14 Ağustos 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

14 Ağustos 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

sanayiinin yatırım ve ham madde ihtiyacının öncelikle karşılanması için Hükümet tarafından gerekli tedbirlerin alınmış olduğunu söyledi. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Hüdai Oral da mâden ihracı ve istihsalinde maliyete tesir eden unsurlar üzerinde durdu, maliyet unsurlarını (düzenlemek üzere başında bulunduğu Bakanlıkta geniş çalışmalar yapıldı- ğını ve sonuçların Bakanlar Kuruluna intikal ettirilmek- te olduğunu ifade etti Grevler — Kıbrıs olaylarının birdenbire kızışması ve Türk Jetlerinin Mansura bölgesindeki orum mevzilerini bombardımanından sonra Türkiyede bütün zinde kuvvet- lerin milli birlik ruhu içinde kaynaştıkları görüldü. Bu- nun en tipik örneğini Sıkı Yönetimin kalkmasından son- ra başgösteren seri halindeki grevlerin Türk-iş tarafın- dan haftanın başlarında ani bir kararla durdurulması teş- kil etmektedir. Türkiyede istihsalin büyük önem taşıdığı bu günlerde grevlerin durdurulması ve işçilerin tekrar ça- lışmaya başlaması bütün yurtta takdirle karşılandı. Salı günü beraberinde Çalışma Bakam Bülent Ecevit ve Ta- rım Bakanı Turhan Şahin olduğu halde Türk-İş Genel Merkezini ziyaret eden Başbakan Yardımcısı Kemal Sa- tır, bu karardan dolayı memnuniyetini belirterek: "— Türk işçisi grevleri tehir etmek kararında büyük vatanperverlik göstermiştir. işçilerin hakları verilecek- tir. Milletimiz Kıbrıs meselesinde birlik olduğunu bir ke- re daha göstermiştir. Türk işçisinin bu kararından Hükü- met olarak büyük memnunluk ve sevinç duyduk" dedi. alışma Bakanı Bülent Ecevit ise Türk-İşin bu ka- rarı ile yeni elde edilen işçi hakları arasında bir paralel ak sendikaların Grev Lokavt ve Toplu Sözleşme Kanununun kendilerine verdiği hakları büyük bir olgun- luk içinde kullandıklarını söyledi. Grevciler, im yapılan törenlerle yeniden iş- başı yapmaktadır! Dış politika — Polonya ml ii Zawadzki geçen haftanın sonlarında Zawadzki uzun bir süreden beri miğde meniden MUZ- daripti. Aleksandr Zawadzki 1899 yılında, doğmuş ve genç yaş- larda Şilezyadaki maden ocaklarında çalışmağa başlamış- tır. Bu arada işçi teşkilâtlarında da görev almış, 1922 yı- pa Komünist Partisine girmiştir. I. Dünya Savaşından sonra Şilezya Valiliğine atanan Zaw. adzki, kısa bir süre sonra Milli Birlik Cephesi Baş- kanlığına getirilmiş, 1952 yılında da Cumhurbaşkanı se- çilmiştir. Başbakan Jan .Polonya Elçiliğine bizzat giderek ta- ziyetlerini bildirmiştir. TEKZİPTİR Yaşar Tokan'ın alnı her zaman açık olup hiç bir yol- suzlukla ilgisi yoktur. İşte hakikat, maddi ve hukuki deliller: Bahsettiğiniz M.K.E. Kurumundaki (yolsuzluktan mes'ul gin şahıslar hakkında yeni mahalle asliye ceza hâkimliğinin 1964/82 esas sayılı dosyası ile dava açılmış olup bu dosya tetkik edilirse, uzak yakın mezkür hadise ile şahsımın hiç bir alâkası olmadığı görülecektir. Diğer taraftan M.K.E. Kurumu genel Ma 20-2-1963 günlü son havadis gazetesinde çıkıma olan "Y. şar Tokan'ın hiç bir tahkikat ve takibatla ilgisi ekimi başlıklı tekzibini, derginiz ilgilileri okumak zahmetine kat- lanırlarsa hakikati göreceklerdir. Böylece, hakkımdaki ithamların Ni olduğunu gö- rerek hakikati açıklamanızı talep e Eğer ithamlarınızın başka bir mem varsa radyo dahil her türlü yayın vasıtasile ispat ve ilân etme hakkı- nı sizlere tanıyorum. Aksi takdirde mesnetsiz-iddia ve it- hamlarla namuslu vatandaştan lekelemeye çalışmanın ah- lâki bir hareket olmadığının tarafınızdan da kabul edile- ceği tabiidir. 5-Ağustos-1964 Saygılarımla Yaşar Tokan AKİS/S