14 Ağustos 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

14 Ağustos 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

Bekçileri şartlarımı iyice öğrenmiş olur...» di- ye ekledi. G sman uçağı yara aldığı halde O evini sonuna kadar yapan ve en yakın hava alanına mucize kabilinden dönen pilottur. Macerası- nı gazeteler yazdılar. e Yazılmayan: Genç Osmanın tahribatın sadece ben. zin deposunda bir delikten ( ibaret olduğunu zannedip saatte 2 bin ki- soru Genç Osmanı durgun- laştırdı. tereddütle konuştu : « - Bir heyecan oluyor. Ama o- nu tarif etmek çok güç. Oradaki kardeşleri kbramalui doğan gurur, kısa zaman ve olağanüstü şartlar irinde görevin tamamlanması için a gerilmesi, daha bir çok şeyler...» Gnç Osman ani açıklama ile Düşen türk jeti Şanssızlık lometre süratle harekata devam et- mesi, döndüğü alanda yapılan mua- yene sonucunda ise uçağın kontrolü- nü temin eden çelik tellerden yüzde doksanının koptuğunun anlaşılması- dır. Esmer yüzbaşı : «-O yn ide önemseme- diye iz «- Peki harekât sırasında duy- duğunuz heyecanı tarif edebilir mi- siniz?» dim.» durgunluğu dağıtıverdi: « Bir şey söyleyeyim mi, a- dım aslında Genç Osman değil, ba- -a çingene Osman derleri» etrafa yine kahkahalar patladı. «- Bn «- Herhalde rengimin esmerli- elimin sıkı oluşundan» kadar ciddiydi ki tahkik etmek zorunda kaldım. Neticede bu- nun şakacı yüzbaşısının meşhur nüktelerinden biri olduğu anlaşıldı. Yeryüzünün en usta (pilotları olduklarını son harekâtta da ispat eden bu genç subaylar, son derecede sempatik, renkli ve şen insanlar, Onları (o gazetecilere (Eskişehir Bi- rinci Hava Kuvveti komutanı Gene- ral Muhsin Batur tanıştırdı. Çar- şamba sabahı hava üssüne ait lokal P heyecanla Kıbrıs kahramanlarını bekliyen azil bir süre sonra salınarak içeri g son beta yakışıklı ve eni yeli 30-35 lotu bir süre bir tabloya bakar gibi seyrettiler. Girgin olarak (tanınan gazeteciler bir iki dakika iyice dal- gınlaştılar ve neden sonra yapacak- ları röportajları hatırlıyabidiler. Onların içine karıştıklarında ise u- zaktan duydukları o hayranlık daha de arttı. Cuma ztn onları iyice tanımak için ünü yapılan ilk uçuşa grup li- eri “olarak katılan yakışıklı ve kibar yüzbaşı Necmi Soyupakı, kahramanca şehit olan yüzbaşı Cengiz Toperi iki şilep arasına saklanmağa çalışan rum torpidosunu üç arkadaşı ile birlikte akıllara sığmayan ustalıkta tehlikeli dalışlarla avlayan (oüsteğmen Ethem Sancarı, harekâta katılan bütün pilot- ları, kura isabet etmediği için katı- lamıyan ve bu yüzden üzülenleri en az pilotlar kadar Oönemli ve fedakârca mesaileri ile bu zorlu işi gerçekleşti- ren yer personelini, en yüksek kuman- danından neferine kadar pepe ama hepsini görmek konuşmak gerek. Buna rağmen, Kıbrısa iedbmdl atılmak üzere Eskişehir Hava üs- hakkında birazcık olsun fikir vere- bilir. Bombanın üzerindeki sarı yağlıboya yazı şudur : « - Acıttım mı cicim?» AKİS/15