9 Ekim 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

9 Ekim 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

YURTTA OLUP BİTENLER Muhteşem bir dekor HP İl yöneticileri, İnönü ile birlik- te gelen gazeteciler için ancak beş otomobil okiralayabilmişlerdi. Bir al- den otomobil kiralamağa başlamışlar- dı, İnönü ile eşinin bindikleri kırmızı otomobil binbir güçlükle alandan ay- rıldıktan sonra, muhteşem bir konvoy yola koyuldu Yolun kıyıları ve tepe- ler öylesine doluydu ki, şehre ancak yarım şaaâtte varılabildi, İnönü ve be raberindekilerin önce Pasti Merkezi- ne gitmeleri kararlaştırılmış olmasına Tağmen bu, gerçekleşemedi. Parti bi- tamamen doldurulmuş olması haberi Üzerine İnönü ve eşi, doğruca, misafir edilecekleri İl Başkanı Müfit Akçayın evine götürüldüler, İl yöne- ticileri ise e toplandılar Partili - siz vatandaşlar, gılamanın e değişik Güemleleni ile ifade ederlerken, uzunca boylu, ince yapılı bir trabzonlu, o karadeniz- Mlere has şivesiyle şöyle dedi: : — Ben bunca yıldır Karadenizde- .yim, Şimdiye kadar ne böyle bir kar- gılama töreni gördüm Ve ne de duy- dum!” Konhvoydaki otomobil sayısı hak- kında da çeşitli rakkamlâr öne Sürül dü, CHP Gençlik Kolları Bağla, konvoy hareket ettikten sonra otomo- bilden inerek bir tepeye çıkmış ve ö- nünden geçen otomobilleri teker teker saymıştı, ' — Benim içinde bulunduğum oto- mobil, konvoyun bir hayli gerilerin- CHP yöneticileri, İl Merkezinde, er- tesi ssbah yapılacak mitingin hazırlığı (le: meşgul olurlarken, İnönü, misafir kaldığı evde, civar illerden gelen he- Yetleri kabul etti, onların seçim hak- kındaki görüşlerini muş olduğunu gördüler, Mitingin İs lama saati yaklaştıkça heyscan art Ve kalabalık, sokak sralarına ye taştı Bazı vatandaşlar da İnönünün kaldığı evin önünde toplanmışlardı, Bu yüzden İnönü ve eşi, miting saa- , tine a bir zaman kala, büyük bir yol- Gu otobüsüne alınarak Kavak Meyda- na getirildiler, Saat 9'da başlayan miting gerçek- ten muhteşem oldu. İnönü kürsüye çıktığında, yolların tamamen tikan- ması yüzünden, alana giremeyen bin- lerce kişi, bir mandalina bahçesine girdiler ve OHP Liderini görebilmek için ağaçların tepesine çıktılar, A- gaçlardan bazılarının kırıldığı Ve Üze- rindekilerin yere düştükleri ogörüldü, eyecandan bayılanlar, kalabalıkta e- zilenler oldu. Şehirde trafik tamamen aksadığından, ekmek yüklü bir kamyo- netle bir Jeep çarpıştı, İnönü, bir saatten fazla süren ko- nuşmasında en çok “Ortanın Solu” sloganı üzerinde durdu, CHP'nin Top- Tak Reformu ve Petrol konusundaki! görüşünü açıkladı Miting olgun bir hava içinde bittik- ten sonra CHP Lideri ve beraberinde- kiler aynı gün Samsuna uçtular. Samsun mitinginden sonra geceyi bir milletvekili adayının evinde geçi- ren İnönü, ertesi sabah Parti İl Mer- kezinde partililere bir konuşma daha yaptı Bu konuşmasında İnönü, daha çok, ““Huzur” konusu Üzerinde durdu, Samsun mitinginde İnönü daha da canlıydı. İrticalaen Kıbrsı, Toprek Reformunu anlattı, her birinde ortanın solunun ne, orta- nın sağının ne olduğunu söylüyordu. Her bir misalden sonra “'Ortanın s0- lunda olduğuma iyi etmedim mi?” di- yor, halk anlamış bir halde, hep bir ağızdan “İyi ettin!” diye bağırıyordu. Mönü ertesi gün parti merkezinde: — Görüyorsunuz ya, a ie Anlatmak lâzım” d AKİS İnönü ve beraberindekileri taşıyan uçak akşama doğru Esenboğaya indi- ğinde kafilede yorgunluk yerine can- llık hakimdi. Herkes, Karadeniz gezi- sinin tam bir başarıyla sona erdiği ka- nısındaydı, şe Hatipler kürsüde TPaksim Meydanıni dolduran kalaba- lık, “Partimizin bağımsız İstanbul adayı, yazar Çetin Altan” diye takdim edilen hatibi dakikalarca alkışladı. Kürsüye çıkan Çetin Altan, tezahüratın dinmesini çalımlı bir tarzda bekledik- ten sonra: «— Meydanda, Taksim Mey- danımda, iri tarihinde ilk defa türk sosyalistleri sizlere ohitab ediyorlar” diye söze başladı. Ancak, söze böyle başlayan bir kim Senin neden “bağımsız lay?” olduğu psk anlaşılmadı, Öyle ye, TİP “biz sosyalistiz” diyordu, Altan “Ben “0s- yalistim” diyordu, Mantık, sosyalist Altanın sosyalist TİP'in sosyalist adayı olması lâzımdı. Yoksa, ikisinden bir! sosyalist değil miydi? Altan sosyalistti da TİP'I komünist bulduğu için mi ““bağımsız"dı, yoksa Altan komünist- ti de TİP'i mi sosyalist buluyordu? “Günün heyecanı” içinde bu önemli nokta gözden kaçtı, TİP, sem kampanyasının en bü- yük gövde gösterisini, haftanın başın- daki Pazar günü Taksim Meydanında düzenlemişti, Miting, bundan önce mitingi Babanın milyonları olursa... sazan 9 Ekim 1965