14 Ağustos 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

14 Ağustos 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

e A K | & Yıl: 11, 14 Ağustos 1964, Sayı: 530 Cilt: XXX HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI YURTTA OLUP BİTENLER İnönü ve yardımcısı Satır Genel Kurmaydan çıkıyor Sabreden derviş... Millet Beraberlik ruhu çi konuda bölünmüş olduğumuz yo- lunda bir inanç yürekleri (yavaş yavaş doldurduğu sırada, Kıbrıs Olay ları bunun aksini dünyaya ve daha ö- nemlisi kendimize ispat etmiştir. Kıb- rıs göklerinde iki gün süreyle birer fatih gibi dolaşan jetlerimiz bir anda bütün türk milletini birleştirmiş o ve Türkiyede bayram havasının esmesi- ne yol açmıştır. Bir kırtipil papaz kar- şısında gurur ve haysiyetinden yara- landığı zehabı içinde bulunan millet ruh ezikliğinden kurtulmuş ve gerek tiği zaman herkese dersini overebile- cek kudrette olduğumuzu (o görmenin zevki içinde göğsünü kabartmış, başı- AKİS/6 nı doğrultmuştur. Bu bayram havası- na, istisnasız herkes, katılmıştır. Bir an için iç kavgalar, çekişmeler, reka- betler ve odüşmanlıklar (o unutulmuş, yepyeni bir ruh vatanın sathında be- lirtmiştir. Bu ruh, sadece Kıbrıs işini değil, bütün işlerimizi halletmek için muhtaç olduğumuz ruhtur. Memleketteki bayram O havasının bir sebebinin bu olduğu hatırdan çı- karılmamalıdır. Zira, başta politikacılar, (o herkes bilmelidir ki millet devamlı çekişme- lerden, bitmeyen seçim tansiyonundan, kavgadan ve gürültüden hakikaten bıkmıştır. Bunların yaratıcılarına kar- şı derin bir hiddet, hatta hınçla do- ludur. Artık sükünet istemektedir, ba- şını dinlemenin ihtiyacı içindedir. Pay- laşılamayacak hiç tür şey yokken, bir takım küçük ihtiraslar veya gerçekleş mesi imkânsız hayaller ri cephenin birbirini yemesi mektedir. Kıbrıs mm ilemi gönüller bir milli barışın öncüsü olma lıdır. Böyle bir barış her güçlüğe ve her yaraya deva olabilir. Şimdi, Kıbrıs meselesinde his ve heyecan fırtınasından sonra, bir iyi neticeyi devamlı kılmak için serinkan lılığa, itidale, basirete ve bilhassa bü- yük meharete muhtaç olduğumuz bir sırada siyasi liderler ucuz istismar gay retine kendilerini tekrar kaptırmamak mecburiyetindedirler. Üzerinde yürü- nülecek yol, bir uçurumun kenarında- ki yoldur. Çok şey kazanmış olduğumuz anda atılacak ihtiyatsız bir adım bize