1 Mayıs 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

1 Mayıs 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

m A K | ) Yıl: 01 Mayıs 1964 Sayı: 515 oCilt: XXIX HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI YURTTA OLUP BİTENLER 28/ 29 Nisanın dördüncü yıldönümü Su uyur, düşman uyumaz Millet Dört yıl sonra.. pp“ yıl insanların hayatında hiç bir şeydir. Nerede kaldı, milletlerin ha yatında.. Buna rağmen bu haftanın başında kanlı 28 Nisan ile 29 Nisanın acıklı hatıraları anılırken bu hâdi- seler ne kadar gerimizde, ne kalın his- lerin içinde kalmaktadır. Sanki o gün- lerden bu yana bir koca devir geç- miştir. Bugün, en azından memleke- tin sağlam kuvvetleri bakımından me- seleleri bambaşka, dâvaları bambaş- ka, hedefleri bambaşka, görüşleri bam- başka bir Türkiye vardır ve bu Tür- kiye bir defa daha ama şartları 1923" den çok değişik bir dünyada kendi ka- natlarıyla uçmanın çabası içindedir. AKİS/6 28 Nisan, bu Türkiyenin yaratıl- ması için demokratik, insan hak ve hürriyetlerini temel alan bir açık re- jimden başka hiç bir sistemin türk gençliği tarafından o kabul edilmeye- ceğinin bir iktidara açıkça haykırıldı- ğı gündür. D.P. iktidarının, işin başın- da, iktisadi güce sahip bir Türkiye ya- ratmak azmini kendisine rehber edin- diğini inkâr etmenin imkânı yoktur. Hattâ bir Menderesin bu konuda sa- mimi olduğunu da söylemek lâzımdır. ten geçtiği, plânmış programmış bun- ların hiç bir önemi olmadığı, biz ne kadar harcarsak yabancıların bize o kadar para verecekleri inancı iktidarın ve onun başının politikası olunca if- lâs saati çabuk çalmıştır. Bundan son- ra denenen sistem "Vurursun sopayı başına yaptırırsın" o usulü olmuştur. İ hakkı mı, İsmail Hakkı mı" dan 15 kişilik bir sivil juntaya memleket idare ettirtmeye varan yolun, o yolun sahiplerini nereye götürdüğü herkesin gözleri önündedir. Memleketin bu Ba- direden güç kurtarılması ve tekrar a- çık rejime dönülebilmesi Türkiyenin temel kuvvetlerinin gerçekten sağlam ve sıhhatli olmasının neticesidir. Bugün, aradan geçen dört yılın so- nunda, 28 Nisan 1964'te baş kaldırmış olan türk gençliğinin demokratik ilke- lere ve o ilkeler esas tutulmak süra- tiyle iktisadi istiklale sahip güçlü bir Türkiyenin yaratılması dâvasına bağ- lılığını azimle tekrarlaması iftihar ve- ricidir. Bir itilalden sonra dört bir cereyanın fing attığı bir ortam içinde