30 Ekim 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

30 Ekim 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

de sanatına önem verilmiş olması ne kadar isabetli olmuş! Çetin Köroğlu ve Kartal Tibet o gece bol bol alkışı haklı olarak topladılar. İki Esinler de iyiydiler. Yılmaz Grudayı Ankara seyircisi çok seviyor. Hangi role çıksa bol bol alkışlanıyor. Meydancılar, bu ilk gece davetli- lerinin seçiminde çok titizlik gösteri- yorlar. Birbirleriyle karşılaşmak iste- miyecek olanları ayrı galalara çağırı- yorlar. Geçen temsilin ilik gecesi en ön sıralarda oturmakta olan Cüneyt Gökçer ile Ayten Kaçmaz bu defa yoktular. Mediha Gökçer acı yeşil süet çantası ve eldivenleriyle pek za- rifti. Kızı Deniz Gökçer ise, mavi par- desüsü gözlerinin rengine uymuş, gün- dengüne de güzelleşiyor. O gece, bir gece için Ankaraya gel- miş olan Müşfik Kenter de seyirciler arasındaydı, Attila ve Ergun Sav kar- deşler, Metin And, balerin Yüksel Ça- panoğlu, Özdemir Nutku, Sevim ve Nusret Baban, Tarık Levendoğlu, Dr. Sami Solu ve eşi Feza Solu, Dr. Ha- yati Sevgen, Dr. Mustafa Bilhan, Ali İhsan Göğüş ve Nezahat Göğüş, Ga- lip Kardam ve eşi Beyza Kardam ge- cenin misafirleri arasındaydılar. Yine geçen hafta Süreyya açıldı. Perşembe gecesi Böylece Ankara, oldu. Açılış gecesi hemen bü kara Süreyyadaydı denebilir. O gece Balenin de galâsıydı, oradan dönen- ler de gelince lokal iyice yükünü aldı. Herkes çok şıktı ve çok itinalıydı: Hayri Kayadelen ve eşi. General Nec- mi Ayanoğlu ve eşi, Refik Tulga ve eşi ile İstanbudan Dr. Muhterem Gök- men ve eşi bir masadaydılar. Bülent Savcı ile Meral Savcı ise, Nihat Ça- vuşoğlu ve Bülent Garanla beraber- diler. Natuk Birkan yalnızdı. Halük ve Lâle Kura. Hâmit Batu ile bera. berdi. Gencay ve Ergun Sav, Üner ve Gül Kırdar. Sevim ve Halük Özgül, Behçet Tüzemen. Kâmuran Gürün. Adnan Bulak. Coşkun Kırca yalnız- dılar. İlhan Bakay, Berin Kurtbay, Yalçın Kurtbay ve Nesrin Kurtbay Başarır ailesi ile beraberdi. o Ekrem Apaydın yalnızdı. . Lüsyen Avunduk, ve Alev Berker, pembe dantel elbisesi il Yasemin Tanbay, siyah dantel el- biseli Uğurcan Özberki, Vedat Ar be- raberdiler. Turgut Göle ve Sevim Gö- le, Güzin ve İslâm Refioğlu ile bir- likteydiler. o Senenin ilk dansını aç- mak, kırmızı güzel bir elbise giymiş AKİS, 30 EKİM 1964 olan Nilüfer Sağtür ve eşi Melih Sağ- türe nasib oldu. Kendilerine Süreyya tarafından bir şişe şampanya açıldı. Haftanın başındaki Pazar günü Golf b oyun oyna- yanlar, her zamanki gibi, yine pek Devamlı misafirlerden başka, İzmirli" ahbapları ile gelmiş olan Ke- mal Satır ve saçlarını sarıya boaymış ve çok değişmiş olan eşi (oMemdu- ha Satır, Sahir Kurutluoğlu ve eşi Avniye Kurutluoğlu da varlardı. Geçen hafta Perşembe akşamı. Al- man Kütüphanesi salonlarında, U- NESCO ile Friedrich Ebert vakfının Orta Doğu Teknik (Üniversitesinde tertipledikleri seminer dolayısıyla ge- len alman gazeteciler (o şerefine bir kokteyl verildi. - Oldukça tenha olan kokteylde basın mensuplarından baş ka, pek çok yabancı davetli vardı. Prof. Yavuz Abadan, yakası sarı, si- yah bir takım giymiş olan eşi Do- çent Nemin Abadanla gelmişti. Sa- di Günel ve eşi de kokylde idi. Lütfi Ay yalnızdı. Dr, Nejad Candan ve eşi de gelmişlerdi. Turhan Tükel yalnızdı. Alman gazeteciler, kokteyle biraz geç geldiler. Çoğunluğu fransızca bildiği için, rahatça görüşmek, tanışmak mümkün oluyordu * CARE Genel Müdür Yardımcısı Mr. Fred Devine'in Türkiyeye gelişi münasebetiyle CARE'in Türkiye direk tâ Merton Cregger ve eşi tarafından, gecen hafta Cumartesi akşamüzeri Bulvar Palas salonların- TÜLİDEN HABERLER da bir kokteyl verildi. Samimi bir ha- va içerisinde geçen kokteyl epeyce ka labalıktı. Toplantıda, teşkilâtla ilgili pek çok amerikalı vardı. Ayrıca, türk misafirler arasında Sağlık Bakanlığı Müsteşarı Nusret Fişek ve eşi Perihan Fişek, Gümrük ve Tekel (Bakanlığı Müsteşarı Cavit Gürocak ve eşi. Baş- bakanlık Müsteşar Muavini (o Muslib Ferit Fer, ve Yargıtay üyelerinden Melâhat Ruacan, eşi avukat Asım Ru- acan, Kızılay Genel Müdürü Muzaf. fer Akın, Kızılay Genel Sekreteri Ba- bür Ardahan, Kızılay yönetim kurulu üyesi Nermin Arpacıoğlu, Kızılay Ge- nel Başkanı Dr. Fikret Pamir ve ma- vi pırıl, pırıl elbisesi, göz alan saç- ları ile çok sevimli eşi Türkân Pamir, Dr. Osman Koçtürk ve eşi göze çar- pıyordu. Kızılay İstanbul şubesi men suplarından Hayrettin Vardar yalnız gelmişit. Haşim Birkan, Bodrumda çok güzel turistik bir otel yaptırmış. Kendisi de orada oturuyormuş. Bu tesiste Tü- lin Tezgörenin de ortak olduğu söy- leniyor. Bu zarif hanım mankenlik ve ressamlıktan başka iş kadını ol- duğunu da ispat ediyor, böylece!.. Fransız film prodüktörü Henry San- doz tarafından geçen yıl Göreme- de çekilen ve Âşık İhsanı ile karısı Güllüşah ve oğulları Garipin bir gün- lük yaşayışlarını gösteren gösteren kı- sa bir dokümanter, Fransada ilgiyle karşılanmıştır. Renkli olan film. Av- rupa piyasasına çıkarılmıştır, birkaç ay sonra da Türkiyede gösterilecektir.