4 Eylül 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 20

4 Eylül 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 20

Tüli Sosyetede prens avcılığı Son yıllarda, sosyetimizin gençkızları arasında prenslerle evlenmek mo- dası revaçta. Bu yolu, Haydarâbad Prensiyle evlenerek Esra Bereket açtı. derken, Esin İncealemdaroğlu Hayda- râıbadın küçük Prensiyle evlendi. Irak ihtilâlinde öldürülen genç Kral Fay- sal ile evlenmek için bir sürü gençkı- zın sıraya girdiği de hatırlardadır. U- - Doğu saraylarına gelin giden sonlu yanında, Avrupanın artık eskimiş asalet ünvanlarını isimlerinin başına ekleyenler de var. Eski güzellik kraliçelerinden Cey- lân Ece de bunlardan biri. Vaktiyle Hil- ton salonlarında çok görünen bu es- mer güzeli, bir ingiliz kontuyla evlenip kontes oldu -Kontes Blessing-. Şimdi, Belçika, Almanya, İspanya arasında den haberler mekik dokuyor, yaz tatillerini de İstan bulda geçiriyor. Eski kraliçenin kontes olarak en büyük değişikliği, biraz kilo almış olmasıdır. Gerçekten de, çizgile- ri epeyce yuvarlanmış. Altında siyah bir araba var. . İstanbulun geçkince güzellerinden Sabiha Turna ve taze dul Tilli Erel ile beraber Boğaz ve Kum- burgaz gezintileri (o yapıyorlar. Prof. Dr. Şinasi Hakkı Erel ile hâlâ güzel sayılan karısı Nevgece Erel, güzel kız- larının Avrupadan dönmesinden hoş- lanmadılar mı acaba? Zira, Tüli Erelin adı geçince ikisinin de rengi fena hal- de atıyor. Bu üç kadının, ikisi genç, biri geçkin bir trio halinde ve bukadar sıkı fikı olması sosyetede birçok yo- rumlara yol açıyor. Bazı meraklılar, "Kont Blessing'in bekâr akrabaları var mı?" diye araştırıyorlar. Sabiha Belkıs Söylemezoğlu bir eğlence yerinde “Ak saçlarıma değil, gönlüme bak.-” 28 Turnanın, kızı yaşta bir kontesle ar- kadaşlık oOetmesini böyle bir sebebe bağlıyorlar. Parti bolluğu Tanınmış İşadamlarından Necdet Ak- tay ile eşi Zübeyde Aktayın misa- firleri bir partiye sığmadığı için, Moda Deniz Klübünde bir yemek daha ve- rildi. Bu yemeğin şık kadını Kısmet İpekçi idi. Kısmet ipekçi, İstanbulun on şık kadını arasına girdikten sonra giyimine kuşamına daha çok itina e- diyor. Prensip meselesi e e şöhreti çok eski güzelle- rinden Belkıs Söylemezoğlu, yıllar & de değişmeyen, hiç değilse vü- cut çizgilerini muhafaza etmesini bilen bir kadındır. Benli güzeli, Kuruçeşme adasında file mayolar ve deri şortlar- la görünce değil kadınlar, gençkızlar bile çileden çıkıyorlar. Belkis Söyle- mezoğluna göre, güzelliğin sırrı aşktır. ve aşkta da daima ileriye gitmektir. Yıllarca önce bir arkadaşı, Hiltonun Karagöz barında güzel kadına şöyle bir soru sormuştu: — Dün akşam yanında gördüğüm arkadaş biraz yaşlı ama, çok yakışık- l.." Belkıs Söylemezoğlu hemen sözü Kesi ve şöyle demişti: — İmkânsız, cicim! Prensiplerimi zamam. Son sevgilim bir öncekin- den genç olur muhakkak!.." Benli güzel bu prensibini bir aralık bozdu ve Kuruçeşme adasında çok gö- ründüğü orta yaşlı bir doktorla evlen- meğe kalktı, fakat söylenti gerçekleşe-. medi.. Geldi düğün haftası Senato Başkanı Enver Aka ve ailesi, yaz tatilini Göztepede geçirdiler. Bu- günlerde Ankaraya dönüyorlar. İstan- buldaki son günler Bayan Aka için e- peyce yorucuydu. Kızı Gülsüm Aka nın çehizini hazırlamak için bütün gün çar- şılarda dolaştı. Gülsüm Aka Ankaranın çok beğenilen, kokteyllerde, resmi ka- 4 Eylül 1965