1 Mayıs 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

1 Mayıs 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

Tüli'den haberler Kurban Bayramının ilk günü aynı zamanda Ulusal Egemenlik ve Ço- cuk Bayramına rastladığı için binler- ce ankaralı o günü 19 Mayıs stadın- da geçirdi. Bu yıl gösteriler cidden çok güzel oldu. Evvelâ Ankaradaki bütün ilkokulların mini mini o öğrencilerinin belirttikleri semboller, değişik, çok gü- zel buluşlarla meydana getirilmiş kı- yafetleri uzun uzun alkışlandı, daha sonra yavrukurtlar gösterilerini yap- tılar. Şarkılı oyunlar ve rondlar sey- redildi. En sondaki canlı tablo, Tür- kiye haritası ve sınır bekçilerini tem- sil ediyordu ve hakikaten göz yaşarta- cak kadar güzeldi. Vali Enver Kuray, geçitresmini şe- ref tribününde, elinde şapkası, ayak- ta takip etti. Gösteriler başladığı za- man Kemal Satır, Orhan Öztrak, İb- rahim Öktem ve Celâlettin Uzer de şeref locasında yerlerini aldılar. Bu sırada Vali, çocukların bayramlarını kutlamak üzere aşağı indi ve bütün sıraları teftiş etti. Epeyce uzun süren bu merasimden sonra, yanındaki bir asker ve iki siville beraber, bütün tri- bünlerin önünden, adeta yeniden ge- çitresmi yapar gibi yürüyerek geçen Bursalı ile yeni bir rahatsızlık geçir- Vali, halka kısa aralıklarla "Bayramı- nız kutlu olsun!" diye hitap etti ve "Sağol!" cevabını aldı. Daha sonra mikrofona, Başkurtun yanına geldi ve epeyce uzun süren bir söylev verdi. Bu arada, sahanın iki yanındaki ilk yardım çadırlarına sık sık, ayakta dur- maya dayanamıyarak baygınlık geçi- ren küçükler taşınıyordu!.. eçirdiğimiz hafta Başkent, bayramı geçirmek üzere odışarıya gidenler yüzünden epeyce tenhaydı. Hem bay- ram ziyaretlerinden uzaklaşmak, hem de Nisanın güzel günlerinden istifade etmek için dışarı gidenler şöyle bir gözden geçirilirse, Başkentte kalanla- rın kimler olduğu anlaşılır. Prof, Meh- met Yardımcı ve eşi Kebuter Yardım- cı Abanta gittiler, fakat yer bulama- dıkları için, oradan İstanbula kadar uzandılar. Prof. Fevzi Renda, yalnız olarak Atinaya gitti, eşini ve ikizlerini götürmedi. Prof. Şerif Çanga, eşi ve çocukları, Kalburcudaki yazlık evleri- ne gittiler, bayramı çocukları ve to- runlarıyla başbaşa geçirdiler. | Baha Öğrenciler 23 Nisan Bayramı gösterilerinde Beğenilen semboller mş olan eşi Nevin Bursalı da Abanta gittiler ve son dakikada, bir tesadüf eseri, yer bulabildiler. Nail Avunduk henüz Pariste olduğu için, bu bayram Ankarada yalnız kalan Lüsyen Avun- duk da çocuklarını alıp Abanta gitti. Galip Kardam ve eşi Beyza Kardam, otomobille. Denizli üzerinden Marma- rise gittiler. Halit Uluç ile eşi de Mar- marisin yolunu tuttular. Ali Rıza Çu- buklugil ile eşi ise otomobille İstan- bula gittiler. Çok süratli araba kullan- ması ile meşhur Rıza Çubukgil bu se- yahatte Ankara - İstanbul arasında yeni bir rekor tesis etti: 16 saat! Genç doktor Sami Solu ile sevimli eşi Feza Solu - doktorun hastalarından ayrılamaması Oo yüzünden - bayramın ilk günü sabahı ancak yola çıkabil- diler ve korkunç maskeler takan oğul- ları ile birlikte İstanbula gittiler. Bu arada birçok kimseye de, dışardan bay- ram münasebetiyle gelen misafirlerini gezdirmek düştü. (o Tekel Başmüdürü Melih Sağtür ve enerjik eşi de - pek gezmek sevmezler ama! - kardeş ha- tırı, Bayan Sağtürün İstanbuldan gelen kız kardeşi ve kocasını gezdirmek üze- re gayret gösterdiler. Yaltkayalara da yine İstanbuldan Hümeyra Yaltkaya- nın -kızı gibi güzel ve genç- annesi gelmişti. Yakında Ankaraya, turneye çıkan ti- yatroların akını başlıyacak. Evvelâ AST tiyatrosuna, "Sezuanın iyi İnsa- nı"nı oynamak üzere İstanbuldaki ekip geliyor. Büyük bir meraklı kitlesi bu temsilleri bekliyor. Sonra diğer toplu- luklar gelmiye başlıyacak. Galiba Ken- terler bu yıl Ankaraya uğramıyacak- lar. Ankaralı tiyatroseverler, diğer topluluklardan, şimdiden birçok güzel eser görmiye hazırlanıyorlar. Meselâ "Keşanlı (oOAli Destanı", o "Bulvâr "Kim korkar hain kurttan" filân. Hain kurt dedik de aklımıza geldi, Baş- kentte bir havadis çalındı kulağımı- za; inşalah aslı çıkmaz: Muazzez ve Halük Kurdoğlu ayrılmayı düşü- nüyorlarmış. Ne oldu bu büyük aşka Bir başka Kurdoğlu, Emel Kurdoğlu " AKİS/23