9 Ekim 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

9 Ekim 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

AKİS yapmaktan da geri kalmıyor, Denizei- ler 'arasında tabli senatörlerden Selâ- hattin Özgür de vardı. Eski bir denizal tıcı olan Selâhattin Özgür son zaman- larda hayli kilo Vermiş ve tabii on yaş daha gençleşmiş, “Unutturamaz seni..” Ori. Prof, Fahrettin Kerim Gökay geçende bir yemek vermiş, bütün dostlarını çağırmış, Gökay Yeşilaycı- dır, ağzına bir damla içki koymaz, fa- kat bu yemekte bir yudum da Viski iç- miş, Önseçimlerde adaylığı kaybetine- nin efkârını dağıtmak için olsa gerek... Gökayın viski içtiğini görenler önce şaşırmışlar, sonra neyin şerefine içe cek diye beklemişler. Sevimli Profesör kadehini kaldırmış ve şöyle demiş: “.— Önce misafirlerim şerefine, son- ra bütün dünyanın tanıdığı Ord, Prof. Dr. Fahrettin Kerim Gökay şerefine içiyorum,” Viskiyi yudumladıktan sonra da gü- lerek ilâve etmiş: «.— Ve ÇHP'nin unutkanlığı şere- fine!” Giderayak Alman Büyük Elçisinin eşi Bayan Von Walther, İstanbulda yeni açi- lan Bergin Uzberkin obutiğinde bazı elbiseler diktirdi. Dikişleri çok beğendi- ği için bu butiği desbeklemeğe karar vermiş, Önümüzdeki aylarda Elçilikte ir defile yapılacak, Bn, Von Walther bu defileyi bir yardım derneği yararı. na düzenlemek istiyormuş, Haberi du- yan diplomatlar biraz şaşırdılar. Çün- kü Alman Büyük Elçisi de, eşi de An- mi sosyal hayatına az karışır- Almanyaya dönüşleri yak- , ei için, belki de, Büyük Elçinin İz- mir Fumwfındaki konuşmasıyla yarattığı tepkiyi önlemek amacıyla, giderayak, bir şeyler yapmak istiyorlar, bahsetmek olacaktır. Ankarddaki amerikan diplomaetla- rından Niek Murfy il, evlenen genç kadın, yaz aylarmı İstanbulda geçirdi ve Washington'a giti, Bayan Von Walther bir süre torunlarıyla kaldı, Onlardan ayrılacağı. için biraz üzülüyor, İnkât Anka Murfy de çocuk- Dekorluğa veda! az aylarını İstanbulda geçiren Ayşe Kulin, eski - yeni bütün hikâyelerden Ayşe Kulin Dekorluğa veda! vazgeçmiş görünüyor. Kuruçeşme ada- sında denize girerken birçok kararlar almiş, Meselâ -Ankaraya dönünce çalı- şacak, hayatını kazanan kadınlar ara- sına kalılacakmış. Yâni, dekor kadın olmaktan bıkmış artık, Dekorluğa veda fikri sosyetimizde gündengüne yaygınlaşıyor. Ankara 808- yetesinden Günseli Fenmen de bir süre- denberi çalışmağa başladı, Suudi Ara bistan Elçisinin sekreteri oldu. Saba. hattin Fenmen ve eşi, geçen bahar An- karadan ayrılıp İstanbula yerleşmeğe OKUYOR TÜLİDEN HABERLER karar vermişlerdi, fakat: sonra karar değiştirdiler. daha öneme bir“ kazazle : apala yenir ez: yön verdi. Ankarada, çalışmaya başlayan baş- ka bir kadın da Hamra Gündeş. Leylâ settiren bir meslek kolu olduğu için, Kadın rolünde 7 Sa e e Uki Uraz, ii amele Tavuk” bim tince bu oyuna başlayacak, Zaten Ok, . tay Rifat, oyununu Ulvi Urazı düştne- Tek yazmış, Değerli aktör, bu oyunda kadın rolüne , Tiyatrosever çevrelerde bu konu konuşulurken ber yunlarından birinde de bir politikacı olacağa benzer, Zita radyodaki bazı po- Wtika esnafını dinlerken gözleri parl. yor. , Kârlı iş (goprano Sevda Aydan, Çeymedeki tatl lini de, Ankaraya döndükten şeyi düşünüyor, fakat düşüncelerini #- çıklamıyorlar. Ayhan Aydan bile bis: aralık plâk doldurmağa karâr verdi, halk türkülerinden bir demet yapmağa hazırlandı, fakat (“Leblebici Horhor Ağa" çalışmalarımın verdiği hayal kı. rıklığı yüzünden kararını gerçekleşti. remedi, Meselâ Altan Günbay da opera ile sinemayı yanyana yürütüyor. Yaz aylarını film çevirerek geçiriyor, kıg aylarında da Opera koridorlarında, bu. filmlerin hikâyesini anlatıyor, 5 Ekim 1965