25 Eylül 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

25 Eylül 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

olmak durumundadır. o Delegelere, Parlâmento üyesi CHP 'lilere ve Hü- kümete düşen bu neticeyi sağlamak ve kulis oyunlarını ikinci dereceye itmektir. Kurultayda teşkil ( edilecek olan Ana Davalar Komisyonunun ala cağı kararlar, konuşmalarda ovarıla- cak sonuçlar, bu defa silik ve unu- tulur cinsten olmamalıdır. Seçim çarpışmasının makül had- di aşarak partinin geleceğini | ilgilen direcek bu türlü görüşmelere hakim olmaması için sağduyu sahibi CHP liler şimdiden gayret sarfetmektedir- ler. Zaten Önümüzdeki (oKurultayı istenmeyen istikametlere itebilecek kuvwvetli bir kliğin varlığı da şüphe- lidir. Feyzioğlu ve arkadaşlarının, ger çek kuvetlerini bildikleri için odaha ziyade "Tesanüt" şarkıları söyleyecek leri anlaşılmaktadır. £ Kurultayın se- çeceği Parti Meclisi, bu grubun ça- balarının Parti içinde ne derece et- kili olduğunu ortaya koyacaktır. Bu arada, geçenlerde doğu illerinde yap- tığı gezide Feyzioğlunun kendi ogru- buna oy verecek bol miktarda taraf- tar sağladığı takımı vasıtasıyla yayıl- maktadır. Ancak bu söylenti ile bir- likte anlatılan bir başka nokta, yine bu gezide Feyzioğlunun bazı antipa- tik davranışlar yüzünden, değil (o ta- raftar sağlamak, uzaktan kendisine gönül bağlıyanları oda küstürdüğü- dür. Büyük Sinemada yapılacak omü- cadelede kaç listenin dağıtılacağı sim diden kestirilememekle beraber bu- gün için Feyzioğlu ve (o arkadaşların- dan başka klik ortada yoktur. Son günlerde, İçişleri Bakanı Orhan Özt- rakın da Genel Sekreterliğe aday ol- mak tasavvuru içinde (bulunduğuna dair haberler kulislerde (o yayılmıştır. Ancak bunun doğruluk derecesi (o bi- linmekte, ayrıca Öztrakın böyle bir niyeti olsa dahi dikkat ve sağduyu- dan ayrılmıyacağı tahmin o edilmek- tedir. 8 - 9 kişi ! K urultayda kaç liste dağıtılırsa da- gıtılsın, bugüne kadar alışılmış olan netice, bir önceki Parti Mec- lisinin 8-9 kişilik bir değişiklikle tek- sürpriz bek mücade- le yapmaya niyetli olanlar dahi faz- la hayale kapılmamakta, en iyi ihti- malle mevcut statüko içindeki kuv- vetlerini azami 8-9 kişi (o arttırabile- ceklerini düşünmektedirler. o Parti AKİS, 25 Eylül 1964 Meclisine girmesi beklenilen yeni si- ma Nihad Erimdir. Kurultayda Kıb- rısı anlatacak Erim bu defa bununla yetinecektir. Bu sebeple, bir çok CHP '1l Ku- rultaydan sonra Genel (o Sekreterliğe adaylığını koyması (o ihtimal (o bulu- nan isimlerin kuvvetlerini o bugünkü Parti Meclisindeki duruma göre - bir miktar nata ihtilaline rağmen - he- saplamaktadır. 40 kişilik Parti Mec- lisinde bugün en kuvvetli odurumda bulunan kimse Genel Sekreter ve Başbakan Yardımcısı Kemal oo Satır- dan başkası değildir. Kemal Satırın gelecek devre için adaylığını koyması halinde Orhan Özterakın adaylığını koymayacağı ve Başbakan (Yardım- cılığı ile Genel Sekreterliğin yine ay- nı şansın uhdesinde devam o edeceği bilinmektedir. Bu yüzden (oOÖztrakın adaylığını koyması ihtimali, yeni Par ti Meclisi toplantısından önce, Ge- nel Sekreterlik ile Başbakan (o Yar- dımcılığının ayrılması yolunda (o bir karar verilmesine bağlıdır ve bu ih- timal kuvvetli değildir. CHP "liler Genel Sekreterlik ile Başbakan Yar dımcılığının birleştirilmesinden mem nun ve bu durumun devamında ar- zuludurlar. Bugünkü Parti Meclisinde (o Satır ve Öztraktan sonra üçüncü derecede YURTTA OLUP BİTENLER kuvvete sahip bulunan Feyzioğlunun Genel Sekreterliğe adaylığını koymamak yolunda -bir karar için seçim sonuçlarını bekliyeceği an- laşılmaktadır. Seçim sonucunda bü- yük bir sürpriz- olmazsa-ki yeni Par- ti Meclisinde Feyzioğlu (o taraftarları- nın çoğunluğu elde etenesi sürpriz- dir -Prof. ün ihtiyat ve teenniden ayrılmıyacağı oOve rahatlıkla Kemal Satırın Genel Sekreterliğine oy vere- ceği (o anlaşılmaktadır. (o Feyzioğlunun Genel Sekreter Yardımcılığını omuha faza edip etmemesi, son çıkışıyla il- gili olarak Kurultayda mutlaka ya- pılacak hesaplaşmanın neticesine bağ lıdır. Feyzioğlunun şansı kuvwvetli de- idir. Gülekin girişeceği deneme u haftanın başında Salı günü Prof. Feyzioğlu. AKİS muhabirinin bu konu ile ilgili sorusuna cevap olarak Kemal Satıra karşı aday olmıyaca- ğını, bir FREN peşinde koşmadığını söylemiş ve : — Biz 40 kişiyiz, 39 oyla Genel Sekreterimizi seçeriz" demiştir. Bütün bu şartlar Kurultayda açık ve sert bir mücadelenin o olmuıyacağı- nı göstermektedir. o Toplantının tek çıkışını , Kasım Gülek kendi taraftar- larına yaptıracaktır. Bu o taraftarlar eski Genel Sekreterin Kurultay o ta- rafından affını ve tekrar Parti o saf- larına alınmasını teklif edeceklerdir. Ancak C.H.P. nin başı, gürültücü ve kulisci Gülekin uzaklaştırılmasından bu yana o kadar dinç kalmıştır ki buna çok kimsenin yanaşmayacağın- dan şüphe yoktur. Partinin yüksek ka demelerinde de böyle bir istidadın bu- lunmadığı bilinmektedir, O bakım- dan Kasım Gülekin atılmış olan zar- kesin tasfiyesine yol açacak bir ranış olacaktır. Zira Kurultaydaki havanın buna müsait olması İhtima- li pek zayıftır: eri kalan konularda mücadele kulislerde kalacak ve büyük bir ih- timalle kürsüye intikâl etmeyecektir. Bu çeşitten sert ve partiyi sarsacak bir kürsü mücadelesi için en güzel sözü yığınla mali dert arasında ' Ku- rultayla ilgili bir soru ile karşılaşan ve şaşıran Ferit Melen söylemiştir ; " — Yapan kaybederi"- 17