25 Eylül 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

25 Eylül 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

1965 tayyör modası Her boydan terziler, kadına ısıtıcı veya süsleyici bir paça ilâve etmişlerdir. Spor man- tonun eteğinden görünen şey, palto kumaşından yapılmış bir kısa panto- londur Gece elbisesinin eteğinden çı- kan ise fırfırlı (O bir daracık jüponun süslü eteğidir. Defilelerde bol bol te- bessüm toplayan bu yenilikler, belki de bir süre sonra, herkese oldukça ta- bii gelecektir. Geçen yılın deri çizme terinin" yerini bu yıl daha çok kumaş "getr"ler atmıştır. Çorap, şıklığın ve modanın yeni bir parçası olarak orta- ya atılmıştr. Bu yıl çorap, kıyafetin bir tamamlayıcısı olacak, o kadınlara yeni bir masraf kapısı açılacaktır. Bu mevsim, (eceler için parlak ve pırıltılı pantalonlar da giyilecek, ro- mantik etekli eski zaman elbiseleri ya nında bu pantalonlar, büyük bir tezat halinde, kendisini gösterecektir. Yıldız kıyafetler Yılın mantosu, kalkık rönar yakalı vücuda yakın biçilmiş, takma kol- lu, dar, dümdüz bir tweed mantodur. Mantonun kumaşından yapılmış olan takke şapka başı sarmakta ve küçük baş modasına sadık kalmaktadır. Bu- nun yanında çift düğmeli, makine di- tiyenler tarafından aynı şekilde tutu- lacaktır Genç bir kız için, kıyafeti siyah, kısa bir boru elbisedir. Çoraplar ve iyice yapışık kollar, ince ideal bir parti AKİS. 23 Eylül 1964 e makine örgüsünden yapılmış “Yalın kısa dans elbisesi, düşük bir yünlüden yapılmış, sarıcı bir boru el- bisedir. Boru elbisenin yakası "V" şek ünde açık olup, Vnin kenarları, el- bisenin kumaşının renginde payyet ve incilerle süslenmiş, bu payyet ve in- cilerden birkaç tanesi etek uçlarına doğru düşürülmüştür, Yılın rahat tayyörü makine dikiş-, li, düğmeli, ceketi orta boylu bir spor tayyördür. Gece için kısacık ceketli bir siyah "tayyör-elbise" takımı, açık kürk ie eski romantik devri hatırlatm: por görünüşten yoru- lanları Melek di ir. vi © e Eğitim Yuvaya dönüş Ds yılı içindeki başarının, okula başlayış ortamı ile çok yakından ilgili olduğu bugün iyice anlaşılmış bu Ilınmaktadır. Ailenin, okul çevresinin, çocuğun bu işe iyi hazarlanmış olması şarttır, ister ilkokulda, ister ortao- kul veya lisede olsun, okula dönüş, öğ renci için bir sevinç ve umut kaynağı olmalı, bunun için de gerekli ortam evde, okulda ve çocuğun kendi dünya- sında hazırlanmış olmalıdır. Çocukların okula başlamaları ve tatil sonunda yeniden okula dönmele- ri her aile için masrafı gerektiren bir konudur. Hemen her aile bu masraf- ları yaparken, çocuğuna yeni kitaplar, SOSYAL. HAYAT okul malzemesi ve üst-baş alırken, ad veya çok istiyerek veya istemiyerek memnuniyetsizliğini belirtir. (o Defter- kaleme zam gelmiştir, (okul idaresi yeni masraflar çıkarmıştır veya, ayak- kat nasıl olsa yapılacak olan mas- rafların istenerek, zevkle yapılmasın- da, çocuk bakımından büyük fayda vardır. Çocuk aileye, okuyarak, yük olduğu hissine kapılmamalıdır, Oku- la dönüş, ailede, çocuğun yetişmesi ba kınımdan, bayram gibi, sevimli bir o- lay olarak karşılanmalıdır. Anne ve baba ,bunu böyle hissederse, çocuğun okuldan daha çok şey bekleyeceği, ye ni kitaplarını daha çok seveceği, yeni elbiselerine daha çok ısınacağı ve bu hislerini, "okula gitme" olayı ile bir- leştirerek, okula daha sevinçle gidece- gi muhakkaktır. Aile bütçesine yük de olsa, okulların açılışı, mutlu bir o- laydır. Çocuk ve ev uğun okula hazırlanması, onun, yni zamanda, evde çalışacak bir köşeye sahip olması zorunluğunu or- taya çıkarır. Her ailenin, okula giden, her çocuğuna ayrı bir oda tahsis et- mesi belki mümkün değildir ama, her öğrencinin, evinde, bir çalışma kö- şesi olması şarttır. Evlerin gündengü- ne küçülmesi, aileleri ve ev içi mimar larını, dekoratörleri, yalnız satıhlar- dan değil, ayni zamanda yükseklikler- den faydalanma yoluna götürmüştür. Mesela ,eğer iki çocuğunuz varsa ve bunlar yalnızca iki karyola alan bir odada yatacaklarsa, (muhayyilenizi kullanıp, bu çocuklara ayni zamanda birer küçük çalışma masası ve kitap raflığı koyacak yer bulmak zorunda olduğunuzu düşünmelisiniz. Bu konu- da ne yapabilirsiniz? Yapacağınız şey, çocuklara ranza şeklinde iki karyola uydurmak ve dekoratif yeniliklerle bu nu cazip hale getirdikten sonra, boş kalan yere bir çalışma sırası ve ma- sası koymak, duvarları da tavana ka- dar dolap ve raflarla teçhiz etmektir. Bu odaya kaptan kamarası, sanatkâr odası vesaire manzarası overecek eğ- lenceli bir dekorasyon düşünebilirsiniz. Bir anne, çok küçük olan çocuk oda- sını, yere yakın olarak yaptırdığı te- kerlekli osomyenin üstünü bir ikinci taban döşemesi ile kaplatarak geniş- letmişti. Somye, gündüz vakti bu ikin ci aban döşemesinin altında duruyor, çocuk bu ikinci kata. yandaki iki basa- makla çıkarak, küçük çalışma masa- sında derslerini hazırlıyordu Duvarlar gine dolap ve raflarla, tavana kadar,