4 Eylül 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

4 Eylül 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

Türkeş de öyle değil mi ? T.İ.Piin Genel Merkezinden, geçen sayımızda çıkan "T.İ.P.'in Anatomisi" yasımızla ilgili gayet efendice yazılmış bir mektup aldık. Biz, şöyle diyorduk: "Türkeş gibi... 1962 de Partide bir iktidar darbesi ol- muştur. Tıpkı 1965 te CKMP de vuku bulan darbe gibi. Oyıl.. Doçent Mehmet Ali Aybar bir kaç arkadaşı ile bir- likte bu manasız partiye girmiştir, Manasız parti bu ilti- hakla derhal mana kazanmış ve Aybarla arkadaşları he- men Parti içi iktidarı almışlardır. Aybar Genel Başkan se- çilmiş.. TİP, Genel Merkezi şöyle diyor: "Olay hiç te böyle değildir. Size, yakın tarihimizin bu ilginç olayını olduğu gibi belirtelim: Türkiye İşçi Partisini kuran sendikacılar 1 Şubat 1962 tarih ve 29 sayılı oturumunda ittifakla şu kararı ver- miştir: Madde 1 — Parti liderliği etraflıca müzakere edildik- ten sonra. Parti liderinin Kurucular dışından bir aydın olması hususunda prensip kararına varılmış ve kabul et- durumu çapları ölçüsündedir. Bu, a- ruz." day listelerinin tanzimi işi partililerin Seçimler kendilerine» bırakıldığı takdirde büyük bir külfetle karşılaşılmayacağını o gös- termektedir. Bugünkü mevzuat hazırlanırken bu sistemin düşünüldüğü, hattâ öne sü- rüldüğü bilinmektedir. Fakat sonra- dan buna itiraz edilmiş vs şimdiki u- sül kabul edilmiştir. Ancak, bu hafta- nın başında yapılan ön seçimler bütün partililerin ön seçime iştiraklerinin kabul edilmesi halinde milli iradenin daha iyi ve daha pürüzsüz gerçekleşe- ceğini ispat etmiştir. Yer yer şu veya bu partinin listesinden yapılan kalite- . sizlik şikâyetleri böylece önlenecek, ne para, ne özel vaad artık bir rol oyna- yabilecektir. Her halde, açılacak olan Mecliste bu adımın da atılması demokrasimiz için yeni bir ilerleme olacaktır. keşs gelmişti. başlamıştı ki, el Seçimler CK.M.P. (Kapaktaki o Parti) Geride bıraktığımız haftanın sonun- a birgün, CKMP'nin yeni lideri Alparslan Türkeş, AP'lilerin CKMP a- leyhinde giriştikleri propaganda kam- panyası ile ilgili olarak, bir AKİS mu- habirimin sorusuna şu cevabı verdi: "— AP'ni gövdesini teşkil eden halk, masum ve temizdir. Ancak bazı yöneticilerinin tutumları üzüntü ve en dişe vericidir. Özellikle bu yöneticile- rin tesiri altında bulunan partizan basın organları çok tehlikeli tahrikler peşindedirler. o İkinci Demirkırat için birincisinin akıbetini temenni etmiyo- 6 arefesinde sözler, CKMP'nin korkusunu belirtme- si bakımından önemlidir. Bundan bir süre önce derme-çatma bir kahvehanede düzen- lenen bir toplantıda, CKMP'li hatipler konuşmuş, sıra Alparslan Tür- Genel Başkan söze yeni kadar bir taş hızla yere çarptı, sonra da yuvarlana yuvar- Alparslan Türkeş Ulu Başbuğ! tiği takdirde avukat Mehmet Ali Aybarın parti liderliği- ne getirilmesine ve bu hususta M. Ali Aybara, Kema Türkler, Avni Erakalın, Şaban Yıldız, İbrahim Güzelce, Kemal Nefoioğlundan müteşebbis komisyon ve diğer (iste- yen Kurucuların birlikte teklifi götürmesine ittifakla ka- rar verildi. Bu karar gereğince Kurucular ,Sayın Mehmet Ali Ay- barı, Genelbaşkânlığı kabule davet etmişlerdir. Mehmet likte Partiye girip bir parti içi ia yaptığı yolundaki yazı bölümünün gerçekle ilgisi yoktu Aman, nasıl ilgisi olmaz? oTürkeşi de can çekişen partiye Hasan Dinçerler, Ahmet Oğuzlar, Ahmet Tahta- kılıçlar, hem de sahiden kırmızı dipli balmumuyla davet etmemişler imidir? nlar nedense, davet ettikleri adam tayfasıyla geldiğinde "Yandık Allah!" diye kendilerini komşu eve at- mışlardır. lana yanına kadar geldi. Belli ki, dı- şardan atılan taşın hedefi Türkeşti. Sağdan soldan fırlayan partililer, yı- kık bir duvarın arkasına saklanan 13- 14 yaşlarında, yalınayak, pantalonu birkaç yerinden yırtılmış bir çocuk ya- kaladılar. Korkudan sapsarı (o kesilen çocuk, önce taşı kendisinin atmadığı- nı söylediyse de, sonradan itiraf et- mek zorunda ka "— Valla, benim bunda hiç kaba- hatim yok. Adalet Partisindeki amca- lar bana para verdiler, ben de atam..." Olay, Alparslan Türkeş CKMF Genel Başkanı seçildikten sonra AP'li- lerin bu partiye duydukları sempatiyi ortaya koyması bakımından ilgi çeki- cidir. Milliyetçilik kisvesine bürünerek, söylenen bu Çankırıda, bütün TİP kongre ve toplantılarını basan AP'liler, bu defa da aynı saldırılan CKMP'ye yöneltmektedirler. Olağanüstü (OoKongreden sonra CKMP'nin yeni bir karaktere bürün- mesi, seçim arefesinda en çok AP'lileri endişelendirmektedir. — AP'liler seçim- lerde, tabandaki oylarının CKMP'ye kaymasından korkmaktadırlar. Bu ise, seçimlerden sonra hükümeti AP'nin tek başına kurabileceğini iddia eden AP irilerini ümitsizliğe düşürmektedir. Ayrıca AP'liler, CKMP'yi, ön seçimler- de ilk sıraları alamayan bazı AP a- daylarının transfer edecekleri parti o- larak görmektedirler. Nitekim CKMP'li yöneticiler, ön seçimlerde arzu ettik- leri sıralarda yer alamayan bazı AP'li- lerin CKMP saflarında yer almak iste- diklerini söylemekte, halen bazı AP'li milletvekillerinin de Türkeşle oOtemas halinde olduklarını bildirmektedirler. Bundan dolayıdır ki CKMP, AP'li- 4 Eylül 1965