4 Eylül 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

4 Eylül 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

AKİS alillerde güzelliği, sadeliğiyle göze çar- pan bir gençkızı. Evlenmek için yapılan teklifleri uzun zaman reddetti, fakat Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimar- lık Fakültesinden Enis Kortan ağır bas- tı,genokizı eşi olmağa razı edinceye ka- dar uğraştı. Sabredenler muratlarına erer, değil mi? İki nişanlı, düğüne ha- zırlanıyorlar. Düğün tarihi henüz ke- sin değil, belki de seçimlerden sonraya kalır. Gülsüm Aka karar vermiş, evlendik- ten sonra da çalışacakmış. Bu karara Hollanda Sefiresi çok sevindi. Hani El- ciliğin güzel sekreterinden ayrılacağı için epeyce üzülmüştü de... Bir düğün daha prof. Dr. Recai Ergüder ailesi de dü- gün hazırlığında. Onlar da düğünleri- ni İstanbulda yapacaklar. Gelinliklerini, zisi Lütfiye Arıbal dikiyor. Ankaralılar- dan bir grup, bu düğünde bulunmak için, dönüş tarihlerini geciktiriyorlar. Zeynep Ergüder'i beyaz elbisesiyle sey- retmek niyetindeler. Akın Balkan ile Zeynep Ergüderin düğünleri Hiltonda yapılacak. Yeni evliler, düğünden sonra msuna Oo gidecekler. (o Arkadaşları, “Beyhan Ergüder kızının hasretine na- sıl dayanacak bakalım" diye merak e- diyorlar. Ya Yüksel Germen ile ev- lenseydi, daha uzaklara gitmeyecek miydi? Vatana dönüş , "Bu yaz Amerikadaki türklerden /s- tanbula tatile gelenlerin sayısı hay- li kabarık. Birleşmiş Milletlerde çalı- şan Prof. İlham Lüthem ve eşi, Orhan Barım ve eşi, Sinan Korle ve eşi, Talât Halman ve eşinden başka Faruk Fenik ve eşi de tatillerini İstanbulda geçirdi- ler. Kimi yedi yıldır, kimi beş yıldır ilk defa geliyor anavatana. Deniz h reti ,güneş hasreti, mutfak hasreti din diriyor, memleketteki çeşitli gelişme- leri iteliyorlar. Anavatanda tatil geçirenler yal- nız Amerikadaki türkler değil. Avru- pa ve Asyadaki birçok diplomatımız da eşleri ve çocuklarıyla birlikte tatil için yurda geldiler. Bu güneşi, bu de- nizi, bu ucuzluğu hiç bir yerde bula- madıklarını (o söylüyorlar. Haksız da değiller. Türkiye, turizm dünyasında yeni keşfedilen bir ülkedir. Beyazper- denin ve edebiyat dünyasının tanın- mış yıldızlarıyla prensesler de yazın Türkiyeye geliyorlar. Bunlar arasında Polonyalı bir rejisörle zenci yazar Ja- mes Baldwin de var. James Baldwin, 4 Eylül 1965 Engin Cezzarın evinde kalıyor ve en güzel romanlarını Türkiyede yazaca- ğını söylüyor. Eh, okuyunca göreceğiz. Tiyatroda yaprak dökümü Sonbahar gelince, Devlet Tiyatrosun- da yaprak dökümü başladı. Bazı aktörler ve aktrisler, gövdeden ayrılıp aşka bir sahneye geçmeye hazırlanı- yorlar. Tarık Leventoğlunun kurduğu iki sahne, bu yaprak dökümünde 6- nemli bir Tol oynuyor. Sanatkârlardan kimi-misafir, kimi de temelli gitmek istiyor yeni sahnelere. Tiyatrodaki yaprak dökümü bu ka- darla bitmiyor. Bazı aktörlerle aktris- lerin evliliği de sallanıyor. Kccaoğlan ile Taşbebeki bunlar arasında saymak mümkün. Bu evliliği vaktiyle destek- lemiyenler haklı çıktı. Aslında, bu ka- dar devam etmesi bile sürpriz. Amerikada defile İstanbul Ve Ankaradaki moda salon- ları artık kış hazırlığına başladı. Bir çok terzi, müşterilerinden sipariş alıp. PİLO-CURA TÜLİDEN HABERLER Parisin yolunu tutuyor. Faize ve Sevim Baban kardeşler de yatanda gidiyorlar! Paris, Münih ve Romada bir süre kal- dıktan sonda dönecekler, kış defilele- rini hazırlayacaklar. Sonra da Ameri- kada bir defileleri var.' Özel bir moda- evi, Amerikada ilk defa defile, yapıyor. Vaktiyle ( Olgunlaşma;... Enstitüs sÜ "bir defile yapmış ve çok beğenilmişti. Fa- kat amerikalılar özel teşebbüscü ol- duklarından, söylendiğine göre, Faize Moda salonunun defilesiyle daha çok. ilgileniyorlarmış. Amerikadaki defilede türk modasına ve milli türk motifleri- ne daha çok yer verilecek Sessiz soluksuz Ulus Gazetesinin yakışıklı * Parlâ- mento muhabiri Teoman Karahun- da bekârlığa veda ediyor. Karahun ge- çen akşam, istanbullu esmer ve cici bir gençkızla nişanlanıverdi Ayşe Nuran Tanrıgör ile Karahunun yıldırım nişa- nından gazetedeki arkadaşlarının bile haberleri olmadı. HARİKA SAÇ İLACI 1 - Saç dökülmesini ünler. 2-Kepek ve kaşıntıyı yok eder. 3-Saçları kuvvetlendirir ve besler. 4-Genç hücrelerin fa- aliyetini artırarak dö- külen saçların ye- rine yenisinin gelme- sini sağlar. 5-Saçlara canlılık, ha- yatiyet ve güzellik verir. TOPTAN SATIŞ YERİ Eminönü Tahmisçiler (AKİS: 503) 29