30 Ekim 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

30 Ekim 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

Tüli'den Geçtiğimiz haftanın başında, Pazar- tesi gecesi Küçük Tiyatroda pan- domimci Erdinç Dinçerin temsili var- dı. Sanatçının bu ilk temsili, Anka- ralı pek çok sanatseveri o gece Küçük a salonunda topladı. Sahnele- san saçlarıyla pek zarif ve güzel © kızkardeşi takdim ediyordu. Gecenin seyircileri arasında İlhan Berk ve eşi Edibe Berk, Macide ve Ve- dat Tanır, Burhan Güneysu ve An- kara Koleji (o öğretmenlerinden o eşi Rüksan Güneysu, yüksek mimar Fer- zan Baydar ve eşi Leylâ Baydar, Ha- riciyeden Hâmit Batu, Ankaraya yer- leşmiye karar vermiş olan Emel Kurd- oğlu, Necmi Aran ve eşi Eşref Aran, Salim Şengil ve eşi Nezihe Meriç, Lut- fi Ay ve eşi Nevin Ay, Selçuk Milâr ve eşi Aynur Milâr, baldızı Ayla Alan- son, dostları Ferdiye Dikel, Özdemir Nutku, Ergun Sav ve eşi Tuncay Sav varlardı. haberler Erdinç Dinçer hafta içinde başka bir gece de Fransız Kültür Heyeti sa- lonlarında bir temsil verdi. Buna rağ men, kendisini görememiş olanlar, "Acaba bir fırsat daha verecek mi Er- dinç, Ankaralılara?" diye düşünüyor- lar. Geçen hafta Çarşamba günü Sürey- yada, Dış Ticaretten Madrite ata- nan Selçuk İnanın veda kokteyli var- dı. Hayli kalabalık olan kokteylde İ- nanın akrabaları, yakın arkadaşları, dostları ve daha birçok misafiri göze çarpıyordu. Meselâ Turizm ve Tanıt- ma Bakanı Ali İhsan Göğüş ve genç. ligine rağmen tevazuunu kaybetmiyen sarışın, tatlı eşi Nezahat Göğüş, Ti- caret Bakanı Fenni İslimyeli, Ticaret Bakanlığı Müşaviri Ekrem Geriş, Türk Standartlar Enstitüsü Başkanı Faruk Sünter ve eşi, Şefik İnan ve eşi Han- dan İnan, General Gökben ve eşi, Hin Ziyafet aynı idi: Polonya Büyük Elçisi Gebert, geçen haftanın ortala. rında, Chopin'in gençliği ile ilgili bir filmin gösterilmesi münasebe- tiyle Polonya Büyük Elçiliği salonlarında bir yemek verdi. Genel, Kur- may İkinci Başkam Refik Tulga ve Bn. Tulga, Devlet Plânlama Teş- kilâtı Müsteşarı Memduh Aytür ve eşi ile çeşitli sefaretlere mensup diplomatlar ve hanımlarının bulunduğu yemekte konuşulan konu hep Chopin ve onun ünlü Polonez!... distan Büyük Elçisi -eşi hasta ve İs- viçrede olduğu için, Büyük Elçi yalnız gelmişti-, İspanya ve İsrail (Büyük Elçileri, Brezilya Büyük Elçisi ve eşi, İsrail ticaret ataşesi (oTeney ve eşi, Mr. ve Mrs, Rueda, Mr. ve Mrs. Fer- derer, Mr. ve Mrs. Besjalof, Dışişleri Bakanlığından, Madrite müsteşar ola rak gidecek olan Rüştü Ozan, Halük Kura Lâle Kura o gün biraz rahat- sızmış, gelememişti -, okendine harıl harıl yeni bir sekreter aramakla meş- gul Kâmuran Gürün, yakında evlene- ceği söylenen Hikmet Bensan. Necdet Özmen ve hiç değişmiyen zarif eşi Emel Özmen, İşçi Sigortaları Genel Müdürü Dr. Fikret Pamir, Dr. Şemsi Özdilek ve eşi, Tariş Genel Müdürü Feridun Sipahioğhı, Rauf Kandemir ve eşi, İlhan Kut ve eşi Verda Kut, Ticaret Bakanlığından Fahir Savran ve eşi Fahire Savran, Özer Çmar ve eşi Suna Çınar, Londradan yeni gelen Celil Vayısoğlu ve eşi Gülseren Va- yısoğlu, Teşkilâtlandırma Genel Mü- dürü Orhan İnan ve eşi Nahide İnan, kızkardeşi Turan Koçak ve kocası Dr, Kemal Koçak, Necmi Aran ve eşi Eş- ref Aran, Sevim Akman, Tekel Baş- müdürü Melih Sağtür ve eşi Nilüfer Sağtür geç saatlere kadar kaldılar. Bunlar arasından, o Selçuk İnana ve tatlı yavrusu ile uzak yollara çı- dan Selçuk İnanı o gözyaşları içinde uğurladılar. Aynı akşam İstanbula giden tren- de başka tanıdık simalar da vardı. Kesik saçlarıyla yepyeni bir yüz ka- zanmış olan manken Tülin Tezgören yalnızdı. Gana Büyük Elçiliğine ata- nan Mahmut Dikerdem ile çok genç eşi Sevin Dikerdem dostları tarafın- dan uğurlanıyorlardı. Lâle Kura, a- çık renk pardesüsünün içinden görü- nen bütün işlemeli elbisesiyle çok şık- tı. Bayan Kura buradan balenin ilk gecesine, oradan da Süreyyaya gitti. e Geçen haftanın ortasında Çarşamba akşamı. Meydan Sahnesinde, yeni bir piyesin ilk temsili, davetlilere gös- terildi. "Poker, Partisi" isimli bu e- serde Kartal Tibetin fiziğinden ziya- AKİS, 30 EKİM 1964