17 Nisan 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 2

17 Nisan 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 2

Sayı: 565 Cilt: XXX Yu:71 Sahibi ve Başyazarı : Metin Töker Yazı İşleri Müdürü : Y. Yüksel Erdem Bu sayıda. Yazı Kurulu : İç Haberler Kısmı: Kurtul Altuğ, Güneri Civaoğlu, Teoman Erel, B- gemen Bostancı, Tunca Aksoy (İs- tanbul), Seyfi Özgenel (İzmir) — Dış Haberler Kısmı: Halük Ülman — Magazin Kısmı: Jale Candan — Tüli Sezgin, Hüseyin Korkmazgil — sinema: Nijat Özön — Tiyatro: uütfi AY, Resim Ali Parmakerli Erdoğan Çiftler Kapak Kompozisyonu SAN Organizasyon Kapak Baskısı Teknik Ofset Fotoğraf T.H.A, Sungar Taylaner Yazı İşleri Rüzgârlı Sokak No: Tel: 118992 P.K. 582 15/2 İdare Rüzgârlı Sokak No: 15/1 : 1061 ” Hürriyet Klişehanesi Birlik Klişe Atölyesi Klişe a Abone Sartları 3 aylık (12 nüsha) 12.50 lira 6 aylık (25 nüsha) 2500 ra 1 senelik (52 nüsha) 50.00 ra İlân Sartları Santimi 20'lita 3 renkli arka kapak 3000 lira AKİS Basın Ahlâk Yasasına uymayı taahhüt etmiştir. Dizildiği yer Rüzgârlı Matbaa Basıldığı yer Hürriyet Matbaası Ankara Basıldığı tarih : 15.4.1965 | AKİS HAFTALIK AKTÜALİITE DERGİSİ Kendi Aramızda Sevgili AKİS Okuyucuları, Bu hafta “İsmet Paşayla 10 Yıl” serisi en ilgi çekici safhalarından birine gelmiştir, Yazıda bir de tarihi hadisenin üzerine ik işık tutulmakta, 1937 yılında İsmet İnönünün Atatürkün Başbakanlığından hangi şartlar altında ayrıldığı hikâye olunmaktadır. Seride, yeri ve zamanı geldiğinde, bilhassa 1954-64 devresini daha iyi aydınlatabilmek için daha eskilere ait hadiseler- den de bahsedilecektir. Her halde bu seri, yakın tarihimizle alâkalı en önemli eseri meydana getirecektir. Nitekim, son iki haftadır AKİS'in bütün yurtta gördüğü son derece büyük rağbet umumi efkârın da aynı inanca varmış olduğunun delilini teş- kil etmektedir. Hemen her gün bayilerimiz ve-okuyucularımız derginin 563. sayısından bu yana çıkmış sayılarını. daha fazla miktarda istemektedirler. Bu arada, dergiye abone olmuş bulunan okuyucularımıza bir hususu ha- trlatmak isteriz, Kendilerine dergi gönderilmesine banka veya posta hava- leleri dergi idarehanesine geldikten sonra ilmektedir. Banka veya PTT bu havaleleri, para kendilerine yattığı gün gönderememekte, ister iste- mez bir küçük vakit arada geçmektedir. Bundan dolayı bazı abonelerimiz meraklanmışlardır. Merak edilecek bir husus yoktur. Dergiler, sayi dan itibaren abone olunmuşsa, havale geldiğinde o sayıdan itibaren posta- lanmaktadır. Bu itibarla koleksiyonun eksik kalması gibi bir tehlike mey- cut değildir. Okuyucularımızdan her hangi bir sebeple serinin başını olanla» ra da, her bir sayı için 125 Kuruşluk posta pülu takdirde daha bir süre o sayıları temin etmemiz gani olacaktır, Seriyle ilgili cilt kapakları da yavaş yavaş hazırlanmaktadır. Cilt kapağının bedeli 7,5 liradır. Ahone olmak isteyenler veya seriyi kütüphanelerinde saklayacakları için cibi kapağı arzu edenler bunların bedellerini “Ziraat Bankası Merkez Müdürlü- ğü - Hesap No. 641/5911” adresine yatırdıkları takdirde servislerimiz taleplerini derhal yerine getireceklerdir, olduğu şu sırada, ana vasfi olan tartışılan bir önemli konusunu bütün içyüzüyle aydınlatmaktadır. AKİS iki hafta sonra da bir başka meseleyi, Türkiyedeki Petrol Dâvasımı tam bir haberdar objektiflik icinde ele alacak ve umumi efkârı gerçeklerden edecektir. Saygılarımızla içindekiler Yurtta Olup Bitenler 4 Kitaplar 25 Haftanın İçinden 5 Sosyal Hayat 27 işçiler 6 Radyo 30 Ismet Paşayla 10 Yu 15 Tiyatro 31 Dünyada Olup Bitenler o 23 Sinema 33 5