28 Aralık 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

28 Aralık 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

Sayı: 496 Cilt: XXVDİ Yıl. 10 Sahibi Mübin Toker Yazı İşleri Müdürü Kurtul Altuğ Bu sayıda Yazı Kurulu İç Haberler Kısmı : Metin Toker, Atillâ Bartınlıoğlu, Güneri Civa- oğlu, Egemen Bostancı ve Erdo- gan Kıral (İstanbul), Seyfi Özge- nel (İzmir) - Dış Haberler Kısmı: Halük Ülman — Magazin Kısmı: Jale Candan, Tüli Sezgin, Anter. Hüseyin Korkmazgil — Yayınlar: İlhamı Soysal — Tiyat- ro: Naciye Fevzi, Lütfi Ay — Sine- ma : T. Kakınç — İş Âlemi : Fasih Resim Ali Parmakeril Fotoğraf Sungar Taylaner Klişe Doğan Klişe Öz Atölyesi Tel : 11 70 15 Yazı İşleri Rüzgârlı Sokak No. 15/2 Tel: 717 8933 İdare Rüzgârlı Sokak No: 15/1 Tel: 10 61 96 Abone Şartları 3 aylık (12 nüsha) 10.00 lira 6 aylık (25 nüsha) 20.00 lira 1 senelik (52 nüsha) 40.00 lira İlan şartları Santimi 20 lira 3 renkli arka kapak: 1500 lira AKİS Basın Ahlâk Tasasına uymayı taahhüt etmiştir. Dizildiği yer Rüzgarlı Mat Basıldığı yer Devintes Ticaret ve Sanayi Koll. Şti. Matbaası Basıldığı tarih 27.12.1963 Fiatı 1 Lira AKİS HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI Kendi Aramızda Sevgili AKİS Okuyucuları B- hafta çok kimse, Kıbrısta rumlar azıttıklarında ve iş dönüp dolaşıp gene İsmet İnönünün omuzlarına yıkıldığında 80 yaşındaki Başbakana acımaktan kendisini alamadı. Başkentte en fazla ilgi çeken söz şu oldu: "Adam bir içerde Makariosla uğraşıyordu, şimdi bir de dışardaki çıktı!" Bu. "İçerdeki Makarios"un kim olduğu hususunda tabii herkes, kendi gö- rüşüne göre bir tahmin ileri sürdü. Aslında, İnönünün eteği o kadar adam tarafından çekilmektedir ki bunların hepsiyle en sonda ihtiyar devlet ada- mının nasıl olup da başa çıkabildiği 1963 Türkiyesinin meraldi sualini teşkil etmektedir. AKİS'in bu yeni sayısının Kapak Resmi, üç haftaya yakın zamandır Hükümetini kuramamış bulunan İsmet İnönünün halini göstermektedir. İç sayfalarda bu hadisenin hikâyesi, tabii gene "Koalisyon" başlığını ta- şımaktadır. "Koalisyon" yazısında bütün gelişmeler, içyüzleriyle anlatıl- maktadır. Perdenin arkasında dönenleri perdenin önüne çıkarmamızın ba- zı çevreleri ziyadesiyle tedirgin ettiği görülmektedir. Ama, yapacaksın ve yazılmayacak! Yahut yapacaksın, hiç kimse bir şeyin farkına varmaya- cak! Buna imkânın bulunmadığını herkesin anlaması lâzımdır. Tedirgin olmamanın yolu marifet yapmamaktan başka şey değildir. Kıbrıs konusu bu hafta AKİS'te, ayrı bir KIBRIS OLAYLARI kısmın- da ele alınmaktadır. Bu yazının malzemesi hem Başkentte faaliyet göste- ren AKİS ekipleri, hem de Dış Haberler Servisimiz tarafından derlenmiş- tir. Hükümetin niyetleri hakkında bir ışık da bu yazımızda mevcuttur. Metin Toker Dış Gezi Notlarının sonuncusunda, esrarlı Taylandı an- latıyor. Başbakanının ölümüyle buhranlı bir devreye giren bu memleke- tin adı yakında gazetelerde sık sık görülmeye başlanırsa şaşmamak lazım- dır. 1932'den beri tam 26 hükümet darbesine sahne olan bu diyarda Kral ve Kraliçe tarafından kabul edilen Başyazarımız durumu her açıdan ince- lemek imkanını bulmuştur. Saygılarımızla AKİS içindekiler Günlerin Getirdiği 4 Tüliden Haberler 23 Kıbrıs Olayları 6 Sosyal Hayat 25 Haftanın İçinden 7 Tiyatro 28 Yurtta Olup Bitenler 10 Yayınlar 30 Dış Geziler 19 Sinema 31 Dünyada Olup Bitenler o 21 İş Alemi 33