9 Ekim 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

9 Ekim 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

AKİS okudu, pertililer ve gazetecilerle şaka- laştı, kendisiyle haddınden fazla ilgi- lenen hostese iltifatlar yağdırdı, biskü- vi yedi, limonata içti. Samsun hava ala nına inildiğinde, İnönü ve beraberin- dekileri kalabalık bir vatandaş toplu- luğu, milletwekili adayları ve Parti İl yöneticileri karşıladılar. Uçak, yirmi dakika Samsunda kalacak Ve sonra Trabzona doğru havalanacaktı, İnönü, uçaktan Mevhibe hanımla birlikte indi ve kendilerini karşılayan milletvekili adayları ve Parti İl yöneti- cileriyle yolcu salonunda bir süre gö- rüştü, Partililer, kendisine, çalışmala- rın çok iyi gittiğini anlattılar. Samsun adayı Kâmuran Evliyaoğlu, CHP'nin Samsunda en az 5 milletvekili çıkara- bileceğini söyledi ve şöyle dedi: “« — Paşam, ortanın solu deyimi bizi Karadenizde çok (yıprattı, AP'liler, propagandalarını tamamen bunun üÜ- zerine bina ediyorlar, bizi komünistlik- le suçluyorlar.” İnönü bir süre düşündükten sonra: “« - Ya, öyle mi?” demekle yetindi. Uçağın kalkmasına beş dakika kala, İnönü ve beraberindekiler yavaş yavaş yolcu salonundan ayrıldılar. İnönü, uça ğa doğru ilerlerken, Evliyaoğluna yeni!- gn sordu: — Seçimi alabilecek miyiz?” Evliyaoğlu: “— Paşam, Samsunda 27 Mayis aleyhinde büyük bir cereyan yaratıldı, Melâhat Gedik burada AP listesinin ba- şında. Oğlu Arda da kendisiyle birlikte çalışıyor, 27 Mayıs aleyhindeki propa- gandayı Arda Gedik idare ediyor, Hal- kı kışkırtıyorlar”?* cevabını vezdi. İnönü, -Evliyaoğlunu kolundan tut- tu, bei dolu bir ifadeyle: kime karşı kışkırtıyor bunlar?” diye sordu. Evliyaoğlu, bu soruya Cevap Verme- di Samsun - Trabzon arası tam bir sa- at sürdü. Uçak, Trabzon hava alanı üzerine geldiğinde aşağıya bakanlar, insan selinden başka birşey göremedi- ler, Alan tıklım tıklım dolmuş, alana giremeyenler yüksek tepeleri tercih et- mişlerdi. Uçak piste indiğinde saatler iü gösteriyordu, Kalabalık şöyle bir dalgalandı ve Paşanın etrafı tamamen sarıldı. Ellerinde dövizler ve altıoklu etrafını çevreleyen bayraklarla uçağın YURTTA OLUP BİTENLER trabzonlular, hep bir ağızdan, “İsmet Paşa çok yâşa” diye bağırıyorlardı, En ilginç dövizlerden biri, “Canlı Ta- rih, hoş geldin” di. İnönü ve berabe- rindekiler, aşırı sevgi gösterisi yüzün- den 20 dakika uçaktan çıkamadılar, Polis Ve jandarma halkı dağıtmak isti. yor, fakat bunda başarı sağlayamı- yordu. Uçak personeli, gazetecileri uça- ğın ön kapısından -aslında uçağın ön kapısından İnmek yasaktır- indirmek zorunda kaldı, Gösterinin son haddi- ne vardığı bir sırada, vatti yönetici- leri, polis Ve jandarmanın da yardı- mıyla, uçağın yanına, iki Jeep'in ara» sında kırmızı bir otomobij getirdiler, Buna rağmen eğimi dağıtılması bir türlü mümkün olmadı. Otomabii- lere yol verenler, bu ii da Jeep'le- rin etrafını tamamen sardılar, İnönü Ve berâberindekilerin o uçaktan inip otomobile binmeleri imkânsızdı, Po- lis ve jandarma, bir dağıtma hareke tine dahe girişti. Bu defa, kalabalığın kısmen dağıtılması sağlanabildi ve İs nönü uçaktan alınarak otomobile bin- dirildi, Alanın bir bayram yerine dön- » mesi yüzünden, uçak vaktinde kalka» madı ve tam 25 dakika gecikme yapta, CHP lideri İsmet İnönü, Trabzonda halk arasında Memlekette bir rüzgâr esiyor amâ,. AR Kİ — 9 Ekim 1965