4 Eylül 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

4 Eylül 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

AKİS larının ilk tepkisi, geçenlerde Doğu il- lerinden birinde patlak verdi Türkeş ve arkadaşları partililerle konuşurken, vatandaşlardan uzunca boylu, esmer, çatık kaşlı, palabıyıklı biri, Genel Baş- kanın yanına sokuldu ve hiddetli bir ifadeyle: "- Senin ırkçı, milliyetçi olduğunu söylüyorlar. Siz iktidara gelirseniz bizi imha — dedi Bir an durdu ve: "—'Doğru mu, bu?"'diye sordu. Türkeş, hiç ummadığı bir soru ile karşılaşmıştı. Bir-iki yutkundu, fakat yanındaki partililerden biri Genel Baş kanın konuşmasına firsat overmedi. Türkeşin çok yakını olduğu sanılan zat, iltifatkâr bir tavır takınarak, va- tandaşın kuşkusunu şöyle gidermeğe çalıştı: "-Bak, Albayımın yüzüne bir bak. Ama iyice, bak! Biz mi Albayıma daha çok benziyoruz, yoksa sen mi?" "- Ben,daha çok benziyorum buraya gelen Adalet Partililer niçin böyle söylüyorlar?" Vatandaşı ikna etmek güçtü. Bu- nun.AP'lilerin bir propagandası oldu- ğu anlatılmaya çalışıldı. Bu olay, seçim kampanyası sırasın- da CKMP liderinin ne gibi müş karşısında kendini savunma Gi mii da kalacağını ortaya koymaktadır. " Hesaplar Türkeşin başkanlığındaki CKMP'nin seçimlerde kaç (milletvekilliği ka- zanabileceği, halkoyunu olduğu. kadar parti yöneticilerinin de zihinlerini meşgul etmektedir. Genel Yönetim Ku- rulu üyelerinden bazıları, iyimser bir tahminle, 25-30 civarında milletvekili çıkarabileceklerini söylemektedirler. An- cak, bu tahmin, CKMP için gerçekten iyimserdir. Parti yöneticilerinin bu konudaki tahminlerinin birbirine uymaması da dikkati çekmektedir. Meselâ Genel Başkan, AKiS'in bu konudaki sorusu- na, verdiği yazılı cevapta: "Meclise kuv- vetli bir kadro ile gireceğiz" derken, Genel Sekreter Yardımcısı Muzaffer Özdağ, görüşünü söyle oaçıklamakta- “Bu seçimlerde pek iddialı de- giliz. Yalnız Meclise çekirdek bir kad- ro sokmaya uğraşacağız. CKMP'nin, seçim masrafi için büt- çeden aldığı bir milyon liranın 500 bin lirasını bu seçimlere, geri kalanını da önümüzdeki devre için Genel Merkez ve teşkilât çalışmalarına ayırdığı gözönünde tutulursa, hazırlıkların 1969 için yapıldığı ortaya oçıkar.Ozdağın 10 sözlerinden de anlaşılacağı üzere, CKMP bu seçimlerde, Mecliste bir grup teşkil edecek sayıda milletvekili çıkarabilmek için uğraşacaktır Bunun için de 10 üyeye ihtiyaç vardır. Yöneticilerin bir ümidi de, diğer partilerin listelerinden milletvekili se- çilecek bazı kimselerin seçimlerden sonra CKMP'ye transferleridir. e Yani ırkçıların bir teşekkülde toplanması... Bu konuda Genel Merkezde bir hava hüküm sürmektedir. Bir CKMP yöneticisi, bazı AP'li milletve- killerinin transfer için seçim sonrasını beklediklerini, AP listelerinden seçimi kazandıktan sonra CKMP'ye girecek- lerini söylemektedir. Bildirildiğine gö- re, bahis konusu AP'lilerin sayısı 10-15 civarındadır. Bunların arasında Hami Tezkan, Hasan Aksay, Ahmet Nihat Akay gibi AP'lilerin bulunduğu, AP'li senatör Hüsnü Dikeçligil ile Fethi Te- vetoğlunun da transferleri için Tür- keşle temas halinde oldukları ifade e- dilmektedir. , Türkeş bu konuda, AKİS muhabiri- nin. sorusuna şu cevabı verdi: — Bir milli kurtuluş hareketi o- lan a ommuği iltihaklar olacak- tır. Bu maksatla bizimle temasta bu- lunanlar vardır. Millet, temsil ettiğimiz istikamette birleşecektir. ” "Yarının - partisi" hüviyetini ka- zanmak için çabalayan CKMP 48 ilde seçimlere katılmaktadır. Partinin mer- kez kontenjan adayları, Genel Yöne- tim Kurulunun bugünlerde yapacağı toplantıda tespit edilecektir. YURTTA OLUP BİTENLER CKMP'nin yeni lideri Alparslan Türkeşin 30 Ağustos Zafer Bayramı dolayısıyla verdiği demeçte kaçırdığı şu söz, bu partinin gerçek emellerini ve içyüzünü ortaya koyacak önemdedir: "— Türk milletinin Zafer Bayra- mını kutlarken, yeni ufukların yeni fetihleri (o beklediğini de işaret etmek isterim. * Yoklamalar CHP'deki gelişme CHP Parti Meclisinin aşina simaları Rüzgârlı Sokağa yeni taşınmış o- lan Genel Merkezde, haftanın başında Salı günü bir masanın etrafında top- landılar. Çoğu seçim bölgelerinden ye- ni gelmişti. Yanmış tenlerinden ve memnunlukla parlıyan gözlerinden bunları tanımak mümkündü Lebit Yurdoğlu, Hüdai Oral, Ali Ihsan Gö- güs, Turhan Feyzioğlu, Bülent Ece- vit seçim bölgelerinde başarılı bir mü- cadele vererek, listelerin birinci veya ikinci sırasına yerleşen bu memnun CHP'liler, büyük mücadeleye başlıya- cak formda görünüyorlardı. Sabahleyin başlıyan toplantının ko- nusu pek can alıcıydı: Genel Merkez kontenjanının ne şekilde kullanılacağı görüşülmeye ( başlanacaktı. (o Sabahki toplantıda Nüvit Yetkin, ön seçim so- nucunda kaybeden milletvekillerinin listesini okudu. Daha sonra 23 kişilik merkez kontenjanının hangi esaslarla kullanılacağına dair görüşme açıldı. Ön seçimde oy kullanan delegeler "Karamanın koyunu, sonra çıktı oyunu" 4 Eylül 1965