25 Eylül 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

25 Eylül 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

YURTTA OLUP BİTENLER, Yine aktüel olmıyan, fakat bu- günkü süküneti yaratan kuvvetli se- beplerden bir diğeri, evvelki (oKurul- tayda yapılan bir tüzük (değişikliği- nin sonucu olarak, Genel Sekreterlik numdan çıkarılmış olmasıdır. tarafından doldurulduğu için hiç bir zaman mücadele konusu olmıyan Genel Başkanlık mevkiinden oGonra gelen Genel Sekreteri seçme yetkisi, evvelki Kurultayda Parti (Meclisine verilmiştir. Böylece Kurultay, CHP 'de recek bir üst kurul haline getirilmiş- tir. Bugünkü sessizliği yaratan aktüel sebep ise Artvinde yenilenen o sena- tör seçimidir, Artvinde AP ile yapı- lan seçim mücadelesi, züne çıkmak istemeyen geçici de olsa - Kurultay arefesinde yaklaştırmıştır. Bir kliği değil, (o bir fikir grubunu temsil ettiğinde o ısrar eden Feyzioğlu, Kıbrısla ilgili Genel Görüşmede takımı ile birlikte bece- riksiz çıkıştan sonra geri çekilmiş G Tı sif ettiğini bildirmiştir. rof. Artvin seçimini, kendi ta- kımının partiye ne kadar faydalı ol- duğunu ispat için bir delil diye göster meye çalışmaktadır. Feyzioğlu obu- ünlerde, vin seçim mücadelesini mahallinde organize eden adam ola- rak Bahri Yazırdan bahsetmekte ve C.H.P. Genel Sekreteri S Mühür okimdeyse bu ateşli taraftarının » başa) öve öve bitirememektedir. Büyük Sinemada listeler 1 Ekim Cuma günü, Kızılaydaki Bü- yük Sinemada başlıyacak (olan CHP Kurultayında bütün mücadele Parti Meclisi için yapılacaktır. Amaç Parti Meclisine fazla taraftar sokmak olacak, bu iş için de mümkün olduğu kadar fazla sayıda delegeye tesir edil meğe çalışılacaktır. Meclis kapalı ol- duğu için son ayları seçim ( bölgele- rinde geçiren çeşitli fikirlerdeki CHP 'li Milletvekili ve Senatörler zaten bu atır bir basın toplantısında Süleyman o odur. yönde epey çaba sarfetmişlerdir. Bu işe, Kurultayda Ankaraya gelecek delegelerin dolduracağı otellerde ve Kurultay salonunda devam edilecek- tir. Bu arada, Kurultaydan önce yapılacak olan Kadın ve Gençlik Kod ları Kurultayları da büyük önem ka- zanmıştır. 13 Ekimde yapılacak Ka- dın Kolları Kurultayı ile 14-15 Ekim- de yapılacak olan Gençlik (o Kolları Kurultayında toplam olarak 200 le yakın Kurultay delegesi seçileceği için hararetli kulis havasına daha o ta- rihlerde girilecektir. Ankara yolculuğunun hazırlığını yapan 1500'e yakın Kurultay delege- inin şu anda peşin ve kesin karar- lar içinde oldukları sanılmaktadır. Bu delegeler kendilerine bölgelerin- de ne çeşit fikirler işlenirse işlensin, Kurultayda yapılacak (o müzakereleri, Hükümetin İzahlarını ve bilhassa Ge- nel Başkan İsmet İnönünün bazı açık lamaları ve geleceğe yönelmiş tavsi- yeleri ihtiva edeceği tahmin edilen konuşmasını merakla beklemektedir- ler. Bu Kurultayda, “1500 kişilik top- lantıda fikir tartışması olmaz!" o di- yenleri haksız çıkaracak (o görüşme- lerin yapılması umumi arzudur. CHP Kurultayını, Amerikadaki (o partilerin yaptığı müzikli, eğlenceli (o konvansi- yonlara benzetmek isteyen bazı CHP lilerin haksız çıkması istenmektedir. Çok kimsenin aklında bu son Hükümete ismini veren reform fikrinin belirleneceği ve esaslı pren siplere bağlanacağı tarihi bir toplantı AKİS, 25 Eylül 1964