17 Temmuz 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

17 Temmuz 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

SOSYAL HAYAT Dernekler Ankarada bir çalışma kampı enç adam, önündeki dosyayı karış- tırdı, bir plân çıkararak AKİS mu- habirine uzattı ve konuşmağa başladı: "— İşte Mamakta, Hüseyingazi ma- hallesi, Bahçeleriçi ve Karaağacı içi- ne alacak olan 2000 metre uzunluğun- daki kanalizasyonun projesi. Derne- ğimiz bu işi, amacına uygun şekilde, halka yardımcı olarak ve halkı kendi ihtiyaçları için çalışmaya teşvik ede- rek başaracaktır. Bunun için bir ay devam edecek olan bir çalışma kampı açıyoruz. Kampa 18 yaşını bitirmiş. kampçıların Ankara ve çevresindeki tarihi yerleri, turistik yerleri görme- leri sağlanacaktır. Türkiye' Çalıştırma Kamplarını Teşvik Demeği, Türkiye Sosyal Hizmet ve Araştırma Derneği- nin Ankarada açtığı bu kampa 15 mi- safir kampçı gönderecek, bunlar, 30 ki- şilik kadroya ek olarak, on gün süre ile gönüllü çalışmalarına katılacaklar- dır. 3 Ağustosta başlayıp Eylül başın- da bitecek olan kampa Ankaradan gö- nüllüler de katılabileceklerdir. Türkiye Sosyal Hizmet ve Araştırma Demeği kamp masraflarını karşılayacak, çiz- dirdiği projenin tahakkuk etmesine ça- lışacaktır. Bunun için herşeyden önce Doğumevinde spiral taktırmak için sıra bekleyen kadınlar Çok çocuğa paydos! kız ve erkek lise ve üniversite öğren- cileri katılacaktır. Bir ay süre ile biz 30 öğrenciye yatacak yer, yiyecek ve çalışma araçları sağlıyacağız. Kam- pın lideri bu yıl Sosyal Hizmetler Aka- demisini bitiren ve Amerikada kamp- larda ihtisas çalışmaları yapan kız ar- kadaşımız Erkin Besindir. Kampçılar halkla beraber kanalizasyon çalışma- larına katılacaklar, cumartesi ve pazar günleri halkın işte olmadığı zaman- dan faydalanmak için tatil yapmıya- caklardır. Buna mukabil, hafta ara- sı tatilinde, kendileri için ayrıca gezi programlan hazırlanacak ve Anado- ludan veya dış memleketlerden gelen 26 mahallin halkı ve muhtarları, güzel- leştirme dernekleri ve Karaağaç İlko- kulu Müdürü Mahmut Kelecioğlu ile işbirliği yapmış, tam bir anlaşmaya varmıştır. Zaten, toplum kalkınmasına yardıma bir faaliyette bulunmak iste- yen Demeğe kanalizasyon ihtiyacını halk bildirmiş ve kanalizasyon proje- si de böylece doğmuştur. Bundan son- ra Dernek, Vilâyet ve Belediyeye baş- vurmuş, yardımlarını sağlamıştır. An- kara Belediyesi, kanalizasyon yapılır- ken yetkili iki uzmanını nezarete me- mur edecek ve kanalizasyon için ge- rekli büzleri verecektir. Proje 60 bin liralık bir projedir ve yardımlarla, hal kın, öğrencilerin iş gücü ile 20 bin li- vi mal olacaktır. Kampçılar Kara- ağaç İlkokulunda kalacaklar, yatacak yerleri, ranzalar, malzeme 28. Tü- men tarafından sağlanacaktır. 28. Tümen, kampçıların, Dernek tarafin- dan ödenecek olan Ücret mukabili öğle yemeklerini de sağlıyacak, akşam ye- meklerini ise kampçılar kendileri, Tü- menin imkânlarından O faydalanarak hazırlıyacaklardır. - Kampçıların si- gorta işini Sağlık ve Sosyal Yardım Bakanlığı deruhte etmiştir." Derneğin amacı lay Yenişehirde, Atatürk Bulvarın- da. Türkiye Sosyal Hizmet ve, A- raştırma Derneğinin topl andığı 6k men Apartımanının 10 numaralı dai- resinde geçti. Konuşan genç, Derneğin Çalışma Kampları Proje Komitesi Başkanı Yaşar Atakam idi.Kız - er- kek birçok genç, masa başında toplan- mış, Mamak kanalizasyon projesi üze- rinde konuşuyorlardı. Demek, Mamağı pilot bölge olarak seçmişti. Atakam, dosyasından daha bir- çok belge çıkardı. Kampçılar için gün- lük yemeklerin kalori hesapları, sigor- ta muamelesi, kampçıların toplanma- sına ait proje vesaire muntazam şekil- de hazırlanmıştı. Bunların hepsini bir bir AKİS muhabirine gösterdikten sonra: "“— Kampın bütün hazırlığı bize ait. Kampçıları yerlerine" teslim ettikten sonra görev kamp liderine devredilir" diye sözlerini tamamladı. Sarışın bir genç kız, Vildan Günalp ise ,amaçlarını şöyle anlattı: — 1960 yılında kurulan derneği- mizin amacı, memleketteki bütün im- kânları kullanıp, bütün güçleri ha- rekete getirerek, toplum kalkınmasını, halkın kendi çabasını da katarak, ba- şarmaktır. İstek ve inanç en büyük sermayedir. Biz elbette ki bütün Tür- kiyenin kalkınmasını sağlıyacak deği- liz ama, her yerde, çalışma sistemi ku racak bir pilot bölge seçeceğiz ve hal- kı toplum kalkınması için, bütün im- kanlardan faydalanarak ve kendi ken- disine inanarak çalışmaya yöneltece- $iz. Gençlik ve aydınlar bugün bir kanalizasyon başında, yarın bir o- kul inşasında toplanacak, elele vere- cek, beraber çalışacaktır." Doğum Onüçüncü çocuk Ufak tefek yapılı, esmer kadın içini çekti ve kendisini merakla dinle- yen bir başka kadına, yanık bir ses- le: — Otuzüç yaşımdayım. Oniki ço- cuk doğurdum. o Onüçüncüye hamile- yim. Yedisi hayatta. oOkutamıyoruz, yediremiyoruz, içiremiyoruz. Bir çare- 17 Temmuz 1965