14 Ağustos 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

14 Ağustos 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

İnönü ve Sunay otomobilde Eski silâh arkadaşları — Doğru ve yerinde kaniim!'" dedi. Oğuz. ayrıca şunları söyledi: — Ümit ve temenni olunur ki, muhataplarımız açlık susuzluk teh- ditleri ve kıtal yolu ile türk ırkdaş- larının yok edilmesine müsamaha €- dilmiyeceğini oanlamış (bulunsunlar ve meseleyi mevcut anlaşmalar çer- çevesi içinde halletme yoluna gir- sinler." olduğuna MP, Genel Başkan o vekillerinden Zekai Dormen de, kararı tasvip etti- ini, enerjik ve şahsiyetli hareket e- dilmesi (o sebebiyle partisinin (huzur duyduğunu bildirdi. "Oh!" çeken millet oktan beri sıkılı bulunan yumru- Ç gun, vaktinde, zamanında ve tam isabetle hedefte patlaması yavaş ya- vaş bir buruk ruh haline yönelen Tür kiye halkına derinden, ama ço rinden bir "oh dedirtmiştir. Suba- yıyla, gençliğiyle, basınıyla, işçisiyle, memuruyla, politikacısıyla anavatan- dakiler ezilen, imha edilme tehlike- si ile karşı karşıya bulunan kardeş- lerine ' ardım elini, uzatabileceklerini görmüşler, ruhlarını saran (o eziklik çemberini kırmışlardır. Kıbrıstaki kardeşlerimizin kurta- rılması için girişilen hava harekâtı, bütün yurtta olağan üstü bir ilgi ile takip edilmiştir. Adanada bombardı- man haberi duyulunca bütün eğlence yerlerindeki orkestralar, dans müziği- ni bırakıp ulusal marşlar çalmağa ko- yulmuşlar, müşteriler sevinç gözyaşı dökmüşlerdir. Erdekte, Antalyada, A- taköyde, Floryada ve bütün plajlarda YURTTA OLUP BİTENLER bir kaç a radyo haber saat lerinde binlerce mayolunun etrafında birleştiği, kaaşt kutsal nesneler haline ge Özellikle EN kuvvetler mensup ları aylardır gerilen sinirlerinin çözü- lüvermesinden dolayı, tevazu ve ağır- başlılıkla e. çalışılan büyük bir sevinç içindedirler. Artık, kendile- rine güvenleri, arurlar sarsılmaz şe- kilde perçinlenmiştir. Ankara Orduc- vinde akşam saatlerinde bir kaç saat oturanlar, oradan mutlaka mesut ve i- yimser ayrılacaklardır. Oradaki hava o derecede güzel, rahatlık verici ve o derecede de sirayet edicidir... Orduevi- nin mikrofonu dakika başında anons verip herhangi bir rütbedeki subayı görevinin başına çağırmakta ve ismi- ni duyup fırlayanların yüzünü derin bir iç huzuru süslemektedir. Ankara halkı, hava harekâtını gö- rülmemiş bir ilgi ile izlemektedir. As- keri komutanlar nerede toplantı yapı- yorlarsa, halk mutlaka orada, toplan- makta Makarios, ve yine dayak yiyen rumlar üzerine son derecede tatlı esp- riler yaparak beklemekte, ordu ileri gelenlerini çılgınca alkışlama fırsatı- nı kollamaktadır. Pazartesi günü Çan aya Cumhurbaşkanlığı Köşkünde ya pılan toplantı sırasında binlerle An- karalı Hariciye Köşkünün önünde bi- rikmiş ve toplantı sonucunu beklemiş- tir. Bu sırada civardaki otomobille- rin radyoları osonuna kadar açılmış ve yeni gelişmeler, iyi habere susa- Amerikan B. Elçisi Raymond Hare Soğuk duş AKİS/17