14 Ağustos 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

14 Ağustos 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

Tüli'den haberler onn'dan artık döndükleri anlaşılan Mehmet Baydur ve eşi yeniden An- karaya alışmaya çalışıyorlar. (o Geçen Pazar günü Renkli (o sinemadaydılar. Antrakta karı koca birer gazoz içerek serinlediler. Filmin adı: Macera Böy- le Başladı. Bakalım Baydurun encamı ne olacak? Tır Fakültesi (o profesörlerinden Dr. Feyzi Renda ve eşi Sazan Renda otomobilleri Avrupa seyahatine çıktılar. Hastaları her halde kendisi- niz daha uzatıp Kapıkuleden bu ya- na kilometrelerce yolun tamir dola- yısıyla kapalı tutulup turistlerin neler çektiklerini yakinen görmüştür de ge- reken kimselere emir verip bu yolun biran evvel tamamlanmasını sağlaya- caktır. Ayrıca ötede beride unutulan yol tamiri levhaları tamir bitince kal- dırılırsa yolcuya epeyce rahatlık sağ- lanmış olur. Hacettepe hastahanesi dekanı Prof. Dr. Doğan Karan ve pek zarif ve Ankaranın boş Milka pasta salonu Bu güzel havalar ni çok arıyacaklar ama Radyobioloji Enstitüsünde, muayenehanede, kokteyl ve davetlerde pek çok yorulan Renda ailesi artık bir tatili iyice haketmiş bu lunuyorlar. Karayolları Genel Müdürü Tahsin Ünalp, eşi Şemsinur UÜnalp Küçük- çekmecedeki Karayolları kampına ka- dar bizzat götürdü. Kendi de bu su- retle iki gün tatil yapmış oldu. İn- şaallah bu arada Ünalp, yolunu bi- AKİS/24 güzel eşi ayni hastahanenin eczacısı Aysen Karan dostları ile birlikte ta- tillerini geçirmek üzere Erdekte Gül Palasa gittiler. Geçen sene de ayni ye- re giden Karanlar orayı ideal tatil yeri buluyorlarmış. Ds Ticaret Dairesinden Cezmi Tüz ve eşi Dr. Nezihe Tüz Çarşamba günü, yeni tâyin oldukları Varşovaya gitmek üzere Ankaradan ayrılıyorlar. Polonya elçiliğinde yapılan her davet ve toplantıda gösterilen candan yakın- lık düşünülürse Tüz ailesine bu tâyin- den dolayı gözünüz aydın demek lâ- zım. Bu elçiliğin 22 Temmuzdaki istik- lâlinin 20. yıldönümü dolayısıyla yap- tığı davet mevsim (dolayısıyla An- karada pek az kimse bulunduğu için her zamanki kadar kalabalık olama- mış. Oysa Polonya votkasının Anka- rada meraklısı pek çoktur. 1 Ağustos Salı günü Kadıköy evlen- dirme dairesinde Anadolu Ajansı İs- tanbul muhabirlerinden Ünal Mende- resle Nejat Özütürkün kızı Yayla O zütürkün nikâh törenleri yapıldı. Bir müddet evvel Ünal Menderes Alman- yaya son bir bekârlığa veda seyahati yapmıştı. Bakalım şimdi genç eşini nereye götürecek? K7» Genel Başkanı Dr. Fikret Pa- ir İşçi Sigortaları Genel Müdürü oldu. Uzun müddettir açık bulunan bu yere böylece hariçten bir tâyin yapıl- mış oluyor. B' yaz âdeta bütün Ankara boşaldı. Günün her saatinde sokaklarda ve gittiğiniz her yerde çok belirli bir ten- halık göze çarpıyor. Fakat artık bu haftadan sonra bütünleme imtihanla- rı başladığı için öğretmenler, öğrenci- ler ve tabii dolayısıyla veliler mecbu- ren tatillerini sona erdirip başkente dönmek zorunda kalacaklar. Şimdilik Ankarada hayat epeyce durgun, sine- maların biri tadilât dolayısıyla kapalı, diğerleri henüz görülmüş eski film- lerle idare ediyorlar. Esasen soğuk ha- va tertibatı her sinemada olmadığı için bu sıcakta pek de aranılır bir eğ- lence değil. Gençlik Parkı bermutad büyük bir kalabalığı çekiyor. Bu ara- da rekabet üzünden getirtilen bir sanatçı bir çok meraklısını toplıyacak, 19 Mayıs Stadyomundaki sirk ise saat 18 de ve 21 de olmak üzere günde iki defa dolup boşalıyor. ye Dormen ve eşi Mithatpaşa cad- desi üzerindeki yeni biten büyük apartımandaki dairelerine (taşınmak için sabırsızlanıyorlar. Dış görünüşe göre apartıman bitmiş gibi olmasına