28 Aralık 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

28 Aralık 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

"— Türkiyede kalıp ta ne olacak? Alın oğlumu Ame- rikaya götürün de kurtulsun" demiştir. Herhalde bu şah- sın kim olduğunun öğrenilmesinde de fayda vardır. Turizm — İkinci Koalisyon Hükümetinin son Turizm ve Tanıtma Bakam Nureddin Ardıçoğlu "son günlerde ken- disinden sonra işbaşına gelecek yeni bakana sunulmak üzere bir rapor hazırlamaktadır, "Türkiyenin Turizm Politikası" adını taşıyacak olan raporda Türkiyenin bugünkü turizm problemleri tek tek ele alınmakta ve yurt içi ve yurt dışı gezilerle ilgili ince- lemelerin sonuçları anlatılmaktadır. Raporun bir diğer özelliği de turizm konusu ile ilgili olarak Hükümete su- nulmuş bulunan veya hazırlanmakta olan kanunların gerekçelerinin de izah edilmesidir. e Bakanlığın bugüne kadar Hükümete sunmuş olduğu kanunlar şunlardır: I — Turistik bölgeler kanunu, 2 — Turistik muafiyetler kanunu, 3 — Turizm Bankasının reargonizasyonu hakkındaki kanun, 4 — Seyahat acentaları kanunu, 5 — Turistlere karşı işlenen suçlar hakkındaki Ka- nun. Ayrca pek yakında Hükümete sunulmak üzere Tu- rizm sanayiini teşvik kanunu tadil çalışmalarına da de- vam edilmektedir. Ardıçoğlunun yeni bakan için hazırlamakta olduğu raporun büyük bir kısmını da dış ülkelerle, özellikle Vatikan, Yugoslavya, Belçika ve Almanya ile yapılan tu- rizm anlaşmaları teşkil etmektedir. Bu arada haç yolu inşaatı ile ilgili olarak AlD yetkilileri ile bundan bir sil- re önce başlanan müzakereler sonuçlanmak üzeredir. Ziraat Türkiye Ziraat Odaları Birliği (o kongresini geçen haftanın sonlarında Pazar günü Ankarada yaptı. Başkentte 36 bin köyü temsilen toplanan delegeler 9 ki- şilik yönetim kurulunun başıa CHP İzmir milletvekili Arif Ertungayı seçtiler. Türkiye Ziraat Odalarının bu ilk büyük kongresidir. Birlik, ziraatçilerin kredi, teknik ihtiyaçları ve satış iş- leriyle meşgul olacaktır. Dünyadan Akisler Berlin — Bu Noeli en büyük mutluluk içinde kutla- yanlar, hiç şüphesiz, Doğu ve Batı Berlinliler (oldular. oğu Almanya hükümetinin Batı Berlinlilerin Doğu Ber- line geçerek orada yaşıyan yakınlarıyla (o birlikte Noeli kutlamasına izin vermesi üzerine 500 bine yakın insan utanç duvarında açılan kapılardan geçti ve sevdikleriy- le sarmaşdolaş oldu. Bu olaydan en büyük mutluluk du- yanların başında da 31 yaşındaki Heinz Scheuner gel- mektedir. Scheuner Doğu Berlinli bir kıza tutulmuş ve onunla 20 Ağustos 1961'de evlenmeyi kararlaştırmıştı. Fakat bu tarihten tam bir hafta önce utanç duvarı iki Berlini birbirinden ayırınca, bu tasavvur suya düşmüştür. Scheuner bu hafta fırsattan faydalanarak Doğu Berline geçmiş ve nişanlısını görebilmiştir ama, evlenmeleri halâ uzak bir hayâl gibi durmaktadır. Fakat Scheuner ve ni- şanlısı ümitlerini kaybetmemiş görünüyorlar. o Scheuner "Bu durum ilelebed sürecek değil ya, elbet birgün duvar yıkılacak" diyor. "Ne olursa olsun, birbirimizi bekleye- ceğiz." Atlantik Doğu Atlantikte seyreden Laconia isimli bir yunan yolcu gemisi, içindeki 781 yolcu ve 300 kişi- lik mürettebatı büyük bir korku ve dehşete düşürerek ya- nıyor, yılbaşı tatilini geçirmek için bu gemiyle geziye çıkmış bulunan yolcuların büyük bir çoğunluğu, yangın başlar başlamaz korkuyla kendilerini denize attıkları için can kaybının büyük olmasından korkuluyor. Şu anda gelen haberlere göre, ikiyüze yakın insan dalgalar ara- sında kaybolmuş durumda. Her devlete mensup düzine- lerle gemi Laconla'nın yolcularını kurtarmak için büyük bir gayret harcıyor. AKİS/5