1 Mayıs 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

1 Mayıs 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

ne gelen bekçi Seyfi Ünalmışı da kolundan vurmuştur. Olay, mahallede panik havası yaratmış, yaralıların ya kınları ise büyük üzüntüye düşmüşlerdir. Bu, Başkentte ilk olay değildir. Birkaç yıl evvel Ka- vaklıderede birbirlerine biraz yakın oyürüyen genç bir çifti "ahlâk ve asayiş uğruna" vuran bekçi hala akıllar- dan çıkmamıştır. Bu son olay da göstermiştir ki, iyi niyetli, fakat canii bekçilere tabanca gibi tehlikeli bir âletin teslimi pek sa- lim sonuçlar doğurmamaktadır. Bu vesile ile Amerikada yaptığı elemelerden ye- ni dönen Emniyet Genel Müdürü Ahmet Demirin dünya yüzünde tek örneği Türkiyede bulunan bekçi müessesesi hakkında ne düşündüğünü öğrenmek faydalı olacaktır. Dünyadan Akisler Batı - Doğu — Geride bıraktığımız hafta içinde Birleşik Amerika ve Sovyetler Birliği arasında çekirdekli silah yapımı için uranyum üretiminin durdurulması ko- nusunda varılan anlaşma, Doğu ile Batı arasındaki mü- nasebetlere yeni bir yumuşaklık getirdi. Bu anlaşmanın açıklanmasından sonra İngilterenin de anlaşmaya > yağı bildirildi. Tabii, bu olaydan hiç de memnun ol- n ülkelerin başında, De Gaulle Fransası Kendi başına bir atom kuvveti kurmak inde Fransa, bu amacına erişmeden çekirdekli silâhlar ko- nusunda varılıcak hiçbir anlaşmaya katılmaya ( istekli değil. Nitekim, hatırlanacağı gibi, geçen yıl bütün dev- letler tarafından imzalanan nükleer denemelerin odur- durulması konusundaki Moskova anlaşmasına da katıl- mamıştı. Bununla beraber, Fransanın çaldığı (o türkü ne olursa olsun, diğer büyük devletler milli (o politikaları için çok uygun gördükleri bu yumuşama havasını sür- dürmeye, hiç değilse şimdilik kesin olarak kararlılar. İtalya — Floransada olduğu gibi bütün İtalyada da günün en önemli tek konusu, bir tablo hırsızının Flo- ransanın ünlü Pitti sarayındaki modern sanat o galeri- sine bıraktığı nazik nottur. Geçen pazar günü galeriyi açan bekçiler İtalyan ressamı Giorgio Morandinin bir tablosunun eksik olduğunu görünce şaşkına (döndüler. Tabloyu alan, onun yerine resmin bir kopyasını bırak- mış ve bir nota eklemeyi de unutmamıştı. Nazik hırsız, bıraktığı notta. "Teşekkür ederim Morandi'yi pek be- genirim" diyordu. Fakat galeri bekçilerinin bu notta yazılanları anlamak için acele bir tercüman o bulmaları gerekti. Çünkü not, onların anladığı dilde değil, ingiliz- ce yazılmıştı ! AKİS/5