7 Aralık 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

7 Aralık 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

Yurttan Erogan basın toplantısında konuşuyor Acı acı feryat Seçimler o- Haftanın başlarında Sah günü, İstan- bulun, başkanlığı henüz meçhul olan Belediye oBalkanı Nuri Erogan, AP. İstanbul İl Merkezinde bir basın toplan- tın yaparak, gazetecilere: "— Ben meyhaneci Eminin avukatıyım, ben sucuk- çunun avukatıyım, ben gazinocu ahrinin avukatıyım, ben pavyon sahiplerinin alm. Hepsinden de bordro karşılığı para alıyorum. Tıpkı Denizcilik o Ban- kasında olduğu gibi. Buralarda da mı devlet omemuru AKİS/4 Akisler sayılacağım yani?" dedi. İstanbullu basın mensupları bu sözleri, hiç bir şey anlamadan, sadece gülümseyerek dinlediler ve sonra : Hayırlı olur işallah, Nuri bey" diye mırıldan- dılar. Gerçi meseleyi biliyorlardı. o İl Seçim Kurulu, CHP. nin, Nuri Eroganın Seçildiği sırada devlet (Oomemuru olduğu gerekçesiyle yaptığı İtirazı müspet karşılamış ve Eroganın başkanlığını oiptal oOederek im şcan İçin yeni bir mazbata hazırlanmasına karar vermişti. Ama Denizcilik Bankasındaki memuriyetle sucukçunun veya meyhaneci Eminin avukatlığı arasında, bütün gayretle- rine rağmen, gazeteciler hiç bir münasebet bulamadılar. Gerçekten "ne yardan, ne serden" geçmek is- temiyen Erogan, seçimler sırasında, bir İktisadi Devlet Teşekkülü olan Denizcilik Bankasındaki görevinden is- tifa etmeye bir türlü yanaşmamış ve hattâ aldığı maaş- ta Emekli Sandığı aidatım da kestirmeyi ihmal etmemiş- tir. Ancak İl Seçim Kurulunun almış olduğu karar, Ero- gan macerasının sadece bir safhasını teşkil etmektedir. CHP nin seçim arifesinde yaptığı ilk İtiraz Eminönü il- çesi tarafından reddedilmiş ve mesele bilâhare Merkez Seçim Kuruluna intikâl ettirilmişti. Maceranın Merkez Seçim Kurulu ile ilgili kısmı gerçekten son derece eğ- lenceli cereyan etti. Bir hakimin başkanlığında topla- nan kurulda oylar -Oylamalarda YTP delegesi AP yi desteklemekteydi- eşit surette bölünüyor ve müspet- menfi herhangi bir karar alabilmek mümkün olmuyordu. Nihayet rahatsızlığı sebebiyle toplantılara katılamayan MP delegesi, iki AP linin kiraladıkları bir taksi ile ge- tirilip oylamaya sokulunca müzakerelerin rengi birden değişiverdi. Merkez Seçim Kurulu da CHP nin itiraz ta- lebini reddetti. Artık CHP için bütün Ümit İl Seçim Kurulunda ka mıştı. Haftanın başlarında Pazartesi günü saat başlıyan toplantıya AP iki İl İdare Kurulu üyesi ve SEP de Tarhan Erdemle katıldılar, O gün gerek CHP ve ge- rekse AP. lilerin bütün dikkatleri Adliye Sarayının alt katındaki küçük bir odaya teksif edilmişti. rdem kısa fakat öz bir konuşma yaparak meselenin ana hatlarıyla mevzuata aykırı olduğunu izah ettikten sonra: "— Otomobillerinin filerinde bile 'Resmi (o hizmete mahsustur yazılı bir teşekkülün, ticarethane o şeklinde