7 Aralık 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

7 Aralık 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

düşürülmesi ne dereceye kadar doğru olabilir, takdirle- rinize bırakıyorum?" dedi. Üç hakimden müteşekkil İl Seçim Kurulu saat 18,30 a kadar devam eden müzakerelerden sonra, oy birliği ile "Eroganın Belediye Başkanlık Mazbatasının iptaline ve kendisinden sonra en fazla oy almış bulunan Haşim İş- can adına yeni bir mazbata hasırlanmasına" karar verdi. İşin den değil, başka adaydan kesin olarak tesbit edilememiştir -, aslında Erogan adına yapılan ilk itiraz CHP Eroganın bizzat kendi partisine mensup bir - Bu itirazın gerçek olup olmadığı henüz AP. Beyoğlu İlçe Teş- kilâtında görevli Fethi Çalışkandan gelmiştir. İstanbul siyasi çevrelerinde kulaktan kulağa fisıl- dandığına göre iye Meclis seçimlerinde ( listelere adaylığının konmamış olmasına içerleyen Çalışkan, Ero- ganın "Denizcilik Bankasında çalıştığı ve en son maa- şından da emeklilik primi kestirdiği" gerekçesiyle AP nin başkan adayına itiraz etmişti. Ancak gene fısıltılara göre bu "âsi" teşkilât mensubu derhal'listeye dahil edilerek gönlü alınmış, böylece Çalışkan kolayca yola getirilmişti. Fakat bu sefer ortaya başka bir mesele çıkıyordu. "Fii- len başlamış olan bir formaliteyi hükümsüz kılmak". Bu mesele de bulunan bir başka hal çaresiyle kolayca formü- le edildi. Çalışkan, "Bu imza bana alt değil. Ben böyle bir şikâyette bulunmadım" diyerek İlçe Seçim Kuruluna başvurdu İl Seçim Kurulunda alınmış bulunan karara rağmen meselenin Eroganla ilgili kısmı bu satırların yazıldığı sırada henüz kesin olarak aydınlanmamışlar. (oKararın Yüksek Seçim Kuralıma intikal ettirilmesi halinde du- rumun ne olacağı bilinmemektedir. Bu konuda Yüksek Seçim Kurulu üyeleri son derece ketum davranmakta ve: "—Mesele karara bağlanmadan bir açıklama yapı- lamaz. da dahi bir şey söylememiz imkânsızdır" Hattâ bize bir itiraz yapılıp yapılmadığı hususun- demektedirler. Turizm — Turizm ve Tanıtma Bakanlığı Müşaviri Profesör Ginsbach geçen hafta İzmir Ticaret Odası top- lantı salonunda "Turizm Dâvalarımız" konulu bir kon- ferans verdi. Konferans İzmirde bulunan 40 kadar seyahat acen- tası mümessili ile basın mensupları ve Devlet adamla- rı tarafından büyük bir ilgiyle takip edilen oGinsbach, Türkiyede turizmin ancak ve ancak özel sektör kanalıy- la müspet bir istikamet alabileceğini belirterek: Turizm özel sektörün iyidir. Devlet İşletmeci ola- maz. Sadece, turizm alanında yatırım yapmak isteyen- lere tavsiyelerde bulunur. Onlara icabında yardım o ya- par. Devletin işletmeci zihniyeti, turizmi incitir. Herkes yeni bir şeyler yapmak istiyor. Fakat, turizmde taklitçi- lik ön plâna alınmalı, taklidi kendi bünyenize uydurma- lısınız. Türkiye bir turizm ülkesi haline gelince ihracata lüzum kalmıyacaktır. Kaldı ki ihracatın türlü zorluklan da vardır. Yabancı sermayenin bir memlekette çoğalması turistik yerlerin yabancılara satılması olur. Bu bakımından yerli sermaye ile yabancı sermayenin ortak iş yapması gerekmektedir. Meçhul olmakla beraber Türkiyede mu- azzam sermaye var" dedi. Daha sonra sözlerini bazı rakkamlarla kıymetlendi- ren Ginsbach, son olarak Bakanlık yetkililerinin de gayet iyi bildikleri, fakat"itiraf etmeye bir türlü cesaret oede- medikleri bir gerçeği ortaya koydu: ürkiyeyi Avrupalı, sadece dünya Ge kapladığı küçücük bir yer olarak biliyor ve ta u sözleri Profesör, bizim silahlık dış teşkilâtımıza söylemiş olmalıdır. Zira yurt dışında, astronomik ra- kamlara baliğ olan ücretler alan, fakat hiç bir iş becere- meyen Turizm Bürosu Müdürlerimiz ve Basın müşavir- lerimiz vardır da... Dünyadan Akisler .D. — Bir yandan, yeni Başkan Johnson'un İşle- ri ele alması üzerine olağan devlet düzeni İşlemeye baş- larken, diğer yandan Dallas ve Washington'da da eski Başkan Kennedy'nin öldürülmesi ile ilgili (o soruşturma devam edip gidiyor. Bir amerikan gazetesinin de açıkça ortaya koyduğu gibi, şimdi, akıllara takılmış duran baş- lıca üç soru var: Başkan Kennedy'yi gerçekten Oswald mı öldürdü, eğer gerçekten o öldürdüyse neden öldürdü? Oswald'I neden öldürdü? 3. Acaba Texas polisi bazı gerçekleri kamu oyundan — mu? Öyle anlaşılıyor ki, Amerikada sürüp giden soruş- turma da zaten bu üç soru etrafında toplanıyor. Texas polisinin bu araştırmayı tek basma yürütme- ye yeterli olmadığı düşünülerek, şimdi tahkikat federal otoritelere verilmiştir. o Başkan Johnson, geçen hafta, başına Yüksek Mahkeme Başkam Earl warren'in geti- rildiği Tahkikat Bürosu (FBI) da araştırmalarına de- vam etmektedir. Yapılan tahkikat derinleştikçe, Ruby'nin önce Ara- lık ağa başında yapılacağı söylenen duruşması da geri kalmaktadır. Bazı söylentilere göre, oOswald ile Ruby arasında bir bağlantı olduğu tesbit em fakat polis bu konuda son derece ketum davranmaktad AKİS/5