9 Ekim 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

9 Ekim 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

AKİS şalmış * olduğunu (o farketmemişlerdir, Ama bugünkü seçim sistemi nisbi tem- sil olduğu ve AP'yi sadece CHP boşalt- madığı için AP için 1950'de CHP'nin başına gelenin tam eşi bir felâket ba- his konusu değildir. Seçim kampanyasının başında, AP” nin çoğunluğu slacağı “olagan bir ih. timal” idi. Seçim kampanyasının S0- nunda bu, tam bir sürprizdir, AP'nin Mecliste en fazla milletvekili bulun- duran parti olması muhtemeldir, Ama, ikinciliğe düşmesi de artık çok uzak bir ihtimal değildir. Seçim kampanyasının o başında, CHP'nin Mecliste en fazla milletvekili bulunduran parti olması ancak tam bir sürpriz o sayılabilirdi. Bugün, kampanyanın sonunda, CHP'nin böy- ie bir sürprizi yapması kulak arkasına atılacak ihtimal değildir. Her halde CHP başlıca rakibiyle finişe atbaşı bsraber girmektedir ve İsmet Paşanın partisinin statik hızı şu anda daha fazladır. Düşünmek lâzımdır ki kam- çoğunluğu alabileceğini hayal etmiyor- du. Şefik İnanın tahmini ise -240 ci- , Kulağa Küp... Haraç, mezat! pie ki, harman sonu dervişin- Yi seçim sonu? Anlaşılan bi- zim siyaset dervişleri de ona göz dikmişler, İşte, Bölükbaşının İz- mirde Demirele yaptığı teklif : “Gel, şi oyları birlikte pay- laşalım, Senih cemaatin benim- Medet Allah, medet!, Ya biz ne olacağız? j varında. bir lâtifs konusuydu. Bugün, bunu, hiç olmazsa “uzak ihtimal” ve- ya “gerçekleşebilir ayr diye aklı- na getiren az değildi için, bu ihtimal bir tama sürpriz”'dir. Yoksa,'en fazla milletvekili çıkarmak değti.. Bu satırların yazıldığı anla seçme- tesini ilk yiyip derhal arzuladığı ç8. henneme -Allahtan, siyasi hayattaki em- gönderilecek zat, tabit “nevzuhur lider” Süleyman Demirel olacaktır, A. P. “Kalabalık olsun” Genel Merkezde v. telefonlara “Berr, Bakanı”, Bakanlıkta açtığı telefonlara ise “Buyrun, ben AP Genel Başkan Yardımcısı"? diye cevap Yaya kalan hep halktır sare er arm RL 9 Ekim 1965