30 Ekim 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

30 Ekim 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

Kaza Haftanın ortalarında Çarşamba sabahı An- karadan İzmire gitmekte olan İzmir Ekspresi, Kütahya - Balıkesir arasında, Dada istasyonu civarında raydan çı- karak 20 metre yükseklikten, Gazellidereye uçtu. Sabahın erken, saatlerinde vukubulan kazada 6 kişi öldü. 7'si ağır olmak üzere 18 kişi yaralandı. Feci kaza- ya sebep olarak, trenin, hat üzerinden geçmekte olan bir koyun sürüsüne çarpması gösterilmektedir, ilk in- celeme raporlarına göre, son süratle koyun sürüsünün içine dalan trenin çarpışma tesiriyle frenleri patlamış, lokomotif, furgon ve bir vagon katardan koparak, 20 metre yükseklikten aşağıya uçmuşlardır. Ayrıca, ikisi restoran ve yataklı vagon olmak üzere 4 vagon da dev- rilmiştir. Kaza ancak birkaç saat sonra DDY Genel .Müdürlü . güne haber verilebildi, olay yerine İzmir. Eskişehir, Ba- lıkesir ve Tavşanlıdan imdat trenleri gönderildi. Ayrıca Ulaştırma Bakanı Ferit Alpiskendere vekâlet etmekte olan Gümrük ve Tekel Bakanı Mehmet Yüceler de kazayı haber alır almaz olay yerine gitti. Yaralılar imdat tren- leriyle Balıkesir Hastahanesine kaldırıldılar. Halen en- kazın kaldırılmasıyla uğraşılmakta ve uzmanlar tarafın- dan kazanın nedenleri incelenmektedir. Kıbrıs — Aylardanberi bir yılan hikâyesine dönen Değişteme Birliği meselesi nihayet halledildi. Birlik, ge- çen haftanın sonlarında Pazar sabahı parlak bir tören. le Kıbrısa müteveccihen yola çıktı ve ertesi günü de, Alayın Lefkoşedeki karargâhına yerleşti. Birliğin hareketinden önce İskenderun Ordu Evi önünde yapılan törende 2, Ordu Komutanı Korgene- ral Kemalettin Gökakın bir konuşma yaparak, Değiştir- me Birliğine hayırlı yolculuklar temenni etti. Binlerce İskenderunlunun takibettiği törende, Değiştirme Birliği- ne mensup er ve subaylar bir resmigeçit yaptılar. Daha sonra, Birliği GMC'lerle Magosaya götürecek olan Ba- şaran gemisinin demirli bulunduğu Sarıeskideki NATO iskelesine gidildi. Burada Korgeneral Gökakın ve yüksek rütbeli diğer subaylar tarafından teftiş oedilen birlik, tek sıra halinde Başaran gemisine binmeye başladı ve gemi, saat tam 9.05'te, beraberinde Sinop ve Sultanhi- sar arama tarama gemileri olduğu halde, Kıbrısa hare- ket etti. 244 er, 44 assubay ve 47 subaydan müteşekkil De- AKİS, 30 EKİM 1964 giştirme Birliğini taşıyan Başaran gemisi, ertesi sabah Magosa limanına yanaştığında saatler tm 7,30u gös- termekteydi Gemiyi gene tek sıra halinde terkeden türk askerleri, birkaç dakika içinde, Barış Gücüne ait 3 otobüs ve 12 kamyona yerleştirildiler. Saat 9.00'da Lefkoşedeki Türk Alayı karargâhına hareket edildi. Konvoya, 56 ki- limetrelik yol boyunca, Barış Gücüne ait zırhlı otomobil- ler refakat etti. Anlaşma gereğince silâhsız olarak yola çıkarılmış olan Birliğe gerek Magosa limanında türk öğ- renciler, gerek yol boyundaki türk köylüleri tarafından sürekli tezahürat yapıldı. Bayramlar Cumhuriyetin ilânının 41. yıldönümü, haftanın ortalarında Perşembe günü bütün yurtta tö- renlerle kutlandı. Bu münasebetle il merkezlerinde askeri birlikler ta- rafından resmigeçitler tertiplendi, okullarda törenler dü- zenlendi, balolar yapıldı Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel, Başbakan İsmet İnö- nü, Genel Kurmay Başkanı Cevdet Sunay ve Milli Sa- vunma Bakanı İlhami Sancarın tebrik mesajları ya- yınlandı. Cumhuriyet Bayramı ile ilgili olarak resmi daireler, de Çarşamba günü öğleden sonra başlıyan tatil 2 Kaşım Pazartesi gününe kadar devam edecektir. Arkeoloji Bir üniversite öğrencisi, Ankara yakın- larında, yüzyıllardanberi insan ayağının değmediği ta- rihi bir kilise buldu. Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Etnoloji bölümü son sınıf öğrencisi Ayhan Ataman, kiliseyi, bundan bir süre önce avlanırken bir tesadüf eseri keşfetmiştir. 1073 yıllık kilise bir mağaranın içindedir. Mağaraya ulaşabilmek için Ankaraya 90 kilometre mesafedeki Ağıl- çay dağının zirvesine tırmanmak gerekmektedir. Kilise- ye çeşitli dehlizlerden sürünerek geçmek suretiyle varıl- maktadır. Ortasında iki havuz bulunan kilisenin, duvar- larını suların meydana getirdiği kaim tabakalar kapla- mıştır. Bunların altında aziz resimlerinin bulunduğu sa- nılmaktadır. Kilisenin gayet kalın olan taban kısmı kazılmış ve asırlardır toprak altında yatan, Roma devrinden kalma birçok çanak-çömlek çıkarılmıştır.