30 Nisan 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

30 Nisan 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

Incesuya, milletvekillerinden Ali Yeniarasın mavili beyazlı: otomobili içinde gittik, Resmen, Yeşilhi- sara uğramayıp doğruca Ankaraya dönecektik. Ama kafalardaki plân, bir gösterinin de Yeşilhisar- da yapılmasıydı. İncesu o gün, işgal altında bir şehre benziyordu ve subaylar manevra elbiselerini giymişler, techizatlarını takıp takıştırmışlardı. İktidar bunları kendinden zannediyordu, ne ince, sivri burunlu Vali Muavinindedir, ne de askerlerde. Hadise mahallinde tam yetkili bir Milli Emniyet Müfettişi ila adamları vardı» ve onlar söz sahibidirler. Milli Emniyetçi ilk binbaşının tutumunu beğenmemiş ve bir başka subayın gönderilmesini istemiştir, Bütün Kay- seri sanıklarıyla beraber o da, İhtilâlden sonra Yassıadada hesap verecek ve -adı, Aziz Rona- bardı- 4 yıl 2 ay hapse mahküm edilecektir. Keyserideki komutan General Kemal Çakın da, Selahaddin Çetineri “matluba muvafık” bul- muştur, â General Kemal Çakın, geri aldırttığı bin- başıyı derhal mahkemeye verdi. Binbaşının sor- gusu yapıldı, fakat kendisinde bir suç buluna- madı. İsmet Paşayla konuşmuştu, o kadar. Bundan dolayı asılacak değildi ya.. General Ça- kın iki üsteğmene daha musallat oldu, orada da bir netice alınmadı. Bu Kemal Çakın D.P. İktidarına bir min- net duygusuyla bağlıydı. Bir ara tekaüt edil- mişti. Bursada D.P. teşkilâtına girmiş, görev almıştı. Sonra D.P. İktidarı tekaütlük muame- lesini iptal etmiş, Çakının terfiini sağlamış. bir kendi emin adamı olarak onu Yurtiçi 5. Bölge 218 Komutanı yapmıştı, Motörlü tren tam üç saat Himmetdededı kaldı. Saat dörtbuçuğa yaklaşıyordu ki İsme Paşa paltosunu giyerek trenden indi, biraz yü rüdü. Vali Muavini ile Jandarma Komutanı bi binada, Kayseriden talimat bekliyorlardı. Ye ni Komutan Binbaşı Çetiner oralardaydı. İs- met Paşa Binbasıyı çağırdı, Binbaşı geldi, 'se lâm aldı. ismet Paşa *“ — Binbaşı, dedi. Burada karanlık tertip lerin hazırlandığından şüphe ediyor ve size du rumu bildiriyorum. Bunu âmirlerinize nakledi niz ve tedbir alınız. Trenin burada bekletilme sinin başka mânası yoktur. Alâkadar olunuz. Bu askerce sözlere Binbaşı askerce bi “Başüstüne Paşam” çekti ve uzaklaştı.ı İsme Paşa trene döndü. Trenden ayrılmaya hiç ni yeti yoktu. Aradan kısa bir zaman geçti. Vali Muavi ni trene geldi. Bu sefer daha rahatlamış bil bali vardı. Yol açıktı. İsmet Paşa Kayseriy« gidebilirdi. “Katiyet taşıyan emir” toz olmuştu, İktidarın bu ilk kuvvet denemesinde ters- yüz etmesinin iki sebebi vardır. Bir defa Kay