28 Aralık 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

28 Aralık 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

Tüli'den fitanbul Operası daha yeni olarak Hoffmann'ın Masalları" nı sah- neye koymuşken, dinamik rejisör Ay - dın Gün solistlerini "Karmen" opera- sına çalıştırmaya başladı. Opera çev- relerindeki söylentilere bakılırsa, "Kar- men" en yakın bir tarihte sahneye Ko- nulacak ve her iki temsil birlikte oyna- nacaktır. enerbahçe Kulübü Başkanı İsmet U- ğun bir süre önce evlenen ve bala- yım geçirmek üzere Avrupaya giden oğ- lu yurda döndü. Gelinini çok seven U- luğ bu yüzden oldukça telâşlı. Genç çiftin nerede oturacakları henüz bilin- memekle beraber, İsmet Uluğun oğlu- nu ve gelinini yanından ayırmak iste- mediği söylenmektedir. A nadolu Ajansının genç muhabirlerin- den Ünal Menderes ile Yüksek Ha- kimler Kurulu üyelerinden Nejat Özü- türkün cici kızı Yayla Özütürk geçti- gimiz hafta içinde Ankara Palas sa- lonlarında yapılan şâhâne bir toplantı ile Mn Yurdun dört tara- fında buluna üyükleri ve dost- ları, kar ve soğuğa aldırmadan, nişan törenine gelmişlerdi. Heriyecilerimizden Özer Ters, ken- disinden bir hayli küçük bir genç- kızla nişanlandı. Emel Baranın onse- kizden fazla olmadığı söyleniyor. Özer Tevs. "Caz Anası" diye tanılan sem- patik ve çok tatlı şarkıcı Sevinç Tevsin ağabeysi olduğuna göre, kendisine de "Caz Dayısı" demek yerinde olacak galiba! 22 Aralık pazar günü Yüksek Ticaret ve öğretmen Okulu salonlarında, Türkiye ve Orta Doğu Âmme İdaresi Enstitüsünün AlD ile birlikte tertip et- tiği "Modern Büro Makinaları ve Mal- zemesi Sergisi"nin açılışı (dolayısıyla bir kokteyl verildi. Sergi, modem büro makinaları ve malzemasinin kullanı- lışı ve sağladığı faydalar hakkında ka- mu ve özel sektör idarecilerine bilgi vermek ve ihtiyaca göre seçilip kulla- nılmasını temin etmek, dolayısıyla ida- renin gelişmesine faydalı olmak mak- sadıyla tertiplenmiştir. 23 - 26 Aralık günleri öğleden sonraları açık bulun- durulacaktır. Açılış konuşmasını o Enstitü Genel Müdürü Prof. Dr. Fikret Ark yap- tı. Bu pek nâzik ve hatırşinas profesö- rümüz bu davette de pek zarif bir ev sahibi durumundaydı. Konuşmayı mü- teakip kurdelâyı Milli Savunma Ba- kanlığı müsteşarı o Tümgeneral Faruk Gürler kesti ve hep birlikte serginin ilgi çekici köşeleri gezilip, ilgililerden gerekli izahat alındı. Davetliler arasın- de Hacettepe Fakültesi Dekanı Dr. Doğan Karan. Kızılay Genel Müdürü Muzaffer Akın, Enstitünün eski öğre- tim üyelerinden Sadri Aksoy göze çarp- maktaydılar. Enstitünün genç ve ya- rıyarıya bekâr Genel Müdür Yardım- cısı İhsan Kutbay ise, gayet şık ve e- peyce de ağırbaşlı bir halde dolaşmak- taydı. Enerjik ve becerikli Genel Sek- reter Melih Bayülken ise titiz bir ev sahibi gibi en ufak teferruata kadar meşgul oluyor, toplantının mükemmel- liğine çalışıyordu. Sergide cidden çok güzel ve ilgi çe- kici şeyler vardı. Gestiğimiz hafta pazartesi günü S5a- natsevenler Lokalinde "Parampar- ça"nın eleştirmesi yapıldı. Epeyce ka- labalık bir dinleyici kitlesi, (o eleştir- meyi takibetti. Bilhassa gençler ekseri- yeti teşkil ediyordu. Eleştirmenin açılı- şım Ergun Sav yaptı. Sonra sırasıyla Muhtar Körükçü ve Özdemir Nutku ok olumlu ve ilgi çekici konuşmalar yaptılar. Bilhassa genç ve çok sempa- haberler tik Nutkunun, oyunu ne kadar derine inerek islediğine şaşmamak kabil de- ğildi. Küçük kaplar içinde saklı pat- layıcı maddeler gibi, görünüşünden u- mulmıyacak kadar dolu, dopdolu bir adam, Özdemir Nutku! Tw Fakültesi (operatörlerinden Dr. Naci Ayral, yakında, altı ay ka- dar kalmak üzere Parise gidecek. Za- manını kendisi tayin edecekmiş. Bu maharetli operatörümüz sık sık, de- gişik memleketlerde çalışmalar yapı- yor. Daha önce de üç ay kalmak üzere Kongoya gitmişti. Ankaranın yeni Trafik Müdürü Gül- tekin Kızılışık pek çok ( çalışıyor. Bu genç emniyetçimiz galiba biraz da gösterişe kapılıyor. Meselâ kıyafeti ga- yet itinalıdır. Kendisini dajma ünifor- malı ve çizmeli görmek mümkündür. AKİS /23