9 Ekim 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

9 Ekim 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

SOSYAL HAYAT Moda Değişik bir defile zi Sevim, flâşları parlamaya ha- zır bekleyen gazetecilere bakıp gü- lümsedi ve: — Biraz beklerseniz, şimdi bütün dikişlerimi göreceksiniz, Birazdan müş- terilerim gelecekler. Bugün için, benimi diktiğim elbiseleri giymeye söz verdi- ler, Böylece kokteyl. bir nevi defile mahiyetini alacak” diye konuştu. Bu sırade uzun boylu, emprime tay- yörlü, çok şik bir kadın içeriye girmiş- ti, Gazeteciler derhal davrandılar, fa- kat terzi Sevim bir hareketle onları durduvdu * — Yok, önce müsaade almak Jâ- zam” dedi, Fakat birbirlerinden şik Ve güzel dâvetlilerin hepsi bu konuda hem ter- zi Sevime, hem de gazetecilere bir hayli yardımcı oldular: Ziya Gökalp caddesinde Rumeli Hanındaki bu çok şık ve zarif atölyede flâşlar bol bol parladı Ve terzi Sevim, eserlerini ha- kiki mankenleri üzerinde teşhir eden ilk şanslı terzi sıfatını kazandı, Elbi- seler, herkesin tipine göre yapıldığı için, başarı şansı çok daha fazlaydı. Nitekim öyle oldu, Herkes gıpta İle bir- birinin elbisesine bakıyordu, Terzi Sevim. Rumeli Hanında zaten mevcut olan atölyesine yeni bir salon ilâve etmişti ve bu münasebetle, ha- zırladığı birkaç mevsimlik yeniliği de teşhir ediyordu. çalışmıştı: Chanel'in 1965 yılına uydu- rulmuş, pratik ve o oranda da şik ki- İki yenilik üstünde yafetleri ve yılın modasi olan “feza” kıyafetleri, Feza kıyafetlerinin tay- yör tipleri uzun ceketli, çok büyük, fakat açık yakalı tayyörlerdi. erkek modasını andırıyordu ama, açık renkli, iç açıcı blüzlarla hafifletilmiş- tH. Feza kıyafetinin gece elbisesi ise tamamiyle değişikti ve herkesin gözü- nü alıyordu. Nihayet, manken Betigül kıyafeti giyindi ve herkes derin bir nefes aldı, Bu, çimen yeşili şifondan yapılmış, dümdüz ve yakadan itibaren bol ola- rak düşen şik bir elbiseydi. Yakası Ve üzün kol kapakları simli bir kumaş- tan yapılmıştı ama, Gagarinin fezaya çıkarken giyindiği elbisenin yakasının tıpkısıydı, Terzi Sevimin çok alkış toplayan başka bir kıyafeti de siyah şantuğdan yapılmış. bele kadar ince nervürlü bir gece mantosu oldu, Üzerinde, icabin- da çıkarılabilecek şekilde bir de kürk yakası vardı. Bundan başka parlak. renkli chanel tayyörleri Ve az kumaş- tan yapılmış, vücuda yakın gece elbi- seleri de çok rağbet gördü. Penslerle vücuda bir mikter oturan bu belden kesiksiz elbiseler, teferruatları ile çok dişiydiler, Çoğunun yakaları Çk ka- palı, kolları, omuzları iyice gösterecek kadar açıktı. Çoğunun da kürklü gar- nitürleri vardı, Kadınlar Kahve sohbeti Yenç kadın, dinleyiciler ayağa kalktı ve: arasından “«.— Sandik Kurulundan aldığımız Bütün Ortak Pazar Tek Bir Kitapta BOTTIN EUROPE (Mareh& Commun) Ortak Pazar Firmasi olarak tanınmak için bu yıllıkta yer almak lâzımdır. Türkiye Temsilcisi Nevit Sezener P.K, 284 Beyoğlu lee Tel: 496057 (AKİS: 566) , Terzi Sevim Yoo, bi dakka, mühürlü kâğıdın üstüne, beğendiğimiş partinin işaretini taşıyan yere. dışarı- ya taşırmadan, gine Sandık Kurulun- dan aldığımız “Evet* mühürünü basa- cağız"” diye konuştu ve ardından ek- tedi : «“ —Tabii, kendi istediğimiz. kendi beğendiğimiz partiyi kendimiz s80e- Ceğiz, » a enç kadın yerine otururken, başı , rs şalvarlı başka bir kadın aynı imanlı sesle : — Elbette ki biz seçeceğiz!” “76, ebüniyi Kahvede oturan diğer kadınlar, aşağı yukarı ayni sözlerle kendi ken *“dilerine teminat verdiler, Sonra, kah-. venin Üst köşesinde, bir'masanın 'at- rafında oturmakta olan konuşmacı kü- dınlar teker teker Okonuşmaya, açık bir dille petrol dâvasına, toprak rTefor- * muna. işçi haklarına değinmeye Daş“: ladılar, Dinleyiciler merakla, çok zaman da başlarını sallıyarak, hislerini açığa vu- rarak dinliyorlardı. Olay, bitirdiğimiz hafta içinde An- karanın Çinçin bağları semtinde. Ak- demirin. kahvesinde geçti, Birkaç gün önce buna benzer bir toplantı da Al“ tındağda, Aslanın kahvesinde yapılmış, tı, Erkekler, kadınlarla dolu kahveha» . nelerin önünden - geçerken önce hay“ retle, sonra da hafif bir gülümseme' İle bakıyor, başlarını “kıyemet âlâme-- 9 Ekim 1965 4 —