7 Aralık 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

7 Aralık 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

TİYATRO Ankara Yeni bir sanat topluluğu Ankara, bu mevsim, biraz gecikerek de olsa, ikinci özel sanat toplulu- ğuna kavuşmak üçeredir. o Topluluğun adı "Ankara Tiyatrosu", sahibi "Sa- nat İşletmeleri Şirketi", yeri Yenişe- hir İzmir Caddesidir. Sanat yönetici- si, Asaf Çiyiltepe; kadrosu. Tolga Ti- gin, Seden Kızıltunç, Tunca Yünder, Şevket Altuğ, Güner Sümer, Aysan Sümercan Yurdan Göklü, Işık Top- rak, Gündüz Kılıç, Aftan Sert, Ayberk Çülok, Tuncer Necmioğlu, Nejat İlhan, Bülent Akkurt, Ersan Gürsesdir. İlk oyun, Samuel Beckett'den "Godot'yu Beklerken..." 20 Kasımda açılması beklenen An- kara Tiyatrosu, Belediyeden gerekli müsaadenin alınması için formaliteciler geciktiğinden, henüz temsillerine baş- lıyamamıştır. Bu müsaade bugünlerde alındığı takdirde, yeni topluluk, Ara- lık mal başında açılış törenini yapabi- lecekti İkinci tur oyunlar Devlet Tiyatrosu Edebi Heyeti mev- simin ikinci tur oyunlarını seçmiş ve bunların provalarına» geçen hafta- dan itibaren, başlanmıştır. İkinci tur oyunlar, şimdilik, dört tanedir ve Büyük Tiyatro hariç, öbür Devlet sahnelerinin ihtiyacım karşı- lamaktadır. Büyük Tiyatroda ilk ovun olarak sahneye konulan Pirandello'- nun "Size öyle geliyorsa öyledir"i An- karalıların ilgisini çekmiye devam et- mektedir. Zaten bu tiyatroda dram temsilleri, Opera, Bale ve Müzikal ko- medi temsilleri de verilmekte olduğun- dan, "Size öyle geliyorsa..." ancak haf- tada dört defa oynanabilmektedir. Küçük Tiyatroda ö tedenberi yalnız yerli oyunların oy- nandığı Küçük Tiyatroda (büyük bir rağbet görmekte olan Turgut Öz- akmanın son oyunu aramparça", yerini yeni bir yerli oyuna, Hidayet Sa- yının yazdığı "Topuzlumun Sonu" bırakacaktır. Hidayet Sayın tıp dok- torudur, yıllardanberi tiyatro deneme- leri yapmaktadır, "Topuzlunun Sonu" da bu denemelerin sonuncusu ve Dev- let Tiyatrosu Edebi Heyetince ilk kabul edilenidir. Bu ilk oyunu Ahmet Evin- tan sahneye koyacak, dekor ve kos- tümlerini Hüseyin Mumcu çizecek, bel- libaşlı rollerini de şu sanatçılar can- landıracaklardır: Ahmet Evintan, Ni- hal Türkmen, Ejder Akışuk, Feyha Çe- lenk, Muammer Esi, can Öcalır, Haldun Marlalı, Vedii Cezayirli, Tur- gut Savaş, Turgut Okutman, Tugay Aktüre, Fikret Tartan, Piyes Gördüm : "Boeing Boaing" (Komedi, 3 perde), Yazan : Marc Camoletti. eviren : Fürüzan Tekil. Tiyatro : Arena Tiyatrosu (İstanbul), Sahneye koyan : Ürer Belgin Gürkanlar : yükse mu : Pariste yakışıklı ve zeki bir fransız gencinin garsoniyerinde, üç ayrı uçak şirketinin, üç ayrı milletten, üçü de biribirinden güzel hostes- leılyie yaşadığı dünya cenneti... Ama, uçaklar gitgide daha hızlı uçmağa, daha çabuk gidip gelmeğe, bu yüzden de tarifeler de değişmeğe başlayın- ca, çok geçmeden bir cehennem halini almağa başlıyan bir cennet... çün- kü, bu aklıevvel delikanlı, her üç güzelle de, aynı evde, yakında evlenme ile biteceği ümidini verdiği, hararetli bir aşk hayatı sürmekte, uçak sefer- lerinin hızlanması ve sıklaşması üzerine, kızların birbirleriyle karşılaş- maları, kendisini suçüstü yakalamaları tehlikesiyle burunburuna gelmekte ve hayli ter dökmektedir. Bereket versin, akıllı hizmetçisiyle sâf taşralı arkadaşı imdadına yetişecekte, en güç durumlardan kendisini kurtarmak- tadırlar, Ama sonunda, gene de foyası meydana çıkacak, amerikalı hostes, güle oynaya, milyoner sevdasına dönecek, idealist alman hostes taşralı arkadaşıyla anlaşacak, ince Ve zarif fransız yosies de kendisine kalacaktır. Oynıyan lar : Üner İlsever (Bernard), A Dinmez (Jeanette), Bilge Şen (Berte), Mn Koşar (Robert), Çolpan İlim (Jacgueline), Nurhan Damcıoğlu (Judith). Beğendiğini : Firüsan Tekilin rahat, akıcı sahne dili Üner İlseverin canlı, hareketli sahne düzeni. Pekcan Koşar ile Bilge Şenin ölçülü ve inan- dırıcı bir oyun içinde, beşeri nüanslarıyla, çizmeği başardıkları güzel tip- ler. Aysel Dinmezin, büyük bir gelişme -ve çalışma-halinde (olduğunu gösteren sevimli, rahat, tatlı oyunu -ve Me başardığı, arılanmış diksiyonu - Çolpan İlhanın fransız, Nurha Damcıoğlunun da alsan hosteslerinin milli özelliklerini belirtmeyi an itinalı oyu eğenmediğim : Üner İlseverin, en kritik karambol sahnelerinde bile, koyduğu mizansenin canlılığına ve bu kadar hareketli bir oyunun tempo- suna uynuyan, ağır, kendinden emin ve Bernard'ın yakışıklılığına pek gü- venir görünen, fazla "rahat" oyunu. -/Bunun geçici bir yorgunluktan, yal- nız o geceki temsile alt bir "durgunluk" olması temennisiyle-... Sonuç : İstanbulda, mevsim başının en hoş, en eğlenceli ve zarif komedisi Lütfi AY Uluslararası aşk macerası AKİS/31