25 Eylül 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

25 Eylül 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

Kulağa Küpe... Dağlar inlesin ! gel DE ay aa en şi- rininin nist mem- leketten notları: sevimli, tatlı adam. Bir ayı çık- mış geçenlerde o karşısına, onu anketti bizim mütfercime. Ben kaç para aldığını sordum. Bin altıyüz lira veriyormuş e pa rayla hükümet. (.*. uhteşem bir otelde kral odası gibi bir daire ayırmışlar, bize. Bir sıcak banyo.. o Mafsalları o dökülecek- miş gibi gevşiyor insanın. Son- ra etli Şaraplı, çigan müzikli ve adam başına yirmibeş liralı bir Braşov gecesi yaşamak için çıktık dışarı," Aman Allah, yeme de yanın da yat! Bizim bu yazar istatistik, hesap meraklısıdır ya.. Alalım kalemi elimize : Bir çobana bu cennette (veriyorlar 1600 lira. Etli şaraplı, çigan müzikli bir Braşov gecsi yaşamak ise 85 li- ra. Bir ayda var otuz gece. Vur otuzu 85 liraya. Eder 150 lira. oOHer gün aynı cümbüşle bir de öğle yemeği. Etti 1500 lira. Kaldı mı bizim çobanın elinde hâlâ 100 lira, O 100 lirayla ne mi yapar dersiniz. Ayol ne yapacaktı Bi- zim sevimli yazarın yazdığı ga zeteye abone olur, ne mutlu ha- yat yaşadığımı oradan okuyup sevinir. rulun "karşılıklı müzakere yolu ode- tarzında bir tavsiyeyi ih- tiva eden bir karar suretini (o kabul edivermesidir. Böyle bir karar sureti üçte iki çoğunluğu değil ittifakı ko- laylıkla sağlar. Halbuki daha (önce o yolun da çıkmaz bulunduğu ispat olunursa, ramlar neticeyi daha kolay alacaklarını sanmaktadırlar Rum propagandası ye çok uzun bir süredir Bir- leşmiş Milletler Genel Kurulunda ki savaşı düşünüp ona göre hazırlan- maktadırlar. Birleşmiş Milletlerin bu- gün 113 üyesi vardır. Bunun üçte iki- si 74'tür. Asya-Afrika odenilen o ve çoğunluğunu yeni (o kurulmuş devlet- AKİS, 25 Eylül 1964 lerin teşkil ettiği blok 57 oya sahip- tir. Komünist blokun 1l oyu vardır. Lâtin Amerika 20 oyla temsil edilmek tedir. Türkiyenin dahil (bulunduğu - Yunanistanla birlikte - Batı bloku ise 21 oya maliktir. 4 oy da ortalar- dadır. Gerek Yunanistan, gerek (Kıbrıs şimdi bütün diplomatik imkânları zor lıyarak Genel Kurulda mümkün ol- duğu kadar çok taraftar Okazanmak için uğraşmaktadırlar. Geçen hafta, Atinada Danimarka Prensesi ile ev- lenen Yunan Kralının düğünü bu amacı o gerçekleştirmek için bulun- maz bir propaganda fırsatı olmuştur. Düğün münasebetiyle dünyanın çe- şitti ülkelerinden 7 Kral, 6 Kraliçe, 48 Prenses ve 50 Prens ile Bakanlar, diplomalar Atinada karargâh (o kur- lis faaliyetine girişmiş, çeşitli blokla- rn lider ülkelerinin temsilcileri tize rinde bilhassa çalışılmıştır. Meselâ ba ğımsız bloka tesir eden Oo Fransanm temsilcisi Devlet Bakanı Louis Jose, yrıca, dü- gün sırasında üzerinde durulan o bir başka grup ta arap devletleri olmuş- tur. Yunan Başbakan Yardımcısı Ste fanopulos BAC Başkan Oo Yardımcısı Muhiddine bir yemek vermiş ve Kıbrıs konusunda hayli uzun bir nutuk at- mıştır. Yunan Milli Savunma Bakanı Ga- rufalias ise Fransa Milli Savunma Bâ kanlığı Genel Sekreteri Michel Four- guet ile uzun bir görüşme (yapmış, Kıbrıs meselesi ile ilgili olarak Fran- sanın tutumundan dolayı Yunan Hü kümetinin teşekkürlerini bildirmiştir. Düğün sırasında kullanılan (o bir başka propaganda vasıtası da teşhir edilen hediyeler arasında başköşeyi ir. Makarios ta- sinin üzerinde Papazın el "Tanrının Kral Konstan'ta ile Anne Marie'yi saadete (oulaştırmasını o ve krallığı süresince Kıbrısın da Onun idaresi altında bulunmasını otemen- ni ederim!" yazılıdır. Gerçi çok kim- se Kralın ve karısının saadetiyte Kıb rısın rum idaresi altına girmesi ara- sında bir paralel kurmakta güçlük çekmiştir ama bu. yunanlıların faali- yeti hakkında mükemmel fikir (o ver- mektedir Bizim hazırlıklarımız nun neticesi olarak bugün. Bir- leşmiş Milletler Genel Kuruluna YURTTA OLUP BİTENLER hazırlık niteliğinde olmak üzere bizim Dışişleri Bakanlığı kesif bir faaliyet içindedir. Kısa bir süre önce, konularda hazırlıklar yapmak teşekkil bu grupların başlarına "Koor dinatör"'adıyla birer yönetici (o Genel Müdür getirilmiştir. Bu gruplar ara- sındaki görev taksimi şöyledir : — Bugüne kadar ileri sürülmüş bulunan rum iddialarım tek tek tarıyacak ve sistematize arada grup, dış teşkilâta gönderilmekte o- lan talimatları da hazırlamaktadır. Grupun koordinatörü 3. Daire Genel Müdürü Vecdi Türel, beyni İlter Türk mendir. 2. Grup — Bu grup, yunanlılarla feshedilmiş bulunan anlaşmaları o in- celemektedir. Bu anlaşmaların huku- ki ye fiili gerekçeleri tesbit edilmek- te, rumların azınlıklara yapılan bas- kı iddialarını çürütecek ocevabi me- tinler (o hazırlanmaktadır. - Grupun Feridun C. Erkin Büyük patron