1 Mayıs 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

1 Mayıs 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

SOSYAL Moda Ucuz ve güzel Ez giyiminin bir özelliği vardır: faz- la lüksü, ihtişamı, yüksek fiyatlı e- tiketleri gerçekten kaldırmaz. Bir ka- dın iyi seçilmiş, çoğu zaman çok ucu- za maledilmiş bir basma ile kolaylık- la çekici, iç açıcı ve genç görünür. Yaz kumaşlarının çoğunun yıkanması "ta- zelik ve temizlik" yönünden kadına büyük kolaylık sağlar. Yıkanmış, ütü- lenmiş yepyeni olmuş bir elbisenin ha- li daima başkadır. Fakat yaz giyimi- nin kolaylığı ve ucuzluğu (o kadınları, hiçbir zaman düşünmeden o seçmeye, gelişigüzel alışverişe götürmemelidir. Ucuz bir gardrobu ne kadar dü- şünülerek seçilirse, o kadar şık olur. Mümkün mertebe az parçanın müm- kün mertebe çok ihtiyacı karşılaması, gardropta ve bavulda az yer kaplama- SI we in bir şıklık prensibi- dir. fakat iyi seçilmiş parçalar hem a çok iş görür, hem de şıklı- gın birinci şartı olan "bakım" prob- lemini kolaylaştırır. AKİS bu hafta okuyucularına oçok pratik, kullanışlı, dikişi ve bakımı kolay, kumaşı ucuz birkaç yaz modeli sunmaktadır. Bun- lardan, kendi giyim ihtiyacına göre, her yaşta, her kadın faydalanabilecek- tir. İki parçalı şömizye elbise : Beyaz Ze- min üzerine küçük siyah çiçekli, ince, ucuz bir basmadan yapılmıştır. Be- yazlı kahverenkli basmalar ve küçük desenli iki renkli her çeşit basma bu kıyafet için aynı şekilde elverişlidir. Beden kısmı erkek yakalı, kapaklı ve düğmeli cepleri bulunan bir şömizye bluzdur. Yalnız kollar şömizye olmayıp, bu mevsimin modasına göre kola çok yakın olarak kesilmiş kısa kollardır. Dikişi çok az bilen bir kadın bile bu- nu kolaylıkla, patronla dikebilir veya bir erkek gömlekçisine diktirebilir. Ay- nı kumaştan yapılmış dar bir etek, in- ce bir kemerle kıyafeti tamamlıyacak, bluz hem bir siyah hazır pantalonla, hem de bu etekle giyilebilecaktir. Basmayı bol sevenler eteği ütüsüz pli- lerle zenginleştirebileceklerdir. Bu tak- dirde etek önden düğmeli de olup, plaj için de rahat bir kıyafet teşkil ede- cektir. Meselâ, doğrudan doğruya si- yah veya beyaz bir mayonun altına giyilebilecektir. Şömizye elbiseyi, bluz düğmelerini iliklemeden, açık olarak bir siyah ti- şört üzrine giymek de mümkündür. AKİS/26 HAYAT Bir yaz kıyafeti Sudan ucuz Bu giyim şekli özellikle gençkızlar i- çin çok modadır. Üç parçalı keten takım: Açık veya koyu renkli keten veya bu tip kumaş- tan yapılmış takım yazın abiye elbise, sokak kıyafeti Veya ciddi bir merasim kıyafeti vazifesini görecektir. Bir düz hatlı etek, yakasız ve tam kolsuz ola- rak etek üstüne düşen "Over-Bluz şeklinde beden ve bir tayyör ceketi veya isteyen için arkadan düğmeli mo- da bir tunik bu takımın parçalarını teşkil etmektedir. Etek yalnız beden ile ve şık bir kolye ile abiye elbise kolye yerine bu yıl çok moda olan bir büyücek takma beyaz yaka ile sokak kıyafeti, bu yakaya aynı kumaştan bir çiçek ilâvesiyle ve beyaz bir şapka ile ağır bir elbise olmaktadır. | İsteyen, bu kıyafete bir tayyör ceketi ilâve e- debilir. Bu takdirde, takımı şık bir bluzla zenginleştirmek de mümkündür. Bu yılın tunik modasını tercih e- denler için eteğin üzerine giyilecek o- lan truvakar bir tunik ise kıyafete en son havayı verecektir. Ceket ve tunik arasında seçme yaparken günlük ha- yat ihtiyaçlarını düşünmek yerinde o- lur. Çiçekli ceket: Bu mevsim çiçekli tay- yör ceketleri çok modadır. Yukardaki takımı bir tayyör ceketi ile tamamla- mıyanlar, takıma uygun çiçekli bir ketenden ceket yapabilirler. Bu tip ceketler klâsik biçimde, erkek yakalı çoğu zaman iki düğmeli ve içten cep- lidirler. Ceket eteğinin ön kısımları yuvarlak olarak birbirine okavuşmak- tadır. Torba ve blüzu: Bu mevsim vücuda oldukça yakın, fakat vücuda katiyen oturmayan, penslerle ona ancak yak- laşan, yakasız ve tam kolsuz torbalar ve uzun kollu, geniş yakalı, şeffaf bluzlar çok modadır. Bu tip bir kolsuz, yakasiz torba elbiseyi bu tip kollu, ya- kalı bir şeffaf bluzla veya (o blüzsuz çıplak olarak giymek mümkündür. Şef- faf bluz çizgili, benekli, daha az göz alıcı, fakat içini az çok gösteren ku- maşlardan, çok ince opallerden de ya- pılabilir. Marifetli elbiseler: Dümdüz bir keten (AKİS — 917)