3 m:l- yon doları kabül etmişti. iren- Oysa her geçen yıl biraz daha inkişaf ederek diinya fuarları emme. hattâ bir çoklarından da üstün bir se- viyeye gelen İzmir Enternasyonal Fuarına geçen yıl 20 milyon dolar tahsis edilmiş bulunuyordu. Karar İzmir ticaret çevrelerinde büyük bir hayret ve endişe uyandırdı. İzmirli milletvekili ve senatörler bu sa- İzmir Enternasyonal Fuarı Tırpan geliyor AKİS/4