7 Aralık 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

7 Aralık 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

SOSYAL Dernekler Altı yıllık çalışmanın sonu T ürkiye Göz Bankası Derneği altı yıl- lık çalışmasının, semeresini, hafta- nın başında Pazartesi günü, parlak bir şekilde Ankaralılara gösterdi ve An- kara Üniversitesi Tıp Fakültesi Vehbi Koç Göz Bankası Klinik ve Araştırma Enstitüsünü halkın hizmetine açtı. Banka 1957 yılında, görmeyen va- tandaşlarımıza ışık verebilmek oama- cıyla kurulmuş ve iş adamı Vehbi Ko- çun yaptığı I milyon 200 hin liralık te- berrüdan sonra, 1980 yılında Ankara Tıp Fakültesinin hediye ettiği arsa ü- eerinde, bu haftanın başında, en mo- dern cihazlarla mücehhez olarak hal- kın hizmetine açılan hastahane ve a- raştırma merkezinin, temelini atmış- tır. Dernek Prof. Süreyya Gördürenin teşebbüsü ile kurulmuş ve Münevver Ertan, Bülent Sokullu gibi faal üyele- rin yorulmak bilmez çabalarıyla teber- Hükümet, Sağlık Bakanlığı ve Tıp Fakültesi ay- rıca yardımlarda bulunmuşlardır. Prof. İhsan Doğramacının yaptığı konuşmada belirttiği gibi. eserin ba- şarısı, özel yardımlarla hükümet yar- AKİS/28 HAYAT dımının birleşmiş olmasından meydana gelmiştir. Federal Almanya Büyük El- çiliğinin, Dr. Lütfi Oğultürkün, Meh- met Ali Tuzcunun, bankaların, birçok doktor ve hamiyetli vatandaşın yap- tıkları büyük yardımlar böylece, en iyi bir şekilde kullanılma imkanına ka- vuşmuştur. Karanlıktan aydınlığa Gİ Tanrının insanlara bahşettiği en büyük bir nimettir. İşte Göz Ban- kası Derneği Ankaralıları yalnızca çok güzel, sade, iç açıcı modern bir göz hastahanesine okavuşturmakla kalma- mış, "kornea" lekeleri sebebi ile ışık- tan mahrum bulunan binlerce vatan- daşı, karanlıklar içinde yaşıyan bir ço- cuğu veya vatanı için savaşmış bir as- keri görmeye kavuşturacak imkânları da bir araya getirmiştin (Başkalarına görme kudreti vermek, tıpta henüz çok yeni birşeydir. Bugün dünyanın her yerinde, göçüp gittikten sonra, çöz- lerinin başka bir insanda daha yıllar- ca yaşamasını isteyen kimseler, göz- lerini göz bankalarına vasiyet etmek- tedirler. Göz Bankası, Türkiyede bu- gün bu imkânı sağlamış bulunmaktadır. Gözünü bankaya bağışlayan kimse. yurdun herhangi bir köşesinde buluna- bilir. Banka, özel tertibatlı kaplar için- de, bu gözü yirmidört saat içinde mer- keze nakledecek, bunun için en seri va- sıtalardan bedava olarak faydalana- caktır. ankanın aynı zamanda göz üzerin- e çeşitli araştırmaları sağlıyacak te- sisleri vardır ve bu yoldan ilme hiz- met edecek değerli elemanlar yetiştiri- lecektir. Ev manzaralı hastahane ÇGebecide, Mamak Caddesi üzerindeki Göz Bankası Klinik ve Araştırma Merkezinin başlıca özelliği, bir ev man- zarası arzetmesidir. Burası herşeyden önce, insanlardaki hastahane korkusu- nu kaldırmaya çalışmış ve büyük bir sadelik içinde, bu işi başarmıştır. Ço- cuk koğuşları bebekli perdeler, resimli duvarlar, iç açıcı renkte çocuk eşyala- rı ve hattâ oyuncaklarla dayanıp dö- şenmiştir; Renkli mermer merdivenler, r dilerini bekleyen yataklarına yatacak- lardı. Güzellik 1963 tipi Yibbise modası kadar, belki ondan da daha önemli bir moda, muhtelif makyajların" yarattığı "tip modaların- dır. 1963-64 kış modası soluk çehrell “meşum kadın" tipini, yok etmiş, o- nun yerine sıhhatli, sağlam görünüşlü kadım ön plâna çıkarmıştır. Sıhhatli yeni tip kadının gözleri daha büyük, daha parlak, dudakları daha kırmızı, daha dolgundur. Birkaç yıldır hüküm süren soluk cilt yerine sıhhatli, pembe yanaklar tekrar sah- neye çıkmıştır. Yeni tip kadının vücudu da daha sporcu, daha gelişmiştir. Önemli olan artık bir kilo fazla veya bir kilo ek- sik gelmek değil, formunda olmak, ken- dini iyi hissetmektir. Bazen bir kilo almakla insanın kendini daha sıhhat- li, daha neşeli, daha mutlu hissettiği ise bir gerçektir. Fakat sıhhatli, sağ- lam bir kadın görünüşüne sahip ola- bilmek için şart olan şey, evvel, gerçekten sıhhatli olmaktır. Uyku, uyku.. gene uyku! Makyajdan daha önemlisi, uykudur, çünkü sıhhatli görünüşün ilk şar-