14 Ağustos 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

14 Ağustos 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

Sayı: 530 Cit : XX. Ya:ı11 Sahibi Mübin Toker Başyazarı Metin Toker Yazı di Müdürü Altuğ Bu sarıla Yazı Kurulu İç Haberler Kısmı: Güneri Civa- oğlu, Teoman Erel, Egemen Bos- tancı (İstanbul) Seyfi Özgenel (İz- mir) — Dış Haberler Kısmı: H a - lük Ülman — agazin Kısmı: jale Candan, Tüli Sezgin, Bihin A ter, Hüseyin Korkmazgil — İş A- Ş lemi: Fasih İnal — Yayınlar: İl- lemi: Fasih İnal — Tiyatro: Lüt- fi Ay — Sinema: Tarık Kakınç. Resim Ali Parmakerli Fotoğraf Hüseyin Ezer Erdoğan Çiftler Klişe Doğan Klişe Öz Atölyesi Tel: 11 7015 Yazı işleri Rüzgârlı Sokak No 15/2 1189 P K 582 İdare Rüzgârlı Sokak No: 15/1 Tel:1061 96 Abone Şartları 3 aylık (12 nüsha) 10.00lira 6 aylık (25 nüsha)20.00lira Isenelik (52nüsha)40.00lira İlân şartları mi 20 lira 3 renkli arka kapak 1500 lira AKİS Basın Ahlâk Yasasına uymayı taahhüt etmiştir. Dizildiği yer Rüzgârlı Matbaası Basıldığı yer Hürriyet Matbaası Ankara Basıldığı tarih ; 13.8.1984 Fiatıllira m HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI Kendi Aramızda Sevgili AKİS okuyucuları, zereler ve dergiler vardır, hadiseleri takip ederler. Gazeteler ve dergiler , hadiseleri önceden hissederler, onların ilerisinde giderler. Geri- de bıraktığımız hafta meşhur Time Dergisi gibi AKİS de ikinci tip gazete- ciliğin bir yeni örneğini verdi. Time'ı ellerine alanlardan çok kişi, kapağında Güney Vietnamın lide- ri General Khanh'ın resmini gördüklerinde şaşmışlardır. Zira o sayının basıldığı sırada Güney Vietnam, hadiselerin ortasında değildi. Fakat bir kaç gün sonra "Tonkin Körfezi Hadiseleri" patlak verdiğinde Time'ın ya- man bir gazetecilik yaptığı herkes tarafından anlaşıldı Ayni haftanın AKİS'inde ise Kapak Adamı Cenevredeki Dean Acheson idi ve önemli bir yazı Kıbrıs Olaylarına ayrılmıştı. AKİS'in başyazısı şöy- le başlıyordu : "Kıbrıs macerasının bir türk müdahalesi olmaksızın neti- celeneciğne hiç bir zaman inanmadım". Şöyle bitiyordu: "Kıbrıs dâvasını müzakere yoluyla ve barışa halel getirmiyerek hallet- mek Türkiyenin, İsmet Paşa Hükümetinin en samimi arzusudur: Böyle bir arzunun mevcudiyetini ben, Başbakanın ziyareti sırasında Amerikada ve İngilterede, Fransada da gördüm. Ama Türkiyede ve bu memleketler baş- kentlerinde mevcut başka “bir temayül, eğer taraflardan biri mantık ölçü- lerinin dışında kalırsa Türkiyeyle Yunanistanı baş başa bırakmaktır. Bu ne- ticeye süratle gidilmekte olduğu hem Türkiyede, hem Yunanistanda bilin- melidir. Sözün bittiği yerde kuvvet gösterisinin başlayacağı, Papandreunun ise bundan önce lâf anlamayacağı talihsiz Yunanistanın bugünkü Başbakanı- nı tanıyan hiç kimse için bir büyük kehanet değildir. Yağmuru eken, fır- tınayı yakında biçmeye hazır olmalıdır." u yazı yayınlandıktan 48 saat sonra türk jet uçakları Kıbrıstaki rum yığınaklarını (o bombalıyorlardı. Saygılarımızla Time ve AKİS Gazetecilik AKİS/9