14 Ağustos 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

14 Ağustos 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

Jeli / / İ Ji el Yurttan Akisler Muammer Erten Müdavele-i efkâr Sanayi Özel sektör temsilcileri ile ilgili bakanların mutad toplantılarından sekizincisi haftanın başlarında Pazartesi günü Ticaret Bakanlığında yapıldı. Saat 14 de başlayan ve akşam saat 18e kadar devam eden bu toplan- tıya Hükümet adına Sanayi Bakanı Muammer Erten, Ti- caret Bakanı Fenni İslimyeli Turizm ve Tanıtma Bakanı Ali İhsan Göğüş Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Hü- AKİS/4 dai Oral katıldılar. Hükümet adına söz alarak, kısa bir konuşmayla top- lantıyı açan Sanayi Bakanı Muammer Erten özetle: — Nisan ayı içinde yapılmış olan son toplantımız- dan bu yana geçen süre içinde özel sektör temsilcileri ile çeşitli vesilelerle toplanmış bulunuyoruz. Bu tip toplan- tılardan Hükümet üyeleri olarak meselelerin çözümlen- mesinde büyük lar sağlamaktayız. o Kalkınmamızın büyük gücü sanayie dayanmakta ve bunun kaynağını da özel sektör ve kamu sektörünün düzenli bir şekilde çalış- maları meydana getirmektedir. Özel sektörümüzün plânda kendisine verilen görevi başaracağına inanmaktayız. oSanayiimizin hızla, kalkın- masını sağlamak için bütün engelleri temizlemeğe karar- lıyız ve bu yolda önemli adımlar atmış bulunuyoruz. Sa- nayi kredileri, ihracatı geliştirme imkânlarının aranması, kalkınamamış bölgelerin geliştirilmesi için öncelikle ele alınması gerekli esaslar, sanayi bölgeleri ve sanayi site- lerinin kurulması ile ilgili olarak gerekli çalışmalar iler- lemiş bulunmaktadır. Bunların olumlu etkileri manda büyük ferahlık ve süratli gelişmeyi sağlamış ola- caktır." dedi. Ertenden sonra söz alan Türkiye Ticaret ve Sanayi Odaları Birliği Başkanı Nuri Ciritoğlu ise sözlerine Hü- kümetin özel sektöre gösterdiği yakın ilgiye teşekkür ede- rek başladı. Ciritoğlu son aylarda piyasada görülmekte olan durgunluğun iktisadi faktörlerden çok Kıbrıs buh- ranı gibi psikolojik bir sebebe dayandığını, bu durgun- luğu gidermek üzere Hükümetin gerekli tedbirleri almış bulunduğunu söyledi. Bundan sonra gündeme geçilerek maden ihracatının hızlanması için alınacak tedbirler ve XIII. Kota ile ilgili tenkidler üzerinde duruldu. Odalar Birliği temsilcilerinin bu konuda yaptıkları ko- nuşmalara cevap vermek üzere söz alan Ticaret Bakanı Fenni İslimyeli XIII. Kota üzerinde özel sektörün görüş- lerinin Hükümetçe incelendiğini ve e arasında bü- yük farklar bulunmadığını ifade edere — Ancak, döviz durumumuz sebebiyle bazı rasyonel tedbirler almak zorundayız" dedi. İslimyeli ayrıca, Türk