8 Mayıs 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

8 Mayıs 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

YURTTA OLUP BİTENLER katılmamaktan başka suçlan olmıyan Kayseri Devlet Hastahanesi Başhekimi ile ayni hastahanenin dahiliye müte- hassısları sön silleyi oyemeden önce, Faruk Sükanla AP Kayseri milletvekili Vedat Ali Özkanın Kayseriye yaptıkla- rı seyahat de gözden kaçmış değildir. Bu seyahat sırasında, Kayseri Hasta- hanesi eski Başhekimi Vedat Ali Öz- kanla Faruk Sükanın, doktorlar kadar AP. teşkilâtının da nabzını tutmaları ve yapılan değişiklikten sonra da Has- tahane Başhekimliğine Celâl Bayarın tahliye raporuna müsbet imza atan AP sempatizanı Niyazi Kürençin getiril- mesi ilgi çekici noktalardır. Bu tayin- lerden sonra boşalan yerlere yapılan tayinler tetkik edildiğinde, bütün de- gişikliklere aynı ölçünün hakim oldu- gu farkedilmektedir. Fırsat bu fırsattır Bu meseleyi tahlil (oedebilmek için, Faruk Sükanın, Bakanlık sıfatıyla birlikte taşıdığı, AP'nin seçim işlerin- en sorumlu Genel Başkan Vekili sı- fatına dikkat etmekte fayda vardır. Zira Anadoluda, hastahane başhekimle Faruk Sükan "Rozetiniz nedir ?" rinin istedikleri takdirde seçimlerde ö- nemli derecede etkili olabildikleri bi- (AKİS: 285) linmiyen bir şey değildir, Faruk Sü- kanın uzun bir devre AP'nin seçim işlerinde çalıştığı ve Anadolu ile olan münasebetlerinde (o herkese (o "seçimi kazanmakta ne derece etkili olabilir a- caba?" nazarı ile baktığı da malümdur. Faruk Sükanın, Sağlık Bakanı ola- rak Mart ayında yaptığı seyahat, bu noktalar bilinince, oldukça açık bir ma hiyet almaktadır! Stikan bu seyaha- tinde birçok ili dolaşmış, halkın ve ga- teri mahiyetinde hasta muayenesi yap mış ve bazı doktor ve başhekimlerin hatalarını ve teşhis kusurlarını yaka- lamakta özel bir dikkat ve itina gös- termiştir. Bu seyahat sırasında Sükan. hastahaneleri teftiş ettiği okadar, AP teşkilâtı ile de yakın temas kurmuş- tur. Hatta AP Genel Başkan Vekili Sükanın, AP teşkilatından, "değiştiril- mesi gerekli doktor ve başhekimlerin isimlerini havi listeler" istediği ifade edilmektedir. -Sağlık (Bakanlığındaki büyük sarsıntı, bu seyahatin sonuna tesadüf etmiştir. Sağlık Bakanlığında olup bitenler, IV, Koalisyon Hükümetinin politika- sını açık şekilde ortaya koyacak nite- liktedir. Hatta bazı AP'liler durumu açıkça ifade etmekten bile kaçınma- maktadırlar. İstanbul AP milletvekili Hami Tezkan, bu husustaki fikrini A- KİS'çiye şöyle ifade etmiştir: — Amerikada iktidar değişikliğin- den sonra 20-30 bin mamur değişir. Bütün hastahane başhekimliklerine CHP'lileri (o yerleştirmişler, be kard şim! Bana kalsa, hepsini temizlerim.!" Faruk Sükan ise, yaptığı bu dehşe- tengiz ve aşın derecede cesur işlere ii zi söze gelince ihtiyatlı olmak t " yerine ısrarla kullandığı “dlahat” "kelimesinin ardına çekilmek tedir. AKİS muhabirinin, tayinlerde partizanlık olup olmadığı hakkındaki sorusuna Sükanın cevabı şu olmuştur: — Partizanlık olsa, Tedavi Kuram lan Genel Müdürlüğüne Fahri Özdi- lekin kardeşi Şemsi Özdileki tayin et- mezdim!." Ancak bu cevabın, diğer tayinlerde beliren tutum karşısında hiç bir önemi kalmamaktadır. Umumi kanaat, siyasi düşüncelerle hiç bir ilgisi olmaması ge reken sağlık hizmetlerine partizanlığın bal gibi sokulduğu merkezindedir. Bu durumda Dr. Semti Özdilekin Genel Müdürlüğe tayini, olsa olsa, minare- nin kılıfı olabilir.