1 Mayıs 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

1 Mayıs 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

Sayı: 515 Cilt: XXIX Yıl: 10 Sahibi Mübin Toker Yazı İşleri Müdürü Kurtul Altuğ Bu sayıda Yazı Kurulu İç Haberler Kısmı: Metin Toker, Güneri Civaoglu, Teoman Erel, Egemen Bostancı, Tarık (OKakınç (İstanbul), Seyfi Özgenel (İzmir) - Dış Haberler Kısmı: Halük Ül- man — Magazin Kısmı: Jale Can- dan, Tülin Sezgin, Bihin Anter, Hü- seyin Korkmazgil — Musiki: Da- niyal Eriç - Tiyatro: Naciye Fev- zi, Lütfi Ay — İş Alemi: Fasih İnal. Resim Ali Parmakerli Fotoğ Hüseyin Ezer Erdoğan Çiftler Klişe Doğan Klişe Öz Atölyesi Tel : 11 70 15 Yazı İşleri Rüzgârlı Sokak No 15/2 Tel: 11 89 92 İdare Rüzgârlı Sokak No: 15/1 Tel: 10 61 96 Abone Şartları 3 aylık (12 nüsha) 10.00 lira 6 aylık (25 nüsha) 20.00 lira 1 senelik (52 nüsha) 40.00 lira İlan şartları Santimi 20 lira 3 renkli arka kapak 1500 lira AKİS Basın Ahlâk Yasasına uymayı taahhüt etmiştir. Dizildiği yer Rüzgârlı Matbaa Basıldığı yer Hürriyet Matbaası Ankara Basıldığı tarih 30.4.1964 Fiyatı 1 lira AKİS HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI Kendi Aramızda Sevgili AKİS Okuyucuları Gi sayfalarımızda dokuz haftadır yayınlamakta olduğumuz yazı serisi., ün şartları içinde sadece tarihe ışık tutmakla kalmamaktadır. Bu seri “bugünün bir çok hâdisesini de daha iyi anlamaya yaramaktadır. Za- ten Kıbrıs Davasının bir Ellenizm Davası olduğu bizzat Yunanistan Baş- bakanı Papandreu tarafından açıkça bildirildiğine göre gaye nasıl aynıysa metodlar da aynı olarak kalmaktadır. Yazı serimizde görülmektedir ki yunanlılar Anadoluyu, orada yaşayan bir takım rumların mevcudiyetini delil diye göstererek bir yunan toprağı ilân etmişler, oraya hürriyet, ada- let ve medeniyet götüreceklerini bildirmişler, türkleri her çeşit ithamlarla lekelemişler, dünya umumi efkârı önünde kendi lehlerine bir cereyan ya- ratmak için her gayreti sarfetmişlerdir. Bu gayretlerin neticesindedir ki Dörtler Konseyi Yunanistana İzmir Çıkartması için isin vermiş ve rum birliklerini üzerimize salmıştır. Ancak türk silâhlarıdır ki cereyanı tersine çevirmiş, İzmire çıkan yunanlıların İzmirden denize dökülmeleriyle macera sona ermiştir. imdi aynı oyunun Kıbrısta oynandığını görmemek imkânı yoktur. Ellenizm gene bir türk toprağını yutmak amacıyla harekette geçmiştir ve şimdi bunu dünyaya tasdik ettirtmek, kabul ettirtmek için seferber haldedir. Venizelosun propaganda mekanizması kudretinde olmasa da Eski Yunanın adından ve prestijinden faydalanan, müslümanlık - bhristi- yanlık rekabetini ön plâna çıkaran, hiç bir yalandan ve demagojiden çe- kinmeyen bir kampanya bütün şiddetiyle sürdürülmektedir. Nasıl 1919-28 yıllarında kiliseler, basın, üniversite çevreleri oyunan dâvasının âletleri olarak kullanılmak istenilmişse bugün aynı çevreler aynı tarz bir baskı- nın altında tutulmak istenilmektedir. Bu hafta AKİS iç sayfalarında Kıbrısta devam eden gerçek bir sa- vaşın bütün tafsilâtını verdiği gibi bir yandan Yunanistanın propaganda gayretlerini, diğer taraftan bu gayretler karşısında bizim ZU anlatmaktadır. Metin Toker ise başyazısında laik Türkiyenin din konu- sundaki vaziyetini açıklamaktadır. Kıbrısla ilgili bu sayfaların dışında, 3 Mayıs Pazar günü partilerin yapacakları senatör adayı yoklamalarının ço- gu eğlenceli hikâyesi YURTTA OLUP BİTENLER kısmımızı bu hafta da cazip bir hale sokmaktadır. Saygılarımızla AKİS içindekiler Günlerin Getirdiği 4 Tüliden Haberler, 23 Yurtta Olup Bitenler 6 Sosyal Hayat 26 Haftanın İçinden 7 Tiyatro 28 Akis'in Yazı Serisi 17 İşÂlemi 30 Dünyada Olup Bitenler. 21 Musiki 33 AKİS/3